Mit csinál a logisztikus?
Számos olyan szakmai elnevezés van, melyet sokszor hallunk a mindennapokban, de nem is gondolnánk, voltaképpen milyen sok feladatkört foglal magába az adott szakma.
Önnek ajánljuk!
Térképezzük fel, hogy egy logisztikai szakember mit is csinál valójában.
A logisztikai ügyintéző, nagyon keresett szakma ma Magyarországon. Sok helyen végezhető el OKJ-képzés keretein belül. A logisztikai szakember feladata a termékek beszállíttatása a gyártótól a kereskedelmi céghez, illetve a termékek továbbszállíttatása a kereskedelmi cégtől a vevőkhöz.
Természetesen ez nem olyan egyszerű, mint amennyire elsőnek hangozhat. A logisztikai ügyintéző egy koordinátori szerepet tölt be a cég életében. Kommunikációja és irányítása kiterjed a gyárakra, a termelőkre és a fogadó intézményekre is. A logisztikai szakember a szállítmányozás során irányít, ellenőriz és dokumentál.
Feladatok:
- Kapcsolattartás beszállítókkal
- Szállítói megrendelések kibocsátása
- Szállítmányokhoz kapcsolódó logisztikai feladatok ellátása
- Beszerzési terület adminisztrációs ellátása
- Export, import ügyintézés
- Beszerzési forrás felkutatása
- Beszerzéshez kapcsolódó számlák ellenőrzése
- Adatbázisok kezelése
- Vállalatirányítási rendszer használata
- Leltár készítésének irányítása, felügyelése
Mivel a logisztikai szakember feladatköre nagyon összetett, ezért számos készséggel kell rendelkeznie.
Teherbírás
A logisztikai ügyintéző a munkája során rendszerint két tűz között van. De sok esetben előfordul az is, hogy mindhárom fél érdekeit kell egyszerre képviselnie. Egyik oldalról a vevő sürgeti, másik oldalról az alvállalkozó, aki a szállítást végzi. Harmadrészt pedig ott van maga a gyártó is. Ez egy olyan tipikus stresszhelyzet, melyet muszáj megfelelő módon kezelni.
Jó kommunikációs készség
Pontos információátadásra és határozottságra van ahhoz szükség, hogy a szállítás sikeres legyen. Kiváló kommunikáció mellett, nem szenvedhetnek kárt az érintett felek. Természetesen még így is előfordulnak nehézségek. Kisebb hibákat és elcsúszásokat is csak a kiegyensúlyozott kommunikációval lehet kezelni.
További képességek, amik jól jöhetnek, ha a logisztikai szakma mellett döntünk:
- empátia
- vevőközpontú, racionális gondolkodás
- precizitás és alaposság
- kitűnő memória és szervezőképesség
Ma hazánkban majdnem minden nagyvárosban indítanak logisztikai és szállítmányozási ügyintéző képzéseket. Ezen a héten pedig több, mint 700 állás közül választhatnak logisztikai szakmával rendelkezők. Nézzünk szét a lehetőségek között, és jelentkezzünk minél több helyre!
Készítette: Profession.hu