Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A hétfő és a vele járó rossz hangulat jellemzően már vasárnap este elkezdődik: nem kevesen éreznek fásultságot vagy épp nyugtalanságot, amikor arra gondolnak, hogy már csak pár óra választja el őket attól, hogy újra a munkahelyükön üljenek. Talán ismerősen hangzik a forgolódással töltött éjszaka is, majd elérkezik az a bizonyos reggel, fáradtan és idegesen. Ilona Bürgel pszichológus szerint azonban sokat tehetünk azért, hogy felülírjuk kellemetlen érzéseinket a hétfőkkel szemben, és már csak azért is érdemes tennünk egy próbát, mert ez a rettegett nap bizony rendszeresen eljön.

1. Tartsuk a ritmust

A testünk ciklikusan működik: már néhány nap alatt is képes beállni az ébredés időpontjára, akár anélkül is, hogy megszólalna mellettünk a vekker. Aztán jön a hétvége, tovább alszunk, kihagyjuk a reggelit, későn fekszünk, és már ki is estünk abból a ritmusból, amihez korábban alkalmazkodtunk. Bár abszurdnak tűnhet, a pszichológusnő mégis azt javasolja, hogy szombaton és vasárnap is nagyjából akkor keljünk, mint a hét többi napján, mert így a hétfő reggel sem okoz majd akkora kihívást. Kompromisszumos megoldásként elegendő a vasárnapi időzítésre figyelnünk, különösen este: ha minden hétfőn fáradtnak érezzük magunkat, feküdjünk le korábban, és egy kellemetlen faktort már ki is iktattunk, amiért garantáltan hálásak leszünk magunknak.

2. Egy jó szokás

Néhány hét alatt tudatos odafigyeléssel kialakíthatunk egy új szokást. Ha a vasárnapi pihentető alvás és könnyű ébredés már a kisujjunkban van, jöhet a következő: a kellemes hétfő reggeli rituálé. És hogy miért fontos ez? Mert ahogy indul a napunk, pont úgy is fog eltelni. A kulcsszó a nyugalom. Hagyjunk időt magunknak arra, hogy kapkodás nélkül kezdjünk bele az új hétbe. Kortyoljunk el egy teát, vegyünk néhány mély lélegzetet a nyitott ablaknál, vagy ébresszük fel testünket pár egyszerű nyújtógyakorlattal, esetleg a kedvenc zenénkkel, de akár az illatok, mint a citrus vagy a menta is élénkítően hatnak. Kávé helyett fogyasszunk el inkább egy fehérjedús reggelit, ami valódi energiával tölt fel, szemben a koffeinnel, ami ingerlékenyebbé tehet minket. Mindez egyszerre még elképzelhetetlennek tűnhet, ezért Ilona Bürgel tanácsa, hogy haladjunk lépésenként, és fokozatosan építsünk be egy-egy új, pozitív elemet a hétfő reggelünkbe.  

Éljen a hétfő!

3. Fejben dől el

Ahogy számtalan dolog az életben, úgy a hétfőhöz való hozzáállásunk is csak tőlünk függ. A stresszt, a rossz érzéseket ugyanis jellemzően a gondolataink okozzák, az a kalandozás, amit a múltban vagy épp a jövőben teszünk. Ez történik olyankor is, amikor vasárnap a napsütötte teraszon ülve elkezdünk aggodalmaskodni amiatt, hogy hány e-mailt kell majd feldolgoznunk, vagy esetleg megint rossz napja lesz a főnökünknek. Ezekkel a félelmekkel ne rontsuk el a hétvégénket, különösen azért se, mert egyáltalán nem biztos, hogy sok levelet kaptunk, vagy hogy bal lábbal kelt a felettesünk. Nézzünk magunkba, és inkább soroljuk fel mindazt, amit szeretünk a munkánkban: ez lehet a modern iroda, a kedves kollégák, a jó fizetés, egy izgalmas projekt, egy külföldi út, a remélt előléptetés, vagy bármi, amiért pont azzal foglalkozunk, amivel.  

+1 Van ok az örömre

Ha újra ráeszmélünk, melyek munkánk szépségei, talán örülni is tudunk majd az előttünk álló napnak: a találkozásnak egy régi ügyféllel, egy sikeresnek ígérkező megbeszélésnek, amire az előző héten készültünk fel, most pedig learathatjuk a babérokat, vagy épp annak, hogy új irodabútort kapunk. Ajánlott már pénteken úgy lezárnunk a hetet, hogy áttekintjük a következőt: jegyezzük fel azt a hat teendőt, amit hétfőn mindenképp szeretnénk elintézni, majd jelöljük ezek fontosságát is. A pszichológusnőnek bevált ez a módszer, mivel amit felírunk, arra az agyunknak már nem kell emlékeznie, vagyis azonnal a megoldásra koncentrálhat. Amikor látjuk, merre is kell haladnunk, a kezdő lépés sem tűnik olyan nehéznek. De ha még ezek után is szükségünk lenne egy kis extrára a hét első reggelén, egy kocka csokival biztosan nem lövünk mellé!

Fogadjuk meg a szakember tanácsait, és találjuk meg azokat a pozitívumokat, amelyek lendületet adnak számunkra a hétfőkhöz. Ha azonban minden törekvésünk ellenére motiválatlanul és gyomorgörccsel indulunk neki a heteknek, még azelőtt váltsunk munkát, hogy az egészségünk látná kárát! Nézzünk szét már most a legfrissebb álláslehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításainkalapján. Frissítsük önéletrajzunkat, és töltsük fel ide, hogy a munkáltatók ránk találhassanak. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, így biztosan nem maradunk le a nekünk való állásról!

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, munkahely, hétfő, motiváció