Közösségi média és toborzás

A digitális világ egy újfajta csatorna a munkáltatók számára egyrészt a márkaépítés, másrészt a potenciális munkavállalókkal való kapcsolatteremtés szempontjából. Ebből adódóan a toborzás-kiválasztási folyamatra is hatással van - véli Szabó Anita, az Allianz Hungária Zrt. humánerőforrás igazgatója.

"Természetesen az Allianz is él a közösségi média adta lehetőségekkel: főként a Facebook, illetve a LinkedIn oldalakon osztjuk meg álláshirdetéseinket, elsősorban szakértői pozíciók kapcsán. Visszaméréseink azonban azt bizonyítják, hogy a pályázók inkább az online hirdetési portálokat (pl. Profession.hu) részesítik előnyben, amikor állást keresnek" - emelte ki Szabó Anita. Ők valóban erős motivációval bírnak, míg a közösségi oldalakon jelenlévők nem feltétlenül szándékoznak váltani - osztotta meg tapasztalatait a szakértő. A két csatorna együttes, összehangolt használatát követjük, a két fórum jól kiegészíti egymást - tette hozzá.

Horváth Krisztina, az SAP Hungary Kft. HR-vezetője szintén úgy véli, hogy a közösségi oldalaknak fontos funkciói vannak a kiválasztás során, főként a fiatalabbak megszólításában. "Egyrészt számos álláshirdetés így jut el az érdeklődők számára, pl. a fiatal tehetségeket kereső, kaliforniai kint tartózkodást, tanulást felkínáló Sales Academy programunk győztese is ennek segítségével jelentkezett. Rendszeresen tartunk teltházas karriernapokat, melyeket jószerével csak e csatornákon hirdetünk meg. Másik funkciója, hogy betekintést engedjen a vállalat kapui mögé, lássák az érdeklődők a munkahelyi kollektíva megmozdulásait, mi van a vállalaton belül, milyen díjakat osztunk, hol járnak éppen külföldön kollégáink, vagy éppen mi volt az ebéd a céges kantinban" - árulta el.

Közösségi média és toborzás

A Bosch Magyarország Facebook-profiljának szintén fontos és hangsúlyos részét képezi a HR fókuszú tartalomszolgáltatás, ezek azonban főként a HR a külső és belső marketingstratégiát támogatják: állásbörzék hirdetése, Junior Manager Program kommunikációja.

Ficzere Ferenc, a Bosch csoport kommunikációs igazgatója kiemelte: hangsúlyos az úgynevezett közvetett HR tartalmak közvetítése is, mint például a mérnökhallgatóknak minden évben meghirdetett motivációs és konstrukciós versenyek. A Bosch csoport aktív használója a LinkedIn felületnek is, itt minden telephelynek van külön profilja és folyamatosan hirdetnek meg pozíciókat is - tette hozzá.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A vállalatok mennyire nézik meg a jelöltek profilját a közösségi oldalakon?

A Bosch csoport kommunikációs igazgatója elárulta, hogy a cégnél ez nem része a standard protokollnak és a kiválasztási folyamat elején nincs is arra idő, hogy a beadott anyagokon kívül más forrásból is kutassanak a HR-es kollégák. "A kiválasztási folyamat végén, amikor már az utolsó körben a döntésre kerül a sor, nem példa nélküli, hogy a leendő felettes vagy HR-es kolléga az elérhető információkat megnézi. Arra viszont még nem volt példa, hogy ez az érdemi döntést befolyásolja, ami a kiválasztási rendszer hatékonyságát is jelzi" - emelte ki Ficzere Ferenc.

Szabó Anita, az Allianz HR-vezetője elárulta: előfordul, hogy a profilokat megnézik, hiszen egy piacvezető cég számára nagyon fontos a reputáció. Azonban egy felelős felvételi döntés meghozatalához elengedhetetlen a személyes találkozó(k), a kiválasztás során megírt szakmai illetve pszichológiai tesztek együttes mérlegelése.

Az SAP Hungary Kft.-nél azonban a mindennapi gyakorlatban nem nézik meg a jelöltek közösségi oldal profilját, így ennek meglétének, vagy nem létének nincs hatása a kiválasztási folyamatban.

Címkék: közösségi média, álláshirdetések, HR, kiválasztás, protokoll

Szemlézte: Fogas Krisztina