Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Nagyszabású kommunikációs kísérletet folytatott nemrég a Colibri és az AON Hewitt: felépítettek egy szimulált céget, hogy megnézzék, milyen eredményeket lehet elérni egy szakmailag megalapozott, profi employer branding stratégiával. Népszerűvé lehet-e tenni egy teljesen ismeretlen márkát egy adott célcsoportban, ilyen kemény versenyhelyzetben? Mi számít eredménynek rövid és hosszú távon? Íme, az eredmény!

Hogyan kommunikáljunk a fiatal álláskeresőkkel?

A jelenlegi munkaerőpiaci kihívások közepette egyre többen fordulnak a munkáltatói márkaépítés felé és igyekeznek megkülönböztető, vonzó brandet létrehozni. Az üzenetek, értékek átadására egyre bátrabban nyúlnak az interaktív tartalmakhoz, online felületekhez, videókhoz. Integrált kommunikáció révén egyszerre használják az online és offline lehetőségeket.

Az AON Hewitt és a Colibri csapata közös munkájuk során folyamatosan szembesül a következő kérdéssel: „hogyan tud egy cég rövid idő alatt szinte pillanatok alatt ismertté és vonzóvá válni?”

Így született meg a Fjordox Hungary, egy norvég fakitermelő és feldolgozó vállalat budapesti szolgáltatóközpontja, az a kitalált cég, amihez a kísérlet keretében vizsgálták az álláskeresők reakcióit. Fontos még, hogy kiket kerestek a kitalált céghez:

- friss diplomásokat

- és 1-3 év tapasztalattal rendelkező, idegen nyelveket magas szinten beszélő jelölteket.

SSC kísérlet

A Fjordox Hungary értékeit három Magyarországon operáló vállalat értékeiből állították össze: egy norvég autóipari, egy brazil papíripari vállalat és egy amerikai szolgáltatóközpont szolgáltak mintaként. A kísérlet során valós piaci helyzetre alapoztak, a magyar shared services szektor (SSC) sajátosságainak figyelembe vételével. Kommunikációjukat is ehhez a célcsoporthoz igazították.

Csak olyan csatornákat használtak, amelyek bármely vállalat számára elérhetők lennének, valamint a célcsoportban használatuk nagy népszerűségnek örvend. Ugyanakkor a fenti kampányt korlátozott költségkeretből folytatták le, illetve érthető módon, jogi okokból kifolyólag nem jelentethettek meg direkt álláshirdetéseket, valamint (egyetlen kivételtől eltekintve) PR- és sajtómegjelenésekkel sem éltek.

A projekt előkészítése 2016 májustól augusztusig zajlott. A Fjordox 7 hét alatt egy célcsoport-specifikus kreatív, ütős kampánnyal kibújt az ismeretlenségből és elérte, hogy közel 600-an like-olják a Facebook oldalát, közel 9000-en megnézzék a munkáltatói videóját, 7500-an pedig a honlapját, amelyből 800-an úgy is gondolták, hogy szívesen dolgoznának a cégnél. Ezzel párhuzamosan több, mint 500-an kitöltötték a Fjordox honlapján található kérdőívet, melyből az is kiderült, hogy mire vágynak ma leginkább az 1-3 év tapasztalattal rendelkező, idegen nyelveket jól beszélő pályakezdők.

Nézzük a kutatás eredményét!

- A kívánatos munkahelyen a legfontosabb, hogy jó hangulat és inspiráló környezet legyen (73%), ez fontosabb a fejlődésnél, a karrierlehetőségeknél (68%), vagy a munka-magánélet egyensúlyánál is (51%).

- 67% számára a karrier legfőképp a szakmai és személyes fejlődést jelenti és legkevésbé (30%-a) mások vezetését.

- A kitöltők 75%-a szerint az ideális vezető támogató, motiváló és nyíltan, őszintén kommunikál, míg mindössze 33%-a ítélte fontosnak, hogy hiteles szakértő legyen a munkájában.

- Többségük (65%) akkor érzi magát leginkább megbecsülve, ha úgy látja, számít a véleménye, mindössze 20% gondolja ugyan ezt a pénzbeli bónuszról.

- A kitöltők 75%-a akkor büszke a munkáltatójukra, ha az képes egy jó csapatot és közösséget létrehozni

A Fjordox legfontosabb brand alapértékei pedig épp ezekkel a várakozásokkal voltak összhangban, vagyis a „Craft your day”, a „Shape your team” és a „Design your workplace” üzenetek a kreatív kommunikációs felületek segítségével elérték és sikeresen meg is tudták szólítani a célcsoportot.

„Amit pedig a Fjordox projekt lezárása után kijelenthetünk – foglalta össze Baráthi Tamás, a Colibri Baráthi Tamásügyvezető igazgatója –, hogy akár valóság, akár szimuláció, egy sikeres Employer Branding stratégia megalkotása során erre a 3 kérdésre kell megtalálni a válaszokat: Kinek? Minden azon áll vagy bukik, hogy ismered-e a munkaerőpiacot, tudod-e, ki a célcsoportod és ők mit szeretnének. Mit? Minden cégnek vannak olyan értékei, amiket érdemes kommunikálni, és vannak olyan területei, amelyeken érdemes fejleszteni. Hogyan? Meg kell találnod a legeredetibb módját annak, hogy kitűnj a versenytársaid közül.”

Érdemes végiggondolnunk a fenti rendhagyó kísérlet eredményeit és tanulságait, és beépíteni saját HR toborzási gyakorlatunkba.

 

Készítette: Posta Renáta

Címkék: álláskeresés, munka, fizetés, karrier, szakma, SSC