Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A kommunikációs képességek kifejezetten hangsúlyosak a munka világában, szinte minden álláshirdetésben olvashatjuk ezt az elvárások között. Hiszen a munkaidőnk nagy részét kommunikálással töltjük, csapatban dolgozunk, meg kell értenünk egymást, ezáltal mutathatjuk meg képességeinket és a bennünk rejlő lehetőségeket, valamint a konfliktusok kezelésében is egy óriási eszközt jelent mindez.

Nem mindegy hát, hogy mennyire vagyunk jók ezen a téren! Cikkünkben egy igen értékes verzióját mutatjuk meg mindennek: hogyan tudunk a másikra figyelni empatikus módon!

ARANYSZABÁLYOK AZ EMPATIKUS FIGYELEM ELSAJÁTÍTÁSÁHOZ:

1. Az egész alapja a másik megértése. Vagyis: "Először érts, aztán értesd meg magad!” Belépünk a másik ember világába, gondolatmenetébe, átérezzük az érzéseit, tapasztalatait, és ezen a szemüvegen keresztül hallgatjuk őt.

2. Ugyanakkor ez a fajta figyelem nem egyenlő az együttérzéssel, egyetértéssel! Ez a másik lényeges jellemzője, és sokan összekeverik ezzel.

3. Érdemes ugyanakkor tisztában lennünk egy ösztönös reakcióval: a legtöbb ember azért hallgat meg másokat, hogy reagálhasson és megszólalhasson. Biztosan gyakran alkalmaztuk már mi is ezt, gondoljunk csak arra, amikor elmesélnek nekünk valamit, és erre egy mondattal azonnal magunkhoz ragadtuk a szót, pl.:"Pontosan tudom, hogy mire gondolsz! Velem az történt, hogy...” és így tovább. De ez pont az empatikus figyelem ellen hat. Álljunk ellen a kísértésnek a következő hasonló szituációban, és hallgassuk tovább a másikat!

11 tipp állásinterjúra és karrierépítéshez

4. Csupán betanult technika segítségével nem tudjuk őszintén alkalmazni ezt a módszert. Ehhez gyakorlás is szükséges, de elsősorban vágyjunk arra, hogy tényleg megértsük a másikat.

5. Az egymásra való őszinte figyelem megalapozza a két ember közötti bizalmat és szimpátiát. Érdemes hát energiát és időt szánni rá!

6. Feltételek nélkül figyeljünk, és kapcsoljunk ki minden mást körülöttünk!

7. Tartsunk szemkontaktust a másikkal!

8. Hallgassuk őt végig, várjuk meg, mit szeretne mondani, és hagyjunk neki annyi időt, amennyit ő szeretne igénybe venni.

9. Ha az illető kicsit dadog, vagy keresi a jó kifejezést, akkor különösen óvakodjunk ettől a – sokak számára ösztönös – cselekvéstől, hogy befejezzük helyette a mondatot. Nagyon negatív hatással bír a másik félre.

10. Az empatikus figyelmet hosszú távon alkalmazzuk, így válik csak megszokássá és ösztönössé.

11. Ha a másik fél nagyon dühös, türelmetlen, vádaskodó, provokáló – akár velünk szemben -, akkor különösen fontos, hogy megértsük az ő lelkiállapotát. Ne vágjunk vissza, ez a legrosszabb, amit tehetünk ebben az esetben! Csillapítsuk le magunkat, dőljünk hátra, és hagyjuk, hogy kibeszélje magából az érzéseit.

Az empatikus figyelem nagyon hasznos és eredményes. Gondoljunk csak bele, a csapatmunka alapvető feltétele, hogy meghallgatunk mindenkit, a közös munka részesévé válik ezáltal minden kolléga, és nagyobb energiát, elszántságot, felelősséget és figyelmet tesz majd bele a maga részéről. Használjuk ki a különböző szinergiákat!

És ha éppen most keressük az új kihívásokat, ahol megmutathatjuk kiváló kommunikációs képességeinket és szaktudásunkat, nézzünk körbe ITT és ITT is! Nagyon jó esélyeink vannak egy új munkahelyre, hiszen naponta több száz munkaadó böngészi a Profession.hu adatbázisát újabb munkatársakat keresve. Töltsük fel önéletrajzunkat most!

Sőt! Éljünk a legújabb fejlesztéssel: töltsük le okostelefonunkra ezt a vadonatúj alkalmazást, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassunk a nekünk való új állásokra. Sokszor a gyorsaság is számít, nem is keveset, éljünk a lehetőséggel! Közvetlenül a telefonunkról pályázhatunk a meghirdetett állásokra, csak be kell lépnünk az alkalmazásba a Profession.hu oldalon regisztrált adatainkkal.

Készítette: Posta Renáta

Címkék: kommunikáció, empátia, testbeszéd, figyelem, állásinterjú, karrier, munkahely