Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A koronavírus következtében egyre többen állnak át otthoni munkavégzésre, sorra jönnek a hírek olyan munkahelyekről, ahova év végéig vagy akár egyáltalán nem kell már bejárni. Sokan szívesen kipróbálnák magukat egy ilyen távmunkás munkakörben, ha közéjük tartozunk, akkor íme néhány kérdés, amit érdemes az állásinterjún tisztáznunk.

Az otthoni munkavégzés sok szempontból lehet előnyös: nincs ingázás, nincs kötöttség az öltözködésben, magunk választhatjuk meg a munkakörülményeket. A fentiek miatt kifejezetten rugalmasnak és családbarátnak is tekinthetjük a távmunkát. Ugyanakkor nehézségek is járhatnak ezzel a munkavégzési móddal: nehezebb a csapatmunka, sokan hiányolják a személyes találkozást és talán a fejlődési, előrelépési lehetőségekkel is másként tervezhetünk egy hagyományos munkahellyel szemben. 

Az sem mindegy, hogy leendő munkahelyünkön mennyire bevett szokás a távoli munkavégzés: ha a csapattagok mindegyike vérprofi a feladatkezelő szoftverek használatában és online megbeszélések szervezésében, akkor könnyű lesz a beilleszkedés. Ha azonban a többiek bejárnak, és csak néhányan dolgozunk otthonról, akkor könnyen érezhetjük úgy, hogy kilógunk a csapatból.

Éppen ezért fontos, hogy már az állásinterjún járjuk körbe az otthoni munka szerepét a cég életében. A Muse összegyűjtötte a legfontosabb kérdéseket amik segíthetnek ebben, hiszen ahhoz, hogy hatékonyan végezzük a munkánkat, fontos, hogy be tudjunk illeszkedni a csapatba és jól is érezzük magunkat. Nemcsak a fizetésről és a feladatkörökről érdemes tehát érdeklődnünk, hanem a konkrét, napi feladataink alakulásáról is.

Mikor kell dolgoznom?

Sokan hiszik azt, hogy a rugalmas munkavégzés nemcsak térben, de időben is rugalmas. Léteznek ilyen munkahelyek és munkakörök, ám nem mind ilyen. Fontos, hogy tisztában legyünk vele, fix munkaidőben számítanak-e a munkánkra, vannak-e műszakok. Vannak cégek, ahol az elvégzett munkamennyiséget veszik alapul, de gyártás támogatás vagy ügyfélszolgálat esetén sokkal valószínűbb, hogy műszakokban  (akár többen is, esetenként váltakozva) kell gondolkodni. Előfordulhat, hogy más időzónában dolgozó partnerekhez kell igazodnunk, ezért az esti vagy éjszakai órákban dolgozunk. Érdemes tehát ezt a kérdést alaposan körbejárnunk.

Mindenki otthonról dolgozik?

Ne az első meetingen derüljön ki, hogy mindenki bentről jelentkezik, csak mi ülünk otthon papucsban! Fontos kérdés, hogy a cégen belül milyen a bentről és az otthonról dolgozók eloszlása – és beszélgessünk arról is, hogy ez a járványhelyzet idején van-e csak így, vagy egyébként is sokan dolgoznak otthonról. Ha kiderül, hogy inkább kivételes, mintsem megszokott a home office, akkor mérlegeljük, hogy képesek leszünk-e felvenni a fonalat és probléma lehet-e az elszigeteltség. Ha úgy érezzük, a cég képviselői előremutató válaszokat adnak, gondolkodnak azon, hogyan lehet a távmunkás kolléga teljes értékű csapattag, akkor bátran adjunk egy esélyt ennek a munkának!

Milyen eszközökkel kommunikál a csapat?

Amikor nem egy térben dolgozunk, egészen másként működik a csapatdinamika. Nem tudunk összenézni egymással, nincs pár perces csevegés a kávégépnél. Nem mindegy, hogy egy ilyen szokatlan terepen hogyan kommunikál egymással a csapat: e-mailben jönnek a teendők vagy feladatkezelőben? Vannak napi vagy hétindító megbeszélések? Mikor „találkozunk” a főnökünkkel, hogyan kapunk visszajelzéseket? Érdemes erről már az interjún érdeklődni, hiszen már a kérdéseinkre adott válaszokból sejthetjük, mire számíthatunk.

Hogyan adnak visszajelzéseket?

..és ha már felmerültek a visszajelzések: a távmunka ezen a területen szintén kicsit másként működik, mint a hagyományos munkavégzés. Hiszen nem tudunk odamenni a másikhoz egy gyors visszajelzéssel, legyen az pozitív vagy negatív. Hasznos, ha az új és a meglévő munkatársak is rendszeresen kapnak kommenteket a munkájukkal kapcsolatban: pláne új belépőként szükségünk lehet a támogatásra, esetleges korrigálásra. Ha van erre bevett gyakorlata a munkahelynek, az mindenképpen jó jel.

Milyen nehézségeket tapasztaltak a távmunkával kapcsolatban?

Ha most dolgozunk először ilyen környezetben, akkor különösen érdekes lehet a válasz, de tapasztalt távmunkásként is jó tudni, mi okoz(ott) nehézségeket az adott munkahelyen. Fontos, hogy csak akkor tegyük fel ezt a kérdést, ha érzünk nyitottságot akár a problémák megvitatására is az interjúztató részéről. Egy jó hangulatú, ígéretes interjú témái közé belefér ez a kérdés, a válasz és a kialakuló párbeszéd pedig tanulságos lehet mindkét fél számára.

Milyen előrelépési lehetőségekkel tervezhetek?

Ha szeretnénk feljebb lépdelni a karrierlétrán, akkor ezt a kérdést is fel kell tennünk. Vajon támogatja ez a munkahely az otthonról dolgozók előre lépését? Vannak olyan vezetők, akik távmunkában dolgoznak vagy tőlük már elvárják a személyes jelenlétet? Ha nincsenek vezetői ambícióink, akkor is érdemes legalább arról kérdezni, támogatják-e, elvárják-e a szakmai fejlődést, vannak-e képzések, programok, amelyeken részt vehetünk.

Idáig csak álmodoztunk egy új munkahelyről? Vágjunk bele az álláskeresésbe személyes prioritásaink szerint! Amennyiben a járvány miatt veszítettük el a munkánkat, vegyük igénybe a személyre szabott segítséget, és frissítsük önéletrajzunkat, majd töltsük fel ide. Maradjunk naprakészek, kérjünk hírlevelet, illetve Facebook értesítést is, hogy biztosan ne mulasszunk el egyetlen nekünk szóló lehetőséget sem.

 

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala