Az igazán jó recepciós nem csupán mosolyogva fogadja a vendégeket, udvariasan türelmet kér és felcsörgeti azt, akinek vendége érkezett. Sőt, még az sem biztos, hogy ő főzi a legfinomabb kávét az egész cégnél. Ma már ez egy jóval komplexebb munkakör, mint hinnénk. A legtöbb cégnél ugyanis átlátták, hogy a recepciós munkakört érdemes tovább bővíteni például irodaüzemeltetési feladatokkal, info központ szolgáltatással, vagy akár egy-egy társosztály adminisztrációs munkáinak átvételével, és így tovább.

A munkaerőpiac egyik tapasztalt szakértőjét, Prauda Andreát, a Smart Jobs Kft. tulajdonos-ügyvezetőjét faggattuk arról, munkája során milyen szempontokra ügyel igazán, ha a tökéletes recepcióst keresi megbízójának.

"Amit a mi csapatunk kiemelten képvisel a kiválasztás során - fejti ki a szakértő -,az az, hogy értékként tekintünk minden egyes pályázóra. Ez már a toborzásnál elkezdődik, és egészen a kiválasztási folyamaton keresztül a beilleszkedésig tart. Ha beérkezik egy pályázati anyag, nem futószalagon kezeljük, hanem tanácsadói szemmel is nézünk a jelentkezőre. Válaszolunk a kérdéseire, segítjük, mi az, amiben még tanulhatna, milyen más irányokat pályázhatna meg, vagy éppen miket olvasson, honnan tájékozódjon. Úgynevezett állásba segítő programnak hívjuk ezt, és ezt a vonalat szeretnénk tovább vinni - önkormányzatokhoz is tervezzük az eljuttatását. Ugyanis nagy szükség lenne erre az átkötő szerepre a munkaerőpiac szereplői között, és többszörösen megtérülne mindenki számára ez a szemlélet."

A kiválasztási szakértő szerint az állásinterjú sikere sokban múlik azon, milyen a kémia a szereplők között. Ők ebben is segítik a jelöltjeik felkészülését, hogyan álljanak az egészhez. Ahogy azt sem hallgatják el az álláskeresők előtt, hogy nyugodtan gondolkodjanak akár az ország másik régiójában, városaiban található állásokon is. Ugyanis meglepően kevesen pályáznak meg a lakóhelyüktől távolabbi állásokat, pedig Andrea szerint a mobilitási és ingázási hajlandóságnak köszönhetően magasabb fizetések, juttatási csomagok és nagymértékű szakmai fejlődés várhat a pályázóra.

6 pontban: ilyen a kiváló recepciós!

Nézzük a kiváló recepciós kiválasztási szempontjait!

Általánosságban jellemző, hogy fontos a kiváló kommunikációs képesség magyarul és idegen nyelven is, az viszont kevesebbet nyom a latban, hogy dolgozott-e már az illető hasonló munkakörben, vagy akár ez lenne az első munkaköre. Nézzük, milyen szempontra érdemes még kitérni az állásinterjú során!

1. A cégkultúrának megfelelő fellépés: itt derül ki ugyanis, hogy a munkatárs hogyan képes megfelelni az egyik legfőbb elvárásnak. Tudja-e képviselni azt a céget, akinek a logója a háta mögött látható, és olyan imázst közvetít-e ő maga, hogy a vendégek első benyomása is hasonló lesz a cégről, mint amit a reklámokban és a sajtóhírekben olvashat róla.

2. Kedves, mosolygós, bizalomkeltő személyiség: alapvető elvárás, hogy ezeket a tulajdonságokat elemi szinten birtokolja az illető, hiszen akkor tudja hitelesen közvetíteni nap, mint nap, még a legintenzívebb periódusokban is.

3. Határozott, magabiztos fellépés: az előző pontban felsoroltak mellett ugyanakkor az is lényeges, hogy megfelelő érzékkel képes legyen a jó recepciós kezelni minden helyzetet és minden vendéget.

4. Kiváló problémamegoldó képesség: gyorsan, hatékonyan döntéseket kell hozni, és mindezt úgy, hogy még a pánik legkisebb jele se érződjön a recepciós környezete számára.

5. Megbízhatóság: ebben a munkakörben rengeteg információ áramlik, és mindegyik a maga szintjén bizalmasan kezelendő. Ha a recepciós nem kezeli a helyén ezt a tényt, és nem érzi a súlyát munkaköre bizalmi jellegének, könnyen azon kaphatja magát, hogy még a próbaideje letöltését sem várja meg munkaadója.

6. Priorizálási képesség: mivel a recepciós több különböző terület vagy osztály tevékenységét is átfogja munkájával, azt is a helyén kell kezelnie, hogy minden folyamat zökkenőmentes lehessen. Vagyis át kell látnia a megfelelő sorrendeket a beérkező sok-sok feladata között úgy, hogy minden üggyel foglalkoznia kell. Mert kaphat egyszerre 5-6 feladatot is: érkezik egy vendég, a kezébe nyomnak valamit lemásolni, várják a friss kávét egy tárgyalóban, az egyik kolléga érkezik egy megrendeléssel, amit be kell vinnie a rendszerbe, és így tovább. Nagyon lényeges ilyenkor az, hogyan tudja felállítani a fontossági sorrendet ezek között. Olyan nincs, hogy minden egyszerre és ugyannyira fontos. Ugyanis ha jön egy vendég, ő a legfontosabb, minden más utána következik.  

A kiválasztás során teszteket, Assessment Center feladatokat kaphat az illető, és olyan speciális szituációkat, melyek az adott munkakör kritikus helyzeteit idézik elő. Andrea véleménye az, hogy pályakezdőkből is lehet jó recepciós, itt nem feltétlenül a munkatapasztalatok éve számít. Ha a fenti szempontoknak megfelel valaki, akkor be fog válni a munkája során. Aztán a próbaidőről se feledkezzünk meg, hiszen ez mindkét félnek fontos: vajon tényleg ezt a munkát és céget keresem? Kiderül! A lényeg, hogy ha valaki igazán akar fejlődni, tanulni, nyitott, érdeklődő, bevállalós, akkor sokra viheti. De lehet, hogy egy recepciós munkakörből indul el.

"Egy jó tanács a pályázóknak - fűzi hozzá Andrea-, hogy ne feledjék el a napi rutin során: folyamatosan fejlődjenek a munkájukban és a személyiségben is. A mai munkaerőpiacon ugyanis nagyon fontos, hogy ki tudjunk teljesedni, és örömet, boldogságot okozzon a munkánk. Például utazzunk sokat, ismerkedjünk, szélesítsük a látókörünket, a világszemléletünket, ismerjük meg mások munkáját mélyebben is."

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Végezetül ne feledjük: az álláskeresés mindig arról szól, hogy másokkal versenyzünk az adott munkáért, és gyakran éppen egy-egy szubjektív szempont miatt kerülhetünk ki belőle győztesen. Végül is: csupán egyetlen új munkahelyre vágyunk, nem? Mit számítanak azok a lehetőségek, amelyeket ugyan megpróbáltunk, de nem jött össze valamilyen oknál fogva? A lényeg: ha nem adjuk fel a reményt, akkor nyerni fogunk.

6 pontban: ilyen a kiváló recepciós!Ne feledjük: a sikeres pályázáshoz egy ütős önéletrajz is kell! Letölthető önéletrajz mintákat ITT találunk, a Profession.hu önéletrajz-készítőjét pedig ITT.

6 pontban: ilyen a kiváló recepciós!Éljünk a lehetőséggel, és turbózzuk fel álláskeresési eszköztárunkat! Pályázzunk minél több helyre, töltsük fel önéletrajzunkat ide, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést a legfrissebb álláslehetőségről. Nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk!

6 pontban: ilyen a kiváló recepciós!FRISS ÉS PÁLYÁZHATÓ RECEPCIÓS ÁLLÁSOK ITT!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: állásinterjú, álláskeresés, recepciós