Egy-egy kiválasztási folyamat során akár több száz jelölt is beadja hozzánk jelentkezését. Hajlamosak vagyunk csak arra az egyetlenre koncentrálni, aki majd az ideális munkatárs lesz, pedig közben lehet, hogy több száz másikat riasztunk el.

Legyünk őszinték: a toborzási folyamat során az álláskeresők meghatározó része, - attól a kevés kivételtől eltekintve, aki a végén tényleg felvételt nyer -, kudarcra van ítélve. Márpedig akit nem tudunk felvenni, az csalódott lesz, elégedetlen, és hajlamos lehet a cég rossz hírét terjeszteni, esetleg kerülni termékeit/szolgáltatásait. Hogy ez ne történjen meg, és a pályázók kellemes emlékekkel és a cég korrektségéről meggyőződve távozzanak, ajánlott az alábbi 4 tipp betartása!

1. Ha csak lehet, kommunikáljuk a jelölttel a kudarcot is!

Az interneten se vége se hossza azoknak a csalódott beszámolóknak, amikor a pályázók minden nap a postafiókjukat frissítik, mégsem találnak egyetlen rövid levelet sem a HR-estől, aki ígérte, hogy visszajelez.

Ne feledjük, hogy azoknak a jelölteknek, akikkel már valamilyen kapcsolatba kerültünk a felvételi folyamat során, feltétlenül jelezzünk vissza még akkor is, ha rossz hírt kell közölnünk. Ha kell, dolgozzunk ki egy sablonlevelet, amit kiküldhetünk. Higgyük el, ha ezt megtesszük, már korrektebben voltunk, mint a cégek jelentős része.

4 tipp HR-eseknek, hogy ne riasszuk el a jelölteket!

2. Éreztessük velük, hogy jelentkezésük nem volt hiábavaló!

Nincs rosszabb annál, mint amikor rengeteg időt, energiát és felkészülést tesz bele egy pályázó, hogy felvételt nyerjen egy pozícióra, ám végül semmi nem lesz belőle. A negatív érzést nagy valószínűséggel átviszi majd a vállalat egészére, és úgy emlegeti majd a céget, mint amit jobb nagy ívben elkerülni.

Ezt könnyen megakadályozhatjuk, ha levelet írunk, melyben megköszönjük az eddigieket és jelezzük, hogy habár ezúttal nem rá esett a választás, önéletrajzát megőrizzük és amint újabb, hasonló pozícióra keresünk embereket, gondolni fogunk az "ezüstérmesekre”. Ezzel az egyszerű kommunikációs lépéssel a "csak az időmet vesztegettem” érzést átváltjuk a "felfigyeltek rám ennél a vállalatnál” érzésére, amely a pályázóban a siker élményét kelti.

3. A negatív információ gyorsan terjed! Kerüljük el!

Lehet, hogy elsőre nem tűnik olyan tragikusnak, ha egy jelöltben rossz hangulatot keltett a felvételi eljárás, de a mai online világban, ahol az álláskeresők a közösségi oldalakon egymástól kapott információkat tartják a leghitelesebbnek, igencsak rosszat tesz egy cég imázsának, ha rossz hírét keltik.

Azt is vegyük figyelembe, hogy az emberek jellemzően előbb kommunikálják negatív élményeiket, mint azt, ha valami az elvárásaik szerint, pozitív módon történt, így még nagyobb jelentősége van annak, hogy a jelöltekkel jól bánjunk.

Tartsuk szem előtt, hogy bármilyen fiaskó történjen is a kiválasztási folyamat alatt, mindig ott lesz az esélye, hogy a hír a nyilvánosság elé kerül, és onnantól kezdve már nem lesz ráhatásunk a folyamatra. 

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

4. Írjunk minél több részletet az álláshirdetésbe!

Természetesen a közösségi oldalak és az internet adta lehetőségeket az előnyünkre is fordíthatjuk. Adjunk részletes információt például a Profession.hu oldalán általunk meghirdetett állásokról már a hirdetés szövegében, és ezt a linket posztoljuk ki a közösségi oldalunkra. Ezzel nemcsak az álláskeresőket segíthetjük, de magunknak is rengeteg időt spórolhatunk meg, hiszen több információ birtokában nagyobb eséllyel jelentkeznek hozzánk olyanok, akik megfelelnek az elvárásainknak és sikeresek lehetnek a cégünknél.

A részletes álláshirdetéssel ráadásul rengeteg kudarctól kíméljük meg a pályázókat, akik sokszor belefutnak abba, hogy csak a felvételi eljárás közepén szembesülnek vele, hogy az ajánlat nem is az, aminek hitték.

Készítette: Khojaste K

Címkék: álláskeresés, állásinterjú, önéletrajz, visszajelzés, válasz, HR