Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az okostelefonok és az internet elterjedésével, gyakorlatilag a nap huszonnégy órájában folyamatos, digitális stressznek tesszük ki magunkat. A munkahelyi és egyéb e-mailek, vagy a közösségi média értesítések miatt szinte nincs olyan óra, amelyben legalább egyszer ne pillantanánk a kijelzőre, vagy a számítógép monitorjára - de inkább többször. Valószínűleg mindannyian megdöbbennénk, ha szembesülnénk a valósággal, még akkor is, ha sejtjük! Ennek fényében vezette be az Apple tavaly az úgynevezett „képernyőidő” funkciót, amelynek segítségével megtudhatjuk, mennyi időt is töltöttünk telefonkészülékünk használatával.: napi több, gyakran több tíz óráról van szó. A hétköznapi digitális detoxhoz hoztunk ma néhány jó tanácsot.

Pályamódosítás

Tech-stressz, az irodai dolgozók mindennapi társa

Amerikai kutatások bebizonyították, hogy ez a fajta digitális igénybevétel, rettenetesen negatív hatást gyakorolhat az egészségünkre, és természetesen a munkahelyi teljesítőképességünkre is. Az a tény, hogy a nap bármely szakában munkahelyi üzenetekkel bombázzák a postafiókunkat, könnyen kényszeressé tehet bennünket és függőséghez vezet, amelynek hosszú távú eredménye a folytonos stressz és depresszió.

A kutatás során elvégzett kísérletben, monitorozták az irodai dolgozók pulzusszámát és mérésekkel támasztották alá, hogy azok, akik munka közben több emailt kaptak, és emiatt gyakrabban kellett váltaniuk a számítógépen használt alkalmazások közt, jóval nagyobb stresszel küzdöttek meg, mint társaik, akiknek kevesebb feladatra kellett koncentrálniuk.

Egyiket a másik után!

Sandra Sgoutas-Emch, a San Diego Egyetem pszichológiai professzora, a neurológia tudósainak kutatásaira alapozva is azt az álláspontot képviseli, miszerint az agyunk sokkal inkább a feladatok egymás utáni elvégzésére van optimalizálva, mintsem a multitaskingra. Még akkor is, ha szeretjük azt hinni magunkról, hogy egyszerre több dolgot maximális hatékonysággal tudunk elvégezni, és szimultán tudunk telefonálni, miközben elolvasunk és megválaszolunk egy emailt, be kell lássuk: ez nem így van. Ha a munkavégzésbe nem is csúszik hiba - de előbb-utóbb valószínűleg ez is bekövetkezik -, ez a szüntelen ide-oda váltás, a figyelmünk rövid időn belül, más-más feladatra történő fókuszálása folyamatos stresszben és szorongásban tart minket.

Megoldás azonban létezik, csupán rajtunk múlik, el tudjuk-e fogadni, és be tudjuk-e tartani az új szabályokat.

Webmentes órát mindennap, mindenkinek! - munka, online jelenlét, digitális detox

5 tipp digitális böjthöz, a ténylegesen hatékonyabb munkanapokért:

1. Mindennap egy órán keresztül, legyünk offline-ok, minden felületen.

2. Határozzuk meg, hogy a nap mely óráiban olvasunk és válaszolunk meg e-maileket. Az így kijelölt időintervallumokon kívül ne foglalkozzunk a levelezéssel.

3. Az előbbi pont betartását megkönnyítendő, állítsunk be automata válaszüzenetet azokra az időszakokra egy napon belül, amikor nem akarunk a postával foglalkozni.

4. Ebédidőben hagyjuk az íróasztalfiókban a telefont.

5. Ha nem szükséges a munkánkhoz, ne használjuk a közösségi médiát és a csevegőprogramokból is jelentkezzünk ki a munkaidő alatt.

Nem a technika a probléma, hanem az ember

A technika előli teljes menekülésre persze nincs mód, de ha megfelelő keretek közt használjuk a vívmányait, rengeteg felesleges stresszt kerülhetünk el. Fontos tehát megértenünk, hogy önmagukban nem az eszközökkel van gond, hanem azzal, ha odáig jutunk, hogy már nem a mindennapok megkönnyítésének módját jelentik számunkra, hanem a követelményt, hogy mindig elérhetőek és tettre készek legyünk.

És még egy, gyakran feledésbe merülő kiegészítés: az agyunk nem egy gép, pihenésre, szünetekre van szüksége ahhoz, hogy át tudjon állni egy következő feladatra. Hiába látszunk pörgős és sokoldalú munkaerőnek, miközben ide-oda kapkodunk az elintéznivalók és alkalmazások közt, a teljesítményünk hosszútávon közel sem lesz olyan, mintha ezeket a digitális szüneteket beiktatnánk.

Ha egy új munkahelyen szeretnénk kipróbálni a digitális böjt módszerét, mert úgy érezzük, a jelenlegi munkánk erre nem ad lehetőséget, csupán válogatnunk kell a több mint 10.000 nyitott állás között. Hírlevél vagy Facebook értesítés formájában is hírt kaphatunk az új pozíciókról, és elég, ha akkor olvassuk el őket és küldjük el a jelentkezésünket, amikor tényleg 100 százalékig erre koncentrálunk. A motivációs levelünkből pedig a multitaskingot nyugodtan kihagyhatjuk, helyette írjunk inkább arról, hogy szervezett, megfontolt és tökéletesen összpontosítani képes kollégák leszünk!

 

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: munka, munkaidő, online jelenlét, okostelefon, digitális detox