Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Balla Ákos, a Colliers International piackutatási és értékbecslési divíziójának igazgatója szerint a jövőben irodabérlés esetén alapelvárás lesz a nemzetközi bérlők részéről a zöld minősítés, amely mögött a költséghatékonyság illetve PR szempontok egyaránt megtalálhatók.

Schmidt András, a Skanska Magyarország „green business” menedzsere hozzátette, az új zöld irodafejlesztések piaci pozícionálása jelenleg a jobb kiadhatóságról, illetve a produktív munkakörnyezet kialakításáról szól Magyarországon. A kiadhatóság egyik sarokpontját pedig a szervizköltségek jelentik, és amíg ennek 33 %-át az energiafogyasztás teszi ki, úgy 50%-os energiamegtakarítás esetén a szervizköltségek 16%-os csökkenését lehet elérni. A számszerűség döntő tényező a bérlőknek, de a kedvező üzemeltetési költségeken túl a zöld irodák mellett szól az egészséges munkakörnyezetből eredő jobb teljesítmény, és a kevesebb betegség miatt realizálható kisebb mértékű munkakiesés is – hívta a fel a figyelmet a szakértő.

A zöld irodáké a jövő

A zöld kritériumok a kiskereskedelmi célú ingatlanok esetében nagyon erősen ütköznek a használók igényeivel. A nagy, tágas, fényes, légkondicionált tereket szeretik az üzletfelek és a dolgozók is, ami önmagában ellentmond az energiatakarékosságnak. Ha pedig nagyon energiahatékonyra alakítja ki a fejlesztő az épületet, akkor viszont nem biztos, hogy ezt megfizetik a bérlők – mutat rá Balla Ákos, a Colliers International piackutatási és értékbecslési divíziójának igazgatója a bérlői, felhasználói és a zöld igények között feszülő konfliktusra.

„Üres íróasztalok” helyett virtuális irodát!

Az irodatípusok legújabb trendje, a virtuális iroda éppen az irodák bérléséből és fenntartásából eredő költségeket kívánja kiküszöbölni. Lényege, hogy a dolgozók fizikailag egymástól távol dolgoznak, különböző városokban vagy akár otthon, de a cég „kívülről” egységes képet mutat. A virtuális iroda-szolgáltatások kínálatába tartozik a vállalat levélpapírján használható postacím, külön telefonszám és a hívásokat fogadó recepciós, a posta átvétele és kezelése, valamint az elkülönített irodához vagy tárgyalóhoz való hozzáférés. Mindezek segítségével a cégek meggyőző képet közvetíthetnek magukról az ügyfelek felé, ugyanakkor nem kell irodabérlésre és adminisztratív személyzetre költeniük.

Van, aki tartós megoldásként használja a virtuális irodát, mások átmeneti megoldásként, mielőtt felállítanák saját irodájukat. A költséghatékonyság miatt sokan választják ezt a megoldást, kényelmesen intézik otthonról a családi vállalkozás ügyeit, miközben a cég irodájaként egy jó nevű budapesti üzletközpont címe szerepel. A Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások világelső szolgáltatójának adatai szerint csak az utóbbi hónapokban majdnem duplájára nőtt a virtuális irodák száma Budapesten. A magyarországi piacon több ezer ügyféllel rendelkező vállalat elemzése szerint a virtuális irodák iránti érdeklődés a kisvállalkozásoknak és az otthoni irodáknak tudható be, hiszen az ő részükről mutatkozik igény a költségtakarékos, alacsony kockázattal járó, ugyanakkor a produktivitást jelentősen növelő megoldásokra.

Nagy Péter, a Control Labor Kft ügyvezetője számos előnyt lát a virtuális iroda fenntartásában: „Belvárosi címen vagyok elérhető, ugyanakkor nem kell fáradoznom egy saját iroda berendezésével és a fenntartáshoz kapcsolódó számtalan költség tervezésével. Nyugodtan kivehetek egy nap szabadságot is, hiszen van személyzet, aki felvegye a telefont és átvegye a postát.”