Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Tamás (38) nagyvállalati key account manager egy távközlési cégnél. Azt vallja, hogy a munkakörének alapvető feltétele a diplomácia. Cégen belül több társosztállyal tart napi kapcsolatot, és munkájának sikere, eredményessége nagyban függ a kollégák szimpátiájától, együttműködésétől és tenni akarásától is.

Így könnyebb együtt dolgozni a munkatársainkkal - állás, munka, kommunikáció

"Az évek során megtanultam – osztja meg velünk –, hogy jó diplomatának kell lennem ebben a munkakörben, különben sosem lesz kiemelkedő teljesítményem. Természetesen mindenki gondolhatná azt, hogy nincs kivételezés munka és munka között mondjuk a pénzügyes kollégák esetében, vagy az implementáción, vagy az üzemeltetésnél, ám ez nem így van! Ha az ügyfelemnél valamilyen hiba keletkezik, mondjuk a szolgáltatásunk biztosításával kapcsolatban, azonnal kezelnem kell ezt is. Emberek vagyunk, mindannyian emberként reagálunk nap, mint nap. Dolgoztam már több úgymond nehéz esettel, és megtanultam, hogy mindenkivel külön-külön meg kell találnom a közös hullámhosszt. Óriási segítség ez a mindennapi munkában. Nem gondolnám, hogy tisztességtelen eszköz, hiszen bárkinek módjában áll így kommunikálni a saját kollégáival.”

Ann de Marais karrierszakértő szerint számos módja létezik az úgynevezett munkahelyi „udvarlásnak”. Ide tartozik a dicséret és a pozitív elismerés, a túlzott szerénység (a folytonos bocsánatkérés), a szívességtétel, az egyetértés és az önenedzselés is.

Kutatói vizsgálatok alapján nézzük most azt, hogy mi derült ki ezekről a módszerekről:

- Az említett kommunikációs technikák valamilyen szinten mind működőképesek, de nem mindegy, hogy milyen hierarchia jellemzi a feleket.

- Az alárendeltek és egyenrangú felek esetében jobban működnek ezek a módszerek, mint a feletteseinkkel szemben.

- Fölérendeltekkel való kommunikáció esetében a dicséret és a pozitív elismerés bizonyult a leghatékonyabbnak, és az önmenedzselés a legkevésbé eredményesnek.

- Azokat a munkatársakat, akik élnek ezekkel az eszközökkel, mindenki jobban kedveli és többre értékeli. Amikor azonban egyértelművé válik, hogy ezzel csak a másik ember bizalmába akarunk férkőzni, és tudatosan, érdekből viselkedünk így, számoljuk arra, hogy nagyon lejáratjuk magunkat.

ÖSSZESSÉGÉBEN: a kollégáink jobban fognak kedvelni bennünket, és többre értékelnek a munkahelyünkön, ha kedvesek vagyunk velük és dicsérjük őket. Érdemes azonban óvatosnak lenni az önmenedzseléssel, illetve az erőltetett hízelgéssel, mert igyekezetünk visszafelé sülhet el.

Ha még nem ismerjük ezek között a különbséget, kövessük az arany középutat: a kevesebb több! Különösen akkor, ha a főnökünket célozzuk meg.

Ne feledjük a kulcs a mértékletesség!

 

Készítette: Posta Renáta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, fizetés, karrier, szakma, kommunikáció