Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Szinte minden nap a hivatalos munkaidő lejártánál tovább maradunk a munkahelyen, mégsem érünk teendőink végére, sőt, állandó lemaradással küzdünk? Ha a fentiek igazak ránk, akkor valószínűleg érdemes lenne hatékonyabban beosztani az időnket. A kérdés csak az, hogy hogyan. Két olyan munkavállalót kérdeztünk meg, akik ezen a területen próbáltak fejlődni, sikerrel. A Profession.hu-nak arról beszéltek, hogyan próbálják a maximumot kihozni a munkaidőből, és milyen módszereket építhetünk be mi is a mindennapjainkba.

Listaírás mesterfokon

Annamária a közigazgatás terén dolgozik sajtószóvivőként, és saját bevallása szerint állandó „multitaskingban” zajlanak napjai, vagyis párhuzamosan futó projekteket kell egyszerre menedzselnie. Módszere a listaírás, a Profession.hu-nak ezzel kapcsolatban adott tanácsokat!

1, Mesterhármas

Mióta az eszemet tudom, listát írok a teendőimről. Ez a módszer, akkor válik be igazán, ha a felírt dolgoknak van egy sorrendisége, vagyis mindig kijelölök maximum három feladatot, amiket a lista tetejére írok. Ezek a „nagyágyúk”, a fontos és sürgős ügyek, amelyeket muszáj aznap befejeznem, megoldanom. A listára természetesen rákerülhetnek még dolgok ezen kívül, de csak akkor foglalkozom velük, ha a hármas listát már kipipáltam. Korábban is megvoltak ezek a nagyobb feladatok a teendőim listáján, de sokszor úgy voltam velük, hogy mielőtt nekiállok, elintézek pár apróbb, rövidebb feladatot. A nap végén ott tartottam, hogy az időmet elapróztam, rendkívül kifáradtam, az igazán fontos dolgok pedig ott álltak megoldatlanul. Ez ma már nem fordulhat elő. Lézerfókusszal koncentrálok a fontos dolgokra, és késő délutánra általában ki is húzom őket a listámról.”

2, Előző napi felkészülés

Annamária szerint a listaírás másik titka, hogy írjuk meg minden munkanap végén a másnapit, ezzel is csökkentve a munkahelyi stressz szintjét.

„Korábban nap végén még elalvás előtt is kavarogtak a fejemben a gondolatok, hogy mi mindent kell elvégeznem másnap, és azon kaptam magamat, hogy fejben már a másnapi időbeosztásomat tervezem. Természetesen ez igencsak megnehezítette az elalvást. Annak érdekében, hogy ezt elkerüljem, lefekvés előtt leírom a másnapi listát, ez segít megnyugodni, és leveszi rólam azt a stresszt, hogy valamit elfelejtek. Arról már nem is beszélve, hogy reggel azonnal bele tudom vetni magam a feladatokba, nem veszítek időt azzal, hogy azon gondolkodom, mibe is fogjak először.”

A hatékony munkanap titkai

3, Napi lista

A listaírás másik trükkje, hogy mindig csak az aznapi teendőkre összpontosítunk. Folyamatosan érkeznek be megkeresések és elintézendő dolgok, ezeket írjuk fel a „hosszú listára” határidőkkel együtt. Majd ebből a listából emeljünk át elemeket a napi listára, és onnantól kezdve már csak arra koncentráljunk.

„Emögött a módszer mögött az a felismerés áll, hogy gyakran azért érezzük magunkat túlterheltnek, mert egyszerre látunk mindent, amit meg kell csinálnunk, függetlenül attól, hogy az belefér-e egy napba vagy nem. Legyünk reálisak azzal kapcsolatban, hogy mire vagyunk képesek egy 8-9 órás munkanapon, válasszuk meg okosan a napi listára felkerülő feladatokat és utána már kizárólag csak azzal foglalkozzunk!”

Az eredményeinket mérjük, ne az időnket!

A hatékonyság növelésének másik módja lehet, ha nem az időt mérjük és dokumentáljuk, hanem a konkrét elvégzett feladatot. Ha így teszünk, lassan észrevesszük majd, hogy másként, tudatosabban dolgozunk.

Erre mondott példát András, aki egy egészségbiztosítással foglalkozó vállalat honlapján vezet életmód-tanácsadó blogot.

Az utóbbi időben egy olyan módszert próbáltam ki, amelyről már sokat olvastam time managementtel kapcsolatos könyvekben. A blog posztjaim megírására korábban egyetlen feladatként tekintettem, és igen frusztráló volt, hogy kora délután még látszólag semmit nem tudtam felmutatni. Azóta egy poszt megírását részfeladatokra bontom, mint például: képek keresése/készítése, szerkesztése és beillesztése. Ilyen apróbb feladatokból áll össze egy-egy nagyobb projekt, amin adott esetben több napig dolgozom. Valahányszor egy szegmens végére érek, kihúzom a listáról. Így folyamatában látom, hogy haladok. Ezek a részsikerek lendületben tartanak egészen addig, ameddig egy-egy poszt végére nem érek. Ráadásul azt is világosan látom, melyik rész elkészítése tart a legtovább, és miben kell még fejlődnöm.”

Egy másik módszer az eredmény központú munkára, ha az elvégzendőkről szóló lista mellett vagy helyett az elvégzett feladatokról vezetünk listát. Meg fogunk lepődni, mennyi minden belefér egy napba! Ez még nagyobb motivációt adhat a hétköznapokban, hogy a lehető legértékesebb tevékenységekkel „töltsük fel”!

Fogadjuk meg a fenti tanácsokat és közben folyamatosan figyeljük a legfrissebb álláslehetőségeket, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Ha növelni akarjuk esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkatkérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, illetve töltsük le a mobil applikációt - Androidra ittiPhone-ra ittMinél több lehetőséget és információt vizsgáljunk meg, mert annál jobb döntéseket hozunk majd.


 Készítette: Khojaste K

                      A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala