Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az értékesítői állás sokak álma, hiszen ha jól csináljuk, rugalmas időbeosztással, érdekes emberek között, változatos, pörgős módon tölthetjük munkaidőnket. A fizetés szintén vonzó kategóriába eshet, beosztástól függően akár 400 ezer nettót is kereshetnek az értékesítésben tevékenykedők – és ez dinamikusan nőhet a megkötött üzlet jutaléka alapján.

Mai cikkünkben összegyűjtöttünk 3 olyan tulajdonságot, amelyre felkapják a fejüket a HR-esek az állásinterjún. Ha értékesítői állásban szeretnénk dolgozni, akkor ezek igazi jolly jokernek számítanak:

1. Idegen nyelvtudás

Írjuk be a Profession.hu oldalán a „sales” vagy „értékesítő” szót, illetve keressünk rá az értékesítői állásokra, és rögtön egyértelművé válik, hogy az angol vagy a német nyelvtudás szinte elengedhetetlen. Bizonyos álláshirdetéseket már csak angolul töltenek fel, ezzel is kiszűrve az esetleg nem megfelelő nyelvtudással rendelkező jelölteket. A vállalatok nagy része rendelkezik külföldi partnerekkel, és értékesítőként nagyon gyakran olyan tárgyaláson kell részt vennünk, ahol az adott cég külföldi anyavállalatának képviselői ülnek velünk szemben.

Értékesítők, figyelem!

2. Nyitottság a jutalék alapú munkára

Aki ezen a területen akar elhelyezkedni, fel kell készülni rá, hogy fizetése ingadozó lesz. A legtöbb helyen megállapítanak egy alapbért, az e feletti összeget pedig a jutalékok alkotják. Az, hogy mennyire rettenünk meg ettől a bizonytalan felállástól, sokat elmond önbizalmunkról és összeköttetéseinkről. Andrea, egy multinacionális kereskedelmi vállalat HR-menedzsere így nyilatkozott erről:

„A tehetséges értékesítőt arról lehet megismerni, hogy bátran vállal munkát szinte csak jutalékért. Azért tudják ezt megtenni, mert ismerik a képességeiket, gondosan kiválasztják, hogy kinek dolgoznak, és mit adnak el. Továbbá vannak tartalékaik arra az időre, amíg az üzlet beindul az új munkahelyen. Mivel a jó értékesítővel legtöbbször kiterjedt kapcsolatrendszer is együtt jár, az eredményekre nem kell sokat várni. Már a felvételin kiderül, hogy ki az, aki alkalmas erre, de tévedés lenne a csapatot csak ilyen magányos farkasokra alapozni. A potenciális vevők felkutatása például igen hosszú folyamat, ezt egy kevésbé mobilis munkatársra is rá lehet bízni, illetve szükség van olyanokra is, akiknek az adminisztráció az erős oldala. Összességében az állásinterjúkon egy erősen motivált, jó kiállású és a szakma iránt elkötelezett jelöltet keresünk. A magam részéről mindig is nyitott voltam a pályakezdőkre, ugyanis általában óriási bizonyítási vágy van bennük, és nem feszélyezi őket a tekintély, ami kifejezetten előnyös ebben a szakmában. Nem értek egyet azzal, hogy a jó értékesítő gátlástalan. Ebben a szakmában nagyon sok az amatőr, az igazi tehetségek azonban nem az agresszív technikákkal, hanem a jól kidolgozott ajánlatokkal dolgoznak.”

3. Kapcsolódó, releváns tapasztalatok

Az értékesítők feladata az eladás, az üzletek nyélbe ütése. A vevők felkutatása azonban már közelebb áll a marketinghez, így az állásinterjún előnyt jelent, ha mondjuk ilyen jellegű tapasztalattal vagy tanulmányi háttérrel is rendelkezünk. Sokan nem is tesznek különbséget, és olyan állást keresnek, ahol mind az értékesítői, mind a marketing feladatokba belekóstolhatnak, mint az alábbiak. Mivel az digitális világ fejlődésével a korábbi generációk számára szinte ismeretlen értékesítési területek jelentek meg – gondolunk itt a közösségi médiára, a webshop-okra, a mobil applikációkra, stb. -, így hatalmas előnyt jelent, ha valaki otthon van az újmédia területén.

Az sem véletlen, hogy gyakran emlegetjük a „szemfüles értékesítő” kifejezést. Ezt a tulajdonságot már az álláskereséskor is kamatoztatnunk kell. Csapjunk le a legújabb állásokra a Profession.hu hírlevelére való feliratkozással, de ha még biztosabbra akarunk menni, akkor már az okostelefonunkon is használhatjuk a mobil applikációt Androidon vagy iPhone-on.

 

Készítette: Khojaste K

Címkék: értékesítés, álláskeresés, sales, marketing