Mivel a munkába állás után életünk jelentős részét a kollégáinkkal töltjük, egyáltalán nem túlzás az, hogy a munkahelyünk a második otthonunk. Azonban az sem mindegy, hogy az ott töltött idő milyen minőségű. Amikor minden nyugodt, kiegyensúlyozott, bizonyára mi magunk is udvariasabbak, kedvesebbek vagyunk a többiekkel. Na, de mi történik akkor, ha jön a feszített tempó, a stressz, a határidő csúszások, a hibák, a kritikák? Akkor is úrinők és úriemberek tudunk maradni a többiekkel?

Tekintsük át a legfontosabb illemszabályokat, amelyek a munkahelyi kapcsolatainkra érvényesek, és tartsuk magunkat minden körülmény között ezekhez!

7 aranyszabály vezetőknek:

1. Ha vezetőként dolgozunk, sose fölényeskedjünk munkatársainkkal. Tartsuk tiszteletben egyéniségüket, fontoljuk meg javaslataikat, kezdeményezéseiket.

2. A munka felosztásában figyeljünk az egyéni készségekre és képességekre is, az eredményeket pedig igyekezzünk minél objektívebben elbírálni.

3. Ha valamelyik munkatárssal a munkán kívül baráti kapcsolatunk alakult ki, ezt nem illik sem titkolni, sem visszaélni vele. Fontos, hogy a beosztott se próbálja kihasználni a munkán kívüli barátságot, és ne próbáljon belőle jogtalan előnyöket kicsikarni.

4. Ha feladatot osztunk ki a csapatnak, mindig konkrét személynek delegáljuk. Fogalmazzunk pontosan és félreérthetetlenül.

5. A jó vezető egy-egy munkatárs hibáit sosem a többiek előtt tárgyalja ki, hanem lehetőség szerint négyszemközt. Kivételnek számít, ha olyanról van szó, ami a többiek előtt, az egész csapatra nézve tanulságos.

6. Ügyeljünk a következők betartására is! A munkatársainkkal való udvarias kapcsolattartást 10 szóba is sűríthetjük:

- A 4 legfontosabb szó: "Igazán büszke vagyok rád."
- A 3 legfontosabb szó: "Mi a véleményed?"
- A 2 legfontosabb szó: "légy szíves"
- A legfontosabb szó: "Köszönöm."
- És a legkevésbé fontos szó: "én"

7. Akkor is tartsuk be a fentieket, ha éppen másik állást keresünk, vagy már fel is vettek máshová. Ekkor könnyen áteshetünk a ló másik oldalára, és elfeledkezhetünk a kötelezettségeinkről. Ne tegyük, a megítélésünk és a jó imidzsünk minden szituációban legyen tökéletes!

Mi a tökéletes munkahelyi viselkedés titka?

Mi a tökéletes munkahelyi viselkedés titka?TÖBB MINT EZER VEZETŐI ÁLLÁSLEHETŐSÉG ITT!

10 aranyszabály beosztottaknak:

1. Ne vigyük túlzásba a bizalmaskodást a főnökünkkel, bármilyen jó vele a kapcsolatunk. A túlzott "bratyizás" a többi munkatárs szemében bosszantóan hat.

2. Sose viselkedjünk túlságosan alázatosan a főnökünkkel szemben, ez ugyanolyan illetlenség, mint a bizalmaskodás. Ne feledjük: a két fél között munkatársi, és nem úr és szolga viszony áll fenn. Ehhez tartsuk magunkat. Ez azonban nem jelenti azt sem, hogy ne adjuk meg a tiszteletet a felettesünknek.

3. A tisztelet kifejezéséhez tartozik az is, hogy előre köszönünk a vezetőnknek, és kézfogásnál megvárjuk az ő kezdeményezését.

4. Ha a vezetőnk hívat, kopogás előzze meg a szobájába való belépésünket.

5. Ha a vezetőnk nem kínál hellyel - ami egyébként udvariatlan dolog -, ne üljünk le magunktól.

6. Női vezető - férfi beosztott felállás esetén kettőzött figyelmességgel járjunk el: egyrészt a vezetőnek, másrészt a nőnek kijáró megbecsülés legyen érezhető a magatartásunkból. Azt azonban ne tévesszük szem elöl, hogy az illető elsősorban vezető, és csak másodsorban nő.

7. Ne csak vezetőnkkel, hanem a velünk egy szinten lévő munkatársainkkal is viselkedjünk udvariasan. A furkálás, irigykedés, rágalmazás, pletykálkodás tiszteletlenség egymás iránt, tartózkodjunk ezektől.

8. Ha dohányzunk, mindig legyünk maximálisan körültekintőek az erre vonatkozó munkahelyi szabályok és íratlan elvárások betartására.

9. A munkahelyi telefonálásaink ne a privát életünkről szóljanak. Ha mégsem tudjuk máskor elintézni ezeket, korlátozzuk a minimális szintre, fogjuk rövidre, és menjünk ki a közös helyiségekből arra az időre.

10. Amennyiben reménytelennek látjuk jövőnket a cégnél, akkor se felejtsük el az udvarias viselkedés alapszabályait. Inkább pályázzunk minél több állásra, járjunk állásinterjúkra, ám mellette ugyanúgy tegyük oda magunkat a jelenlegi feladatainkba is. Így, ha elmegyünk, nem egy megkeseredett munkatársat búcsúztatnak a többiek, hanem egy értékes kollégát, aki vette a bátorságot, és továbblépett egy új kihívás felé.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Vegyük figyelembe a fentieket, kizárólag előnyünk származhat belőle. Ám ha nagyon reménytelennek látjuk a helyzetet, azt se feledjük: megoldás mindig van. Nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk! A sikeres álláskeresésben a kiváló önéletrajz is a segítségünkre siet, amelyet most ITT könnyedén összeállíthatunk a Profession.hu díjnyertes alkalmazásával. Pályázzunk minél több helyre, töltsük fel önéletrajzunkat ide, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést a legfrissebb álláslehetőségről. Éljünk a lehetőséggel, és turbózzuk fel álláskeresési eszköztárunkat!

Mi a tökéletes munkahelyi viselkedés titka?ÍME A KIHÍVÁSOKKAL, ÚJDONSÁGGAL TELI ÁLLÁSLEHETŐSÉGEK! NÉZZÜNK KÖRBE ITT!

Forrás: Köves J. Julianna: Illik tudni, K.u.K. Kiadó

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munkahely, viselkedés, illemszabály, kommunikáció