Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

„Ha az informatikai rendszerbe hiba csúszik, lelassulnak a gépek, megszűnik az internetkapcsolat, Hirschler András nem működnek az e-mail funkciók, és egy cég szinte megbénul. A jó informatikai rendszer hasonló az emberi szívhez. Ha dobog, szinte nem is érezzük, de ha leáll, megszűnnek az életfunkcióink.” – vallja ezt Hirschler András, a Hunet Kft. ügyvezető igazgatója. És ez nem csupán egy jól csengő hasonlat, hanem interjúalanyunk a csapat toborzása során is ugyanezeket vallja. „A cégünk rendszergazda szolgáltatást nyújt az ügyfeleknek, éppen ezért nagyon fontos az, hogy valóban megfelelő munkatársakkal dolgozzunk együtt. Úgy szoktuk megfogalmazni, hogy állandó nyugalmat biztosító rendszergazda szolgáltatást nyújtunk.” Ám az elmúlt egy évben igen sok nehézséggel szembesült a vállalat első embere, mikor kereste az új rendszergazdát a csapatba.

Profession.hu: Kérem, foglalja össze, mit tapasztalt az álláspiacon most és korábban!

Hirschler András: 7 éve kerestem utoljára rendszergazdát a csapatunkba, akkor adtam fel álláshirdetést, érkezett rá kb. 120 jelentkező, és belőlük választottam húsz jelöltet az állásinterjúra. Ám mostanában egészen mást tapasztaltam. Kevesebb a jelentkező és állásinterjúra is kevesebb alkalmasat találok. Idén több álláshirdetésünk is futott, kaptam összesen kb. 500 önéletrajzot a meghirdetett pozícióra, ebből legalább 50 fővel találkoztam is, volt, akivel meg is állapodtunk. Az elmúlt 1 év alatt legalább 6 ember váltotta egymást ebben a munkakörben.

Profession.hu: Hogyan látja összehasonlítva a 7 évvel ezelőtti és a mostani jelölteket? Jelentős a változás?

Hirschler András: Alapvetően kettéválasztanám ezt szakmai háttérre és személyiségjegyekre.  Egyrészt azt látom, hogy a jelenlegi jelöltek magasabb elvárást fogalmaznak meg a munkaadók felé, ám ez nincs alátámasztva megfelelő szakmai tudással és tapasztalattal. Márpedig az elmúlt években az informatika egyre gyorsuló ütemben változott, és ezzel a jelölteknek is lépést kell tartani. Azt is látom, hogy nagyon egyszerű, alapvető dolgokat sem tudnak a jelentkezők. Vannak tesztek, egyéb mérési feladatok az állásinterjúinkon, és ezen elég sokan rosszul szerepeltek.  Másrészt ott vannak a személyiségbeli jellemzők is. A szlogenünk ez: végre egy rendszergazda, aki az Ön nyelvén beszél! Ez azt jelenti, hogy a kollégáink empatikusak, segítőkészségek, előzékenyek. De ezt nem mindig találtam meg a jelentkezők esetében.

 rendszergazda állások 

Profession.hu: Ön szerint ki a jó rendszergazda, milyen legfontosabb jellemzőkkel írná le?

Hirschler András: A stabil általános informatikai alap tudás hogy mi, miért, hogyan működik; a konkrét termék tapasztalat különböző operációs rendszerek és szoftverek, hardverek vonatkozásában; az empatikus hozzáállás az ügyfelekhez; és a logikus gondolkodás, a jó problémamegoldó készség jellemzi.

Profession.hu: És vajon miért váltotta egymást mostanában 6 munkatárs? Generációs kérdésről van szó?

Hirschler András: Azt gondolom, hogy nem feltétlen generációs változásról van szó, mivel az informatika valóban nagyon gyorsan változik. Ezt követni kell tudni az fiataloknak és a idősebbeknek is. De ahogy említettem, az újaknak időnként hiányoznak az alapok, és ez gyakran az éles helyzetekben, munka közben derül ki. Jó esetben maga a kolléga is rájön, hogy nagy rá a kabát, ám ezt lehetne kezelni úgy is, hogy segítséget kér a kollégáitól, vagy egyeztet a főnökével. Hiszen a mi érdekünk is, hogy kellőképp betanítsuk őt, és jól tudja végezni a munkáját. Azonban az elmúlt időszakban több megdöbbentő eset tanúja is voltam ilyen helyzetekben. Például megállapodtunk valakivel, vártuk őt, de nem jött be dolgozni. Még a telefont sem vette fel. Aztán volt valaki, aki próbaidő alatt ment el, és azzal indokolta, hogy nem jön ki valakivel a csapatból, és átmegy egy másik munkahelyre. Ezt is tudtuk volna kezelni, ha nem kész tények elé állít minket. De a csúcs az volt, amikor egy új munkatárs a munkaidő végén rendben elköszönt, semmi problémát nem jelzett, ám másnap reggel 8-kor bejött, hogy felmond és nem is akarja megindokolni, miért, mert próbaidő alatt nem kötelező.

Profession.hu: Ezeket látva tartott saját maguk elé tükröt?

Hirschler András: Igen, végiggondoltuk mi is a tanulságokat. Érthető módon a felvételi során megfogalmazott igényeinkből továbbra sem szeretnénk lejjebb adni, hiszen az ügyfeleinknél súlyos veszteségek keletkezhetnek, ha mi nem állunk a helyzet magaslatán azért, amiért felelősséget vállaltunk. Ám a mostani tapasztalatok rávilágítottak arra, hogy túlkínálat van a rendszergazdákat kereső állásokból, és akár 2-3 hét alatt már el is helyezkedhet valaki. Ezért mi is felgyorsítottuk a kiválasztási folyamatot. A cégünknél most már egyszer elég bejönni állásinterjúra, és ha továbbjut az első körön valaki, egyből mehet a végső, szakmai körre, ott helyben. Ha megfelel az illető, akkor már másnap megkapja az ajánlatot is. A hasonló cipőben járó munkaadók számára is azt tanácsolom, hogy ha megtalálják a megfelelő szakembert, akkor csapjanak le rá. Mi pedig továbbra is keressük a megfelelő kollégát. Biztos vagyok benne, hogy meglesz az eredménye.

 

 

Készítette: Posta Renáta

Címkék: álláskeresés, munka, fizetés, karrier, szakma, rendszergazda