Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Minden szervezet sikere a benne dolgozókon múlik, így nem lehet eléggé hangsúlyozni a kiválasztás fontosságát. HR-esként nincs is annál rosszabb, mint utólag ráeszmélni, hogy a tökéletes választásnak hitt jelölt nem vált be. Akkor sincs veszve azonban semmi, ha ez így történik, a kérdés csak az, milyen gyorsan ismerjük be a hibát és milyen hatékonyan reagálunk rá.

Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat az intő jeleket, amelyek közül ha egynél többet tapasztalunk, érdemes lépni! Keressük meg az ezüstérmes jelöltek önéletrajzát és vegyük fel velük újra a kapcsolatot. A kiválasztástól számított egy hónapon belül még nagy eséllyel néhányan elérhetőek lesznek közülük, ehhez azonban az kell, hogy a felvett jelölt alkalmatlanságának első jeleit időben észrevegyük. Íme:

1. Nem tud beilleszkedni

A beilleszkedésre való képtelenséget igen nehéz észrevenni rögtön, de nem lehetetlen, ha folyamatos visszajelzést kérünk az illetővel szorosan együttműködő kollégáktól. A vállalati kultúra fontosságát nem szabad lebecsülni, ebbe beletartoznak a vállalati értékek, a kommunikációs és munkastílus, ami az adott munkahelyen elvárt, és amit mindenki tiszteletben tart. Egy pozitív munkastílus tartja meg és vonzza be a legjobb munkavállalókat. Ha ebbe nem illeszkedik az új kolléga, akkor az negatívan hat a munkamorálra és visszafogja a többiek lelkesedését, jó hangulatát és hatékonyságát.
Íme, pár jel, hogy az illető nem tud beilleszkedni:

- kizárólag saját magára koncentrál, ritkán kérdez, és nem keresi a saját munkájára vonatkozó visszajelzést sem

- egyedül dolgozik, és munkájára is egyéni eredményként tekint, nem gondolkozik csapatban

- megpróbálja megúszni a munkanapokat, csak a minimumot végzi el, hozzáállása nem proaktív

  4 jel, hogy nem a megfelelő embert vettük fel  

2. Mindig panaszkodik

A munkahelyek jelentős részében probléma van a munkavállalók elkötelezettségével, igen kevés azon kollégák száma, akik teljes erőbedobással, elégedettséggel és lelkesedéssel dolgoznak. Különbséget kell tenni azonban a jogos kritika, a tapasztalatból származó változtatási, jobbító szándék és aközött, amikor egy új munkatárs mindenben a rosszat látja. A panaszkodó hajlamú kollégát két dologról ismerhetjük fel: negatív hozzáállás és alacsony teljesítmény. Ez a gyakorlatban úgy nyilvánul meg, hogy az illető kifogásokat keres arra, hogy elvégezze a rá bízott munkát, valamint lerúgja magáról a felelősséget azzal kapcsolatban, amit nem szeret csinálni.

3. Nem a vállalat sikeréért dolgozik

Sokszor a vállalat sikere azon múlik, mennyire hajlandóak a munkavállalók olyan extra dolgokat elvégezni, ami nem tartozik szorosan a munkakörükbe. Nem túlórákról van szó, de mondjuk egy marketinges egy ügyféllel való tárgyalás során megemlíthet olyan, lehetséges sales jellegű együttműködési lehetőségeket, ami nem nála, hanem sales-es kollégáinál jelenthet majd a jövőben eredményeket.

Egy dinamikus munkahelyen a munkaköri beosztások és szerepek rugalmasan változhatnak, és sokszor az egyéni ambíciókon is múlik, hogy az illető milyen szintre emeli a vállalati tevékenységét. Ha azt vesszük észre, hogy az illető patikamérlegen méri ki azt, hogy mit hajlandó megcsinálni, akkor egyértelmű, hogy nem a megfelelő embert vettük fel. Korai fázisban ennek észrevételéhez elég, ha elkapunk egy-egy olyan megjegyzést, mint: „ez nem tartozik a munkakörömbe”.

4. Még mindig a „régi munkában él”

Van úgy, hogy azért veszünk fel valakit, mert nagy tapasztalattal rendelkezik a saját szakterületén. Ettől nyilván azt várjuk, hogy a csapat többi tagjának átadják ismereteiket. Egy több évtizedet más munkahelyen eltöltött kolléga alkalmazása azonban rejthet magában negatívumokat. Ha az illető nem képes elszakadni a korábbi helyen bevett gyakorlattól és hosszú távon is mindent korábbi munkahelyéhez hasonlít, akkor az intő jel arra, hogy nem a legjobb embert vettük fel. „Ezt nem így szoktuk…” – ha az új kollégának többször is ez a válasza, az azt jelenti, hogy mentálisan még a régi helyen él és nem képes sajátjának érezni az új rendszert vagy csapatot.

Fogadjuk meg a fenti tanácsokat, és figyeljük az új munkatársak beilleszkedését. Ha még keressük a megfelelő munkatársakat, a Profession.hu csapata lehet segítségünkre egy adott pozíció optimális jelöltjeinek kiválasztásában, legyen szó a legifjabb korosztály tagjairól, vagy tapasztaltabb munkavállalókról. Ezzel sok időt és energiát spórolhatunk meg. Ráadásul adatbázisunkban több százezer önéletrajz is rendelkezésre áll, amely naponta közel 400 további önéletrajzzal bővül! 

 


 Készítette: Khojaste K

                      A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala