Építs munkáltatói márkát most!

Employer Branding

Építsük a munkáltatói márkát most

2020. 04. 15.

Aki kimarad, az lemarad – ez a jelen helyzetben különösen igaz, ha a munkáltatói márkánkról van szó!

Az elmúlt két-három év kétségtelenül az employer branding időszaka volt: valamilyen módon minden cég ki akart tűnni a tömegből, vagyis valamennyi munkáltató igyekezett megmutatni, miért jó nála dolgozni. Békeidőben viszonylag könnyű ezt megtenni, az aktuális gyors változások miatt azonban a munkáltatói márka egészen új tartalommal telik meg, hiszen már nem elegendő egy jól megkomponált social media kampány, valódi cselekvésre van szükség, azaz meg kell mutatnunk, hogyan reagálunk a nem várt eseményekre és mit teszünk a munkavállalókért. Eljött tehát a márkaépítés új időszámítása – az útmutatást Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője adja.

Megnyugtató információk

Az elmúlt hetek sok bizonytalanságot hoztak, amelyek munkáltatókat és munkavállalókat egyaránt érintenek – és pontosan ez az a tény, ami a munkáltatói márkát, és a kommunikációt a fókuszba helyezi.

Szigeti Nikoletta

Szigeti Nikoletta

a Profession Services üzletágvezetője

Míg korábban az employer branding keretein belül a menő laptopot, a klassz tetőteraszt, vagy a bármikor használható csocsóasztalt mutatták meg a cégek, most arról kell kommunikálniuk, hogy urai a helyzetnek. A munkavállalók számára ugyanis nagyon ijesztőek a mostani váratlan fordulatok, ezért mindennél fontosabb megnyugtatnunk őket, legyen szó a már nálunk dolgozó vagy a leendő kollégákról.

Ahogy korábban is elsősorban az ismert és erős márkák vonzották a jelentkezőket, most is a stabilitás a leglényegesebb szempont a jelöltoldalon. „A pályázók most érezhetően óvatosak, és bár bizonyos területeken sok a jelentkező, mégis bizalmatlanság jellemzi őket, nem tudják, melyik vállalat állja ki az aktuális próbatételt. Amelyik cég nem ad magáról információt, az garantáltan rossz jel a munkavállalóknak, és sokkal inkább azokban a munkaadókban fognak gondolkodni, akik beszélnek arról, mi is zajlik épp a falakon belül, milyen lépéseket tesznek a helyzet kezeléséért” – részletezi a szakember.

Az online tér ereje

Természetesen általános, mindenki számára működő receptek most sem léteznek, hiszen a kommunikációt minden cégnek a saját értékeihez, kultúrájához, jövőbeni terveihez kell igazítania, egy azonban biztos: bármit is szeretnénk tudatni a márkánkról, azt az online csatornákon kell megtennünk. „Ahogy az egész életünk áthelyeződött a digitális térbe, így nem kérdés, hogy brandépítésre is az online felületeket, illetve social média platformokat kell aktívan használnunk. Sokak számára ebben semmi újdonság nincs, de vannak, akik még csak most ismerkednek ezekkel a lehetőségekkel – nekik nincs most más választásuk” – osztja meg interjúalanyunk.

Akik eddig a formális kommunikációt részesítették előnyben, már ők is jó eséllyel teamsben, viber csoportban vagy zoomon keresztül vitatják meg a céges témákat is, ahogy a nagyszülőkkel, barátokkal való beszélgetések is ezeken zajlanak. „Egy facebook kampány elérését látva azt mondhatjuk, hogy rendkívüli mértékben élénkült meg, gyakorlatilag megduplázódott az élet az online platformokon, vagyis a kimondott szavaknak is dupla ereje van. Aki ezt a helyzetet tehát képes a javára fordítani, az most sokszorosan nyertes pozícióba kerülhet” – teszi hozzá a szakember.

Nikolett szerint éppen a fentiek miatt lényeges, hogy a meglévő munkavállalóknak se csak befelé, e-mailben, vagy az intraneten kommunikáljunk, hanem kifelé is, hiszen ennek van igazi ereje. Ráadásul nem színes-szagos történetekre van szükség, hanem olyan életszerű tartalmakra, amelyekkel a kollégáink is azonosulni tudnak, és amelyeket szívesen tovább is osztanak, hiszen ettől válik igazán hitelessé a munkáltatói márkánk.

A cél szentesíti az eszközt

Ahhoz, hogy a megfelelő üzeneteket a megfelelő célközönségnek juttassuk el, mindenekelőtt tisztáznunk kell, hogy mi is a szándékunk a kommunikációval. „A célunk lehet továbbra is a toborzás, vagyis a nyitott pozíciók betöltése. Gondolkodhatunk előre is, és építhetjük azzal a céllal a márkát, mert mondjuk ősszel nyílnak majd meg új állásaink, amelyekre szeretnénk már most felkészülni. És kommunikálhatunk a folytonosság okán is, azért, mert eddig is figyeltünk arra, hogy rendszeresen információkat osszunk meg magunkról” – vázolja a lehetséges pontokat a szakember.

Amennyiben jelenleg is toborzunk, fontos lehet megmutatunk, hogy a kiválasztás zavartalanul folytatódik online, sőt az onboarding is digitálisan zajlik, de emellett érdemes iparághoz és célcsoporthoz illeszkedő üzeneteket is megfogalmaznunk. „Ha lendületes, fiatalos jelöltbázisra célzunk, vonzóak lehetnek az instagramos kihívások, születésnapi fotós posztok, edzésre buzdító üzenetek, ahogy az is, ha megmutatjuk, milyenek a kollégáink otthoni irodái, vagy hogy jelen körülmények között hogyan isszuk meg közösen a kávénkat” – fejti ki Nikoletta.

És folytatja: „Amennyiben olyan profilú vállalatról van szó, amely elsősorban tapasztalt munkavállalókat keres, azt szükséges inkább láttatnunk, hogy munkáltatóként milyen válaszaink vannak a változásokra, például hogyan álltunk át rövid időn belül távmunkára, vagy reagáltunk az egyéb nem várt kihívásokra, hogyan segítik a kollégák a haladást, és milyen vízióink vannak a jövőre nézve. Mindezekről akkor is szükséges beszélnünk, ha még csak készülünk a felfelé ívelő időszakra, vagy folyamatosan gondozzuk a munkáltatói márkánkról kialakuló képet. Legyünk minden esetben naprakészek, kövessük a cégről esetleg terjedő pletykákat vagy félinformációkat is, és mindig reagáljunk rájuk.

A hitelesség számít

Mindent egybevetve azt mondhatjuk, hogy nagyobb hiba jelenleg nem kommunikálni, mint az, ha nem tökéletesen tesszük! „Lehet, hogy még idegenül hat számunkra a közösségi felületek világa, és nincs előre összeállított poszttervünk vagy tartalomnaptárunk, de ez ne tartson vissza minket, ne is időzzünk most a stratégiával, egyszerűen vágjunk bele. Egyáltalán nem baj, ha egy videó nem olyan profi, egy fotó nem a legtalálóbb, vagy esetleg apróbb hibákat vétünk, a lényeg az, hogy életszerűek és önazonosak legyünk” – hangsúlyozza Nikoletta.

És még egy jó tanács a szakembertől: „Ha egyáltalán nincs ötletünk, hogyan indulhatnánk el, kérjünk segítséget egy ügynökségtől, amely konkrét megoldásokkal tud szolgálni nekünk, sőt szükség esetén a feladatot is átvállalja tőlünk. Bárhogy is döntünk a kommunikáció kezelését illetően, azt azonban tartsuk szem előtt, hogy ez a szituáció is csupán átmeneti, és továbbra is gondolkodjunk közép- illetve hosszútávban, vagyis már most fogalmazzuk meg, hogyan állunk majd emelkedő pályára, hiszen most van erre idő, tér és lehetőség.

Készítette: Istók Nikoletta

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag - Még nincs értékelve
Betöltés...

Kapcsolódó cikkek