Bármennyire is várjuk már a jól megérdemelt vakációt, ha nem akarjuk lelkiismeret-furdalással és megoldatlan ügyekkel otthagyni a munkahelyet, stratégiai előkészületeket kell tennünk.

Íme 11 lépés, amelyeket ha betartunk, a pihenés napjai alatt kevesebb eséllyel fognak sürgős teendőkkel keresni kollégáink, illetve a nyaralásból visszatérve nem szakad majd a nyakunkba temérdek munka.

A Working Mother szakmai oldal szakértői szerint az alábbi tippeket betartva nyugodtan hagyhatjuk ott a vakáció idejére a munkahelyet:

1. Szóljunk a főnöknek!

Mielőtt megtesszük a szállás és repülőjegy foglalásunkat, beszéljük meg a főnökünkkel, mikor mennénk nyaralni (mikor nem leszünk elérhetőek), és ki fog helyettesíteni bennünket nyaralásunk idején.

2. Legyen helyettesünk!

Kérjünk meg egy munkatársunkat, hogy vegye át távollétünk alatt kötelezettségeinket (ajánljuk fel ennek viszonzását, amikor kollégánk megy nyaralni), ugyanakkor ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a többieknek is megvan a maga munkája, emiatt elképzelhető, hogy el kell osztanunk feladatainkat több kollégánk között.

10 dolog, amit meg kell tennünk nyaralás előtt

3. Állítsunk fel fontossági sorrendet!

Szinte biztos, hogy be akarjuk fejezni azt a bizonyos hosszú jelentést az indulás előtt, de ha nem sürgős még két hétig, akkor ne vesztegessük vele az időt, koncentráljunk inkább a fontosabb határidőkre.

4. Készítsünk listát!

Ha már vakációs üzemmódba kapcsoltunk, készítsünk egy feladatsort visszatérésünk idejére. Így nem kell foglalkoznunk az ingadozó költségvetéssel és a fenyegető listákkal, miközben családi körben szórakozunk.

5. Legyen egy vészhelyzetben hívható illetékes!

Készítsünk egy kontaktszemély-névsort és telefonszámokat, melyekre kollégáinknak szüksége lehet távollétünk alatt. Adjuk meg főnökünknek egy vészhelyzetben hívható illetékest, de erősen hangsúlyozzuk, hogy csak kivételes és sürgős esetekben vegyék fel vele a kapcsolatot. 

6. Adjunk ötleteket!

Nyújtsunk segítő ötleteket a bennünket helyettesítő személynek emberekről vagy projektekről, amelyekkel foglalkozniuk kell. Például: "Sally csak kilenctől délig van az irodájában minden nap". Vagy: "Amanda nem tipikusan délelőtti karakter, inkább délután beszélj vele".

7. Vállaljunk dupla kötelezettséget!

Ha nyakunkig ér a munka, igyekezzünk extra órákat szentelni mindezekre a projektekre, mielőtt nyaralni megyünk. Minden hozzáadott idő segít fixálni az elvarratlan szálakat, és csak hálával tartozhatunk magunknak ezért, amikor majd könnyebb terhelésre térünk vissza a nyaralásról.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

8. Állítsunk be automatikus választ!

Állítsuk be a hangpostánkat és az e-mailünket, hogy ügyfeleink és munkatársaink tudják, éppen távol vagyunk. Közöljük, hogy sürgős esetben kit kereshetnek, ki helyettesít minket a távollétünkben.

9. Tegyünk rendet irodánkban!

Nincs annál elkeserítőbb, mint a nyaralásból visszatérve azzal szembesülni, hogy halomnyi papír borította el asztalunkat. Figyeljünk arra, hogy tisztán és rendezetten hagyjuk ott irodánkat, mielőtt távozunk. A fontos iratokat világosan rendezzük és tegyük elérhetővé asztalunkon, hogy munkatársaink könnyen megtalálhassák azt a bizonyos költségvetésijavaslat-mappát. A tiszta íróasztal segíthet legyőzni az esetleges depressziót is, amely a nyaralásból való visszatéréskor jelentkezhet.

10. Törekedjünk fokozatosságra!

Álljunk ellent a kísértésnek, hogy túlterheljük magunkat a nyaralás utáni első napon. Ne szervezzünk sűrű programot egymást követő találkozókkal és konferencia telefonhívásokkal. Tervezzünk egy negyedórás könnyed beszélgetést a bennünket helyettesítő személlyel, hogy leellenőrizzük, milyen feladat maradt még hátra.

Címkék: nyaralás, vakáció, szabadság, helyettesítés

Szemlézte: Fogas Krisztina