Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A magyarországi munkáltatók meglehetősen vegyes bizonyítványt kaptak alkalmazottaiktól a Kelly ServicesR legújabb felmérésének eredményei szerint. A magyar munkavállalók erős kettesre értékelik főnökeik teljesítményét - legalábbis egy vizsgán ennyit érne a lehetséges 10-ből megszerzett 5,9 pont.

A dolgozók fele ajánlaná főnökét

A megkérdezetteknek csak kevesebb, mint egyharmada érzi úgy, hogy megfelelő felkészítésben részesült a főnökétől ahhoz, hogy sikereket érjen el a jövőben. Mindössze a válaszadók 29 százaléka számolt be arról, hogy megfelelő felkészítést kapott munkahelyi főnökétől ahhoz, hogy sikeres legyen a jövőben. 55 százalék ezzel szemben úgy véli, nem kapta meg ehhez a kellő felkészítést, 16 százalék pedig bizonytalan.

A megállapítások a Kelly Global Workforce Index felmérés részei, ami mintegy 97.000 ember véleményét gyűjtötte össze 30 országból, köztük több mint 7.300 magyar munkavállalóét. A felmérés résztvevőinek majdnem fele ajánlaná jelenlegi munkáltatóját barátjának vagy ismerősének.

A dolgozók által munkaadóikról alkotott kép, az általuk megfogalmazott vélemény igen hiteles információforrásnak számít, és egyértelmű jelzést ad arra nézve, hogy miként menedzselik az embereket egy adott szervezetben, illetve hogy melyek a legjobb munkahelyek - kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója. Ezek a vélemények jelentősen befolyásolják azt, hogy egy-egy vállalkozás mennyire lehet vonzó a tehetséges munkavállalók szemében, és mennyire képes őket megtartani – tette hozzá.

A jó főnök ismérve a vezetési stílus

Az ún. Y" generáció (a 18-29 éves korosztály) és az ún. "X" generáció (a 30-47 éves korosztály) képviselői egyetértenek abban, hogy az "X" generáció tagjai közül kerülnek ki a legjobb vezetők, az ún. "baby boomer" generáció (a 48-65 éves korosztály) tagjai ugyanakkor kifejezetten meg vannak győződve róla, hogy az ő generációjukhoz tartozó menedzserek nyújtják a legjobb teljesítményt.

A megkérdezett munkavállalók többsége szerint a jó főnök legfontosabb ismérve a vezetési stílus, ezt követi a jövőkép és a világos iránymutatás, majd a személyiség. A válaszadók csaknem fele véli úgy, hogy a munkahelyén jellemző vezetési stílus leginkább a munkatársak bátorítására vagy bevonására épül. 38 százalék ezzel szemben úgy gondolja, hogy az ő munkahelyén ellentmondást nem tűrő vagy kifejezetten elnyomó vezetési stílus uralkodik.

Figyelemmel díjaz a főnök

A résztvevők valamivel több mint egyharmada állítja, hogy munkahelyi erőfeszítéseit elismerik és díjazzák.

Azok közül, akik úgy érzik, hogy munkájukért elismerésben részesülnek, majdnem kétharmad (65 százalék) azok aránya, akiknél ez azt jelenti, hogy "felfigyel rájuk a menedzsment", míg 21 százalék prémiumban vagy más, hasonló ösztönzésben részesül, 11 százalék pedig valamilyen erre a célra létrehozott program keretében kapja meg a megérdemelt elismerést.

A munkáltató tevékenységét a vállalat működésében érintett felek egész sora kíséri folyamatosan figyelemmel, a munkavállalók pedig egyre inkább megfogalmazzák a véleményüket arról, hogy mennyire találják hatékonynak az adott céget és annak vezetőit illetve hogy mennyire tartják azt vonzó, kívánatos munkahelynek - tette hozzá Jónás Anikó.