Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Felmérések alapján 10 kollégából 9-re jellemző, hogy egy átlagos munkanap során jelentős az „üresjárata”. Ez a hír a vezetők rémálma, hiszen ki akar fizetést adni a munkavállalóknak azért, hogy közösségi oldalakat böngésszenek, vagy tárgyakra licitáljanak az interneten? A rossz hír az, hogy túlnyomó többségében maga a főnök tehet arról, hogy az alkalmazottaknak kicsúszik a keze közül az idő. Miért? A The Undercover Recruiter szerint a választ a vállalati kultúrában és a menedzsment stílusban érdemes keresni. Lássuk a főbb okokat és a Profession.hu tippjeit!

1. A jelenlétet nagyobbra értékeli, mint az eredményeket

Tipikus főnöki viselkedés a puszta jelenlétet „jutalmazni” a munkavállaló által előállított valódi érték vagy hatékonyság helyett. Ilyen főnökünk van, ha statisztikát vezet arról, hogy ki mikor érkezett és mikor távozott az irodából, illetve ha késő délután azon megy a verseny a kollégák között, hogy ki milyen sokáig marad bent.

Ha a főnök számára a sikeres kolléga elsődleges ismertetőjele, hogy mindig az asztalánál van, akkor nem kell csodálkozni rajta, hogy ez lesz a fő cél a munkavállaló számára is ahelyett, hogy az elvégzett munka minőségére koncentrálna. Az ilyen típusú vállalati kultúrában előbb-utóbb még a törekvő, kreatív dolgozók is „lelassítanak”, hiszen a termelékenység helyett a jelenléti ív lesz az elbírálás alapja.

Profession-tipp: Főnökként próbáljuk meg a jelenlétet a hatékonysággal összevetni: jelöljünk ki egy hetet, amikor mindenki hazamehet, amint befejezte a munkáját. Olyan projektet válasszunk, amelynek pontosan kijelölhető határideje van, így egyértelmű lesz számunkra, hogy ki mennyi idő alatt képes ezt teljesíteni, illetve van-e olyan, akinek munkája nem tölti ki a nyolc órát.

 3 helyzet, amikor a főnök hibája, hogy nem halad a munka 

2. Minden munkanapra ugyanolyan fontosságúként tekint

A másik tipikus főnöki hiba szintén rugalmatlanságból fakad. A hét minden napján és az év minden időszakában ugyanazt a tempót elvárni a munkavállalóktól lehetetlen és értelmetlen is. Az ember nem képes ugyanazt a megfeszített tempót vinni huzamosabb ideig, és ezt a cég sem várhatja el. A főnök feladata felismerni és kijelölni a húzósabb időszakokat, és kilátásba helyezni azt az időszakot is, amikor lazább periódus következik.

Profession-tipp: Kutatások bizonyítják, hogy a péntek délután szinte minden munkakörben lazább, és összességében a pénteki napokon már nem történik olyan intenzitású munkavégzés mint a hét elején. Használjuk ki ezt és engedélyezzünk rugalmas munkavégzést vagy korábbi hazamenetelt a kollégáknak, ilyenkor felesleges délutánra értekezleteket vagy komolyabb leadásokat betervezni. Ha ezt tesszük, akkor különösebb veszteség nélkül tudunk szabadidőt és jó hangulatot biztosítani, amellett, hogy csökkentjük az elvesztegetett időt is.

3. Nem teremti meg a feltöltődés kultúráját

Tipikus idővesztegető tevékenység a konyhai csevegés, az interneten való szörfözés, a kávézgatás, hosszú ebédszünet vagy az udvaron való beszélgetés, amely akár órákat is lecsaphat egy munkanapból. Amikor a munkavállalókat megkérdezik, hogy mi ennek az oka, akkor a válasz mindig ugyanaz: úgy érzik, hogy szükségük van egy kis kikapcsolódásra, hogy feltöltődjenek, különben nem tudnak fókuszálni. Főnökként meg kell értenünk, hogy bármennyire is szereti valaki a munkáját, kisebb pihenők beiktatása nélkül képtelen lesz huzamosabb ideig fenntartani az érdeklődést és lelkesedést a feladatok iránt.

Profession-tipp:A munkavállalók akkor is meg fogják találni a pihenésre és lazításra az időt, ha rossz szemmel nézünk rá, akkor pedig már miért ne teremtenénk olyan körülményeket, hogy valóban feltöltődhessenek és legyen értelme a szüneteknek? Alakítsunk ki megfelelő pihenőszobát, biztosítsunk kávét az iroda falain kívül vagy bátorítsuk a kollégákat ara, hogy tegyenek egy sétát a parkban napközben!

Gondoljuk át a fentieket és ültessük át a gyakorlatba a számunkra hasznos ötleteket. Ha ennek ellenére is gyakran érezzük úgy, hogy főnökként szélmalomharcot folytatunk a kollégákkal, vagy munkatársként nem tudunk hatékonyak lenni az adott vállalati kultúra keretein belül, akkor nézzünk szét bátran a legfrissebb álláslehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint!  Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést. Ha pedig önéletrajz nélkül pályáznánk, használjuk a Mobilmunkát.


Készítette: Khojaste K

 A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: karrier, szabadidő, hatékonyság, munkavégzés, szünet, vállalati kultúra