Jelenleg közel 90 vállalat több mint 100 aktív szolgáltató központtal rendelkezik hazánkban, összesen mintegy 37 ezer munkavállalót foglalkoztatnak. A több mint két évtizedes tapasztalatoknak köszönhetően Magyarország mára érett, jól bevált lokációnak számít, ahová a projektek többsége Nyugat-Európából és az USA-ból érkezik - közölte a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA)

Tavaly 67 pozitív befektetési döntés közül 12 szolgáltató központ (Shared Services Center, azaz SSC) volt, ezzel az ágazat a második helyen végzett a járműipar után - derül ki a HIPA adataiból. Az újonnan létrehozott munkahelyek számát tekintve az SSC-szektor 17 százalékos részaránnyal, több mint 2200 új munkahellyel szintén a 2. helyet foglalta el.

Miért jó szolgáltató központban dolgozni?

A szolgáltató központok nehezen találnak megfelelő munkaerőt, a rengeteg kiváló állásajánlat miatt az SSC-szektorban dolgozók elég könnyen váltanak munkahelyet, nagy a fluktuáció - mondta Sámson Dorottya, a Profession.hu munkaerőpiaci szakértője, az állásportál toborzási szolgáltatások divíziójának vezetője. A jelentkezőkkel szemben elvárás a felsőfokú végzettség, amely lehet pénzügyi, logisztikai, HR, informatikus, de első szintű IT-támogató területre bölcsészeket is felvesznek.

Fontos a nyelvtudás: az angol alapkövetelmény, emellett minimum egy másik nyelv - német, francia, olasz, spanyol - ismerete is szükséges. A szolgáltató központok nagyon nehezen találnak olyan jelölteket például, akik hollandul, lengyelül, törökül, görögül, dánul vagy norvégul beszélnek.

Azoknak érdemes SSC-nél dolgozni, akik hosszú távra terveznek, ugyanis ezek a cégek általában specifikus karriertervvel rendelkeznek. Már a pályakezdő bérek is átlag felettiek, kényelmes, kellemes a munkakörnyezet, munkaidőn túli programokat is szerveznek a dolgozóiknak. Az Y és Z generáció számára nagyon fontos a munka-magánélet egyensúlya, az SSC-k erre is ügyelnek - tette hozzá a szakértő.

Így csábítanak a szolgáltató központok

Íme az állások!

- A szolgáltató központok országszerte ilyen állásokat kínálnak!

- Informatikai gyakorlattal ilyen állásokat találhatunk. Részletek >>>

- Értékesítési területre is várnak jelentkezőket. Részletek >>>

- HR-támogatás területre is keresnek embereket. Részletek >>>

- Projektmenedzsereket és adminisztrációs munkatársakat is várnak a munkaadók.

- Logisztikai és pénzügyi szakembereknek ilyen munkákat kínálnak.

Gyakornokokat is keresnek a munkaadók, emellett csoportvezetőknek is kínálnak állásokat. 

- Egyetemi vagy főiskolai diplomás dolgozókat keresnek, ám rengeteg állást kínálnak középfokú végzettségűeknek is. 

- A legtöbb állás Budapesten van, de Hajdú-Bihar megyében is sok munkát kínálnak.

- Részmunkaidős állásokat, időszakos munkát is kínálnak, illetve távmunkában is dolgozhatunk.

- A folyékony, tárgyalási szintű angoltudás szinte kötelező. Emellett előnyt jelent egy másik nyelv ismerete, főleg ha az egy ritkább, különlegesebb nyelv. A legkeresettebb nyelvek: angol, német, francia, olasz, spanyol, holland, portugál.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Nemzetközi sikert ért el egy magyarországi szolgáltató központ

A közelmúlban Varsóban megrendezett Central Eastern European Shared Services and Outsourcing Awards 2016 díjátadó gálán a szektor vezető szereplői is megjelentek, a világ 23 országából 129 vállalat képviseltette magát.

A nemzetközi zsűri által kiválasztott díjazottak közül a magyarországi British Telecom Regionális Szolgáltató Központja nyerte el a Kelet-Közép-Európa legjobb szolgáltató központja díjat.

A központ 2007-ben 3 funkcióval kezdte meg működését hazánkban, jelenleg már több mint 50 különböző feladatkörben, 18 idegen nyelven, 1800 alkalmazottal, 3000-nél is több nemzetközi ügyfelet támogat. A szolgáltatási területek közé tartozik többek között az ügyfélmenedzsment, a pénzügyi szolgáltatások, a hálózati és IT-megoldások, valamint a különböző üzleti támogató szolgáltatások.

Összeállította: Durbák Ildikó

Címkék: munka, álláskeresés, SSC, szolgáltató központ, nyelvtudás, diploma, toborzás