Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Egy attraktív munkáltatói márka kialakítása és fenntartása hozzájárul ahhoz, hogy egy szervezet versenyképes legyen a toborzásban és a magas minőségű munkaerő megtartásában. A gyakorlatban azonban ez nem ilyen egyszerű, a cégek többsége még a sötétben tapogatózik az „employer branding” témában.

Balázs egy gyógyszeripari vállalat employer brand menedzsere, aki korábban nagyvállalati ügyfelek B2B kommunikációját koordinálta. Több év tapasztalata van abban, hogyan épül fel egy jó munkáltatói márka, hiszen több céget kísért el a kezdetektől ezen az úton.

„Magyarországon egyre több nagyvállalatot érint a munkaerőhiány, illetve a rejtett munkaerőhiány, amely főleg a nagy létszámú cégeknél a nagyon gyors fluktuációban mutatkozik meg. A cégek gyakorlatilag folyamatosan toborozni kényszerülnek, mert egy-egy munkavállaló átlagosan 1-1,5 évet tölt csak el a vállalatnál. Rendkívül sok olyan céggel találkoztam, aki régimódi felfogásban még azt az elvet követte, hogy csak a fogyasztói márkát kell építeni, egy sikeres fogyasztói márka pedig automatikusan hozza majd magával a jó munkáltatói márkát. De attól még, hogy a terméket kedveli egy-egy potenciális munkavállaló, közel sem biztos, hogy akar is a cégnél dolgozni.

Ez a tévedés most válik nyilvánvalóvá, amikor a magasan képzett és nyelveket beszélő álláskeresőkért egyre inkább meg kell harcolni. A termékkommunikáció önmagában nem elég ahhoz, hogy a megfelelő jelölteket vonzzuk be, sőt, sokszor pont az ellenkező hatást érhetjük el vele, ugyanis rendkívül leszűkítjük a potenciális célcsoportot.”

Munkáltatói márkaépítés mesterfokon

Balázs szerint akár foglalkozunk vele, akár nem, munkáltatói márka létezik. A kérdés csak az, hogy ez a márka értünk vagy ellenünk dolgozik. Míg a fogyasztói márka esetében egy-egy jó marketing fogással ügyesen alakíthatjuk a termék megítélését és alakíthatunk ki jó brandet, a munkáltatói márka esetében már óvatosabbnak kell lennünk, ott ugyanis a nálunk dolgozó volt és jelenlegi kollégák, vagyis a humán közösség által generált szóbeszéd lesz a meghatározó abban, hogy milyen híre megy a vállalatnak.

Employer Branding

Balázs szerint a valós munkáltatói márka felépítéséhez nézzük át az alábbiakat:

Kerüljünk tisztába azzal, hogy mit gondolnak a kollégák a jelenlegi munkáltatói márkáról. Végezzünk anonim felmérést, melyben a kollégák valós véleményét kérjük ki a vállalatról és annak folyamatairól.

Az őszinteség az első lépés. Vegyünk bele ilyen kérdéseket, mint: „Mit mondana a cégről barátainak?”, „Miben különbözik a cég a versenytársakról?” „Mi az, amin változtatna?”

A visszajelzés jó alapot képezhet annak az üzenetnek a kialakításához, amelyet közvetíteni szeretnénk. Természetes, hogy a pozitívumokra építjük a munkáltatói márkát, de legyünk reálisak és vegyük figyelembe a valós visszajelzéseket.

Találjuk meg a munkavállalói sikersztorikat

A cégen belül fejlődő és sikeres karriert befutó kollégák az egyik legerősebb pillérei lehetnek a munkáltatói márkának. Keressük meg ezeket a sikersztorikat és építsünk köréjük esettanulmányokat. Találjuk meg a módját annak, hogyan mutathatnánk meg azt, hogyan ívelt fel karrierjük a cégben, hogyan fejlődtek eközben emberileg és szakmailag, és hogyan töltenek be kulcsfontosságú szerepet a vállalat életében.

Ha ilyen konkrét példákra alapozzuk a munkáltatói márkát, azzal világossá tesszük az álláskeresők számára, hogy milyen karrierlehetőségeket tudunk nyújtani és abból is ízelítőt kapnak, hogy milyen a cégnél dolgozni.

Használjunk valós képeket

Ugyanúgy, ahogyan egy-egy valós történet, úgy egy-egy fotó is önmagáért beszél. Ne alapozzunk stock fotókra a vállalati élet bemutatásakor, használjunk profi fotós által készített képeket a munkahelyről, a dolgozó kollégákról vagy egy-egy csapatépítő rendezvényről.

A képek segítenek abban, hogy a vállalati kultúráról képet kapjanak a jelöltek és el tudják képzelni, milyen is a „dress code”, az emberek és az általános hangulat a cégnél.

Ha még keressük a vállalati márkába leginkább illeszkedő munkatársakat, a Profession.hu csapata lehet segítségünkre egy adott pozíció optimális jelöltjeinek kiválasztásában, legyen szó a legifjabb korosztály tagjairól, vagy tapasztaltabb munkavállalókról. Ezzel sok időt és energiát spórolhatunk meg. Ráadásul adatbázisunkban több százezer önéletrajz is rendelkezésre áll, amely naponta kb. 400 további önéletrajzzal bővül!


Készítette: Khojaste K

 A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala