Idén újra szakmai fórumot biztosítunk a HR-szakma képviselőinek: immáron hetedik alkalommal rendezzük meg a Profession.hu éves HR-konferenciáját, melynek idei témája a "Candidate Experience – avagy minden út a HR-eshez vezet".

Hazai és nemzetközi trendek

A HR-konferencián Martis Istvántól, a Profession.hu ügyvezető igazgatójától választ kapunk arra a kérdésre, hogy hol tart ma Magyarországon a candidate experience, avagy hogyan változnak az álláskeresési igények 2016-ban? Bepillantást nyerhetnek az állásportál friss kutatási eredményeibe a rendezvény résztvevői, szó esik az online keresés kihívásairól, és arról is, hogy miért éri meg egy munkaadónak, ha visszajelzést küld az álláskeresőknek. Belepillanthatunk a személyes interjúk atmoszférájába, és megtudhatjuk, ennek milyen hozzáadott értéke van a mai online világban.

Ezután nemzetközi vizekre evezünk: az Egyesült Királyságból érkező Dan Martin, a Broadbean Technology Managing Directora nemzetközi kutatási eredmények alapján mutatja be, mit takar a candidate experience kifejezés külföldön. A szakember többek közt arról beszél majd, hogy a technológia térnyerése egyre nagyobb a recruitment területén, és a kiválasztási folyamat során szükséges-e még egyáltalán a személyes interjúztatás 2016-ban. Ezen kívül prezentál majd nyugat-európai példákat és megoldásokat is.

A kitekintés után újra Magyarországé lesz a főszerep. A PwC (PricewaterhouseCoopers) egy hazai benchmark példát ismertet meg az érdeklődőkkel, akik azt is megtudhatják, hogy milyen közvetett hatásai vannak a minőségi jelölt-élménynek egy cég jövőbeli toborzási stratégiájában.

Profession HR-konferencia idén ősszel is!

Candidate experience – és ami mögötte van

De valójában mit is jelent ez, miért fontos ez egy munkaadónak? A candidate experience határozza meg a jelölt által bejárt teljes utat egészen a vállalati márkával történő első találkozástól a munkában töltött első hetekig. Meghatározó momentum egy vállalat felé történő elköteleződésben a hirdetés szövege, a recepciós mosolya, de akár a megközelíthetőség vagy az első napok olajozottsága. Akár egyetlen jelentkező élményei elősegíthetik a kiválasztási folyamat sikerességét, de ronthatnak is ezen.

Azok az álláskeresők, akik jól érezték magukat az interjún, tovább viszi a cég jó hírét, megosztják az ismerőseikkel a kellemes tapasztalataikat – ez az adott cég munkáltatói márkaépítése szempontjából is nagyon előnyös. Ha viszont a negatív érzésekkel távozók vannak többségben, ők sem rejtik véka alá a véleményüket, könnyen lerombolhatják a cégről alkotott képet, ezzel elriasztva a további tehetséges jelentkezőket is.

Az, hogy egy munkaadó nem tud minden jelöltet felvenni, természetes. Gyakori viszont, hogy az állásinterjún pozitív tapasztalatot szerzett jelöltek egy része a cég termékeinek vásárlóivá válik, igénybe veszi a vállalat szolgáltatásait – még akkor is, ha nem nyerték el a munkát. Akik azonban negatív élményekkel távoztak a sikertelen állásinterjúról, kevésbé keresik a termékeit.

Olyan egyszerű megoldások is hatásosak lehetnek a jelölt-élmény növelésében, ha például a HR-es beleképzeli magát az álláskereső helyzetébe, és úgy viszonyul hozzá, amit ő is elvárna másoktól egy hasonló esetben. Nagyon sok múlik a kommunikáción, az emberközeli kiválasztási folyamaton, és rendkívül fontos a visszajelzés.

És hogy még milyen praktikákat vethet be egy HR-es, hogy élménnyé tegye az állásinterjút? A Profession.hu HR-konferenciáján mindenki megtudhatja!

Időpont: 2016. szeptember 22., (14:00-18:00)
Helyszín: Barabás Villa (1122 Budapest, Városmajor u. 44.)

Részletes program

Jegyvásárlás

Címkék: HR-konferencia, Profession.hu, candidate experience, toborzás, kiválasztás

[SCARAB]