Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Idei utolsó cikkünkben 12 igen fontos és tanulságos gondolatot gyűjtöttük össze olvasóinknak. Olvassuk át őket és vigyük el útravalóul azokat a tanulságokat és felismeréseket, amelyek a saját életünket és karrierünket előre tudják mozdítani. Nézzük!

12 fontos tanács 2016-ból:

1.) A HR-eseket nagymértékben befolyásolja a jelölt testbeszéde. Hiába vagyunk jól képzettek, ha az alábbi hibákat elkövetjük, akkor azzal rontjuk esélyeinket:

- a szemkontaktus hiánya (65% elköveti ezt a hibát)
- mosoly hiánya (39%)
- valamivel játszani az asztalon (33%)
- nem egyenes tartással ülni az asztalnál (30%)
- karba tett kézzel ülni (29%)

2.)  „Mennyit keresett az előző munkahelyén?” Ha ehhez hasonló kérdést kapunk, biztosak lehetünk benne, hogy a cég az előző munkahelyeinken kapott összeget figyelembe véve szeretné meghatározni, mennyi fizetést adjon, nem pedig az adott új pozíció felelősségi körei és munkamennyisége alapján. Bármilyen összeget is mondunk ilyenkor, soha nem tudjuk meg, hogy enélkül az információ nélkül vajon mennyit ajánlottak volna. Tájékozódunk előre arról, ilyen pozícióban milyen fizetés a reális.

31 gondolat

3.) Ki mennyit keres? Nem könnyen árulják el az adott összeget az érintettek, ám van, akinek ez nem tabutéma. Amennyiben kíváncsiak vagyunk, milyen állások és fizetések érhetők el, itt nézzünk még szét: jelenleg több mint 200 jól fizető állást hirdetnek itt!

4.) A felmondás során alaki követelmény, hogy írásban kell megtörténnie, és akkor tekinthető közöltnek, amikor azt a címzettnek vagy az átvételre jogosult személynek átadják. Azonban nemcsak a papíralapú felmondás felel meg az törvényi követelményeknek, hanem az elektronikus, tehát az e-mail és az SMS is.

5.) Sokat elárul, ha a leendő főnökünknek már az állásinterjú során is passzív-agresszív a viselkedése, vagy folyamatosan a telefonját nézegeti beszélgetés közben, esetleg kellemetlen kérdésekkel próbál zavarba hozni.

6.) A távozó munkavállalók 90 százalékban a rossz főnököt nevezik meg, mint döntésük okát. Hiába a jó fizetés, a nagyvonalú juttatások vagy a munkahelyi baráti kapcsolatok, ha napi szinten a közvetlen vezető az őrületbe kergeti legjobb embereket.

7.) Igen alacsony itthon a munkavállalási kedv, ha lakóhelyünktől el kell távolodnunk, pedig lehet, hogy sokkal jobb állásokat találnánk akár 100-150 kilométerre otthonunktól. Emiatt azonban beleragadhatunk olyan állásba, munkatársi közegbe, és olyan főnök-beosztott viszonyba, amely később az egész életünkre és az egészségünkre kifejtheti negatív hatásait. Vizsgáljuk meg a költözési-ingázási hajlandóságunkat, és akár minden kötelezettség nélkül jelentkezzünk olyan állásokra is, amelyek vonzóak, ám eddig csak a távolság miatt nem fordítottunk rájuk elég figyelmet.

8.) Az IQ csupán 20%-ban felelős az egyes emberek sikerességéért. A kutatások tükrében az is egyértelműen látszik, hogy a magas értelmi intelligenciával rendelkező vezetők komoly hasznot hoznak a cégeknek, ugyanakkor ennek a készségnek a híján súlyos károkat okozhatnak például a fluktuáció vagy éppen a csapathatékonyság elmaradása tekintetében.

9.) Létezik egy 80/20-as szabály, amely szinte mindenre alkalmazható, amivel foglalkozunk. Érdemes nagy figyelmet szentelni ennek. Mindez azt takarja, hogy eredményeink 80 százaléka tevékenységünk mindössze 20 százalékának köszönhető. Vagy másképp: az, amivel eltöltjük időnk és energiánk túlnyomó részét, szinte semmi, vagy nagyon minimális értéket teremt számunkra. Egy napi 8 órás munkaidőre levetítve mindezt: az igazán fontos, kiemelkedő értéket jelentő munkánkat összesen 1,6 óra alatt képesek vagyunk megoldani.

10.) Az állásinterjú olyan, mint a párválasztás: a felek azt próbálják eldönteni, hogy mennyire passzolnak egymáshoz, és működik-e a dolog hosszabb távon is.

11.) Motivációs levelet úgy érdemes írni, mintha egy reklámszöveget írnánk. Nem érdemes visszafogottabbnak vagy éppen semlegesnek maradni.

12.) Az elmúlt pár év meghatározó munkaerőpiaci változásainak egyike a rugalmas foglalkoztatási formák terjedése a világban. Miért? Mert ez a modell a munkáltatói oldal számára költségcsökkentést, a munkavállalóknak pedig az egyéni élethelyzetekhez való gördülékenyebb alkalmazkodást kínálja. Ezek a lehetőségek leginkább a részmunkaidős foglalkoztatás, az önfoglalkoztatás, a távmunka (otthoni munkavégzés), az alkalmi vagy szezonális foglalkoztatás, a szerződésben rögzített határidőre történő foglalkoztatás, a munkakörmegosztás (job-rotation), a munkaerő kölcsönzés terén jelentkeznek elsősorban.

Gondoljuk végig a fentieket, és vessük be az új évben szakmai sikerességünk érdekében! 

Sikeres és boldog új évet kívánunk olvasóinknak 2017-re!

 

Készítette: Posta Renáta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, fizetés, karrier, szakma, 2016, 2017