Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Senki és semmi nem tökéletes, ezt mind tudjuk. Ettől függetlenül, ha motiváltak vagyunk, ne elégedjünk meg azzal, hogy minden oké. Keressük, kutassuk a lehetőségeket, hogy hogyan tudnánk még rátenni 10%-ot, a 100%-unkra.

Íme, néhány tipp, hogy mi az, amit lehet, hogy most is teljesen jól csinálunk, de csinálhatnánk még sokkal jobban is!

Idő management

Szinte soha nem csúszunk meg egyetlen határidővel sem, minden projekt időben le van adva, néha mégis úgy érezzük, hogy a kelleténél több időt szánunk egy-egy feladatra, és bizony megesik, hogy túlórázni kell. Ismerős?

A gond csupán annyi, hogy valószínűleg nincs egy hatékony stratégiánk az időbeosztásunkra.

Hogyan lehetne még jobban?

Jelöljünk ki néhány „sérthetetlen” munkaórát a naptárunkban. Kezeljük ezeket a blokkokat úgy, mint egy meetinget. Nem érünk rá másra, nem vesszük fel a telefont, nem válaszolunk emailekre. Az a néhány óra csakis a hatékony munkáé.

Esetleg tartsunk kisebb, néhány perces szüneteket, hogy egy kicsit felfrissüljön az agyunk, és ne az értékes munkaidő alatt kapjuk magunkat azon, hogy már 10 perce csak a social media felületeket görgetjük bambán.

Legyünk összeszedettek

A mellettünk ülő kollégához képest, akinek a papírjai hegyként ömlenek át a mi térfelünkre, és, akinek a kávéfoltoktól alig látszik ki az asztal eredeti színe, a mi asztalunk viszonylag tiszta. Minden a helyén, minden átlátható. Az email fiókunkra sem ANNYIRA rettenetes ránézni, egészen kezelhető az olvasatlan emailek száma. Azonban még így is el-elveszik néha egy-két fontos üzenet, átsiklunk egy-egy fontos levélen.

Hogyan lehetne még jobban?

Nagyon klassz kábelrendező kütyüket lehet már kapni, amiknek a segítségével pikk-pakk átlátható lesz a madzag rengeteg. A fontos dokumentumokat tartsuk dossziéban. Legyen egy „kacat” dobozunk valahol az asztalon, vagy az egyik fiókba rejtve, amibe random beledobálhatunk mindent, amiről még nem tudjuk eldönteni, hogy kidobjuk-e vagy sem.

Az emailjeink esetében használjunk filtereket, amik maguktól rendszerezik a beérkező leveleinket. Beletelik egy kis időbe, míg kiismerjük a Gmail apró trükkjeit, de hosszú távon abszolút megéri rászánni az energiát.

Megbeszélések

A találkozók, megbeszélések a legtöbb esetben produktívak, de bizony megesik néha, hogy egy-egy ötletelés akár 30-40 perccel is megcsúszik, vagy úgy állunk fel egy tárgyalásról, hogy nem vagyunk a legelégedettebbek a végkimenetellel.

Hogyan lehetne még jobban?

Először is, mindig alaposan készüljünk fel a találkozóra, legyen egy forgatókönyv a kezünkben, ami alapján haladni szeretnénk. Ha tudjuk, hogy valamelyik kollégánk késős, beszéljünk vele előre, és hívjuk fel a figyelmét a pontos kezdésre.

Néhány esetben azt is kipróbálhatjuk, hogy a megbeszélés helyett emailt küldünk szét. Sok esetben hatékonyabb és gyorsabb eredményt hoz, mint egy elfecsérelt, fél órás beszélgetés.

Jó, jó, de lehetne jobb(an) is!

Kollégák

Általánosságban jól kijövünk a munkatársainkkal, de azért előfordul, hogy valamelyikük apró, bosszantó szokása az idegeinkre megy?

Hogyan lehetne még jobban?

Tanuljunk meg nemet mondani, ha esetleg túl sok feladatot akarnának ránk átpasszolni, illetve ne féljünk őszintén megmondani a kollégánknak, ha valami nem tetszik. Természetesen, ennek megvan a higgadt, udvarias módja, de semmiképp ne dúljunk-fúljunk magunkban, hiszen az sem nekünk, sem pedig a közösségi hangulatnak nem tesz jót.

A főnökünk

Attól függetlenül, hogy jó a viszonyunk a felettesünkkel, sőt, akár barátinak is mondható, mindig akad plusz egy-két trükk, amivel közelebb férkőzhetünk…

Hogyan lehetne még jobban?

- Egyeztessünk vele rendszeres értékelő megbeszéléseket. Nem kell hosszúnak lenniük, de fontos, hogy mindig tudjuk, éppen hányadán állunk, miben tudnánk fejlődni.

- Vegyük észre, hogy mikor nincs éppen „munka üzemmódban”, és olyankor ne zaklassuk szakmai kérdésekkel.

- Figyeljünk oda, és ismerjük ki a testbeszédét, és fordítsuk azt az előnyünkre. Mikor van jó passzban, mikor ideges.

- Kommunikáljunk az ő nyelvén. Mi az, amit emailen, mi az amit telefonon, és mi az, amit személyesen szeret megbeszélni?

Networking

A jó és erős kapcsolati rendszer az egyik legfontosabb a karrier építésünk szempontjából. Ha néha elmegyünk kávézni egy-egy régi kollégával, vagy kommentelünk egyet az előző főnökünk LinkedIN bejegyzésére, csupán a minimumot teljesítjük.

Hogyan lehetne még jobban?

Ha bármilyen szakmai felületen érkezik egy megkeresés felénk, ne ignoráljuk, még abban az esetben sem, ha nem releváns számunkra. Mindig válaszoljunk! Ugyanígy, ha valaki elismerő kommentet, vagy üzenetet küld, köszönjük meg!

Ha azt látjuk, hogy valamelyik volt kollégánk, vagy főnökünk pozíciót, esetleg munkahelyet vált, nyugodtan üzenjünk rá, és érdeklődjünk, hogy mi az oka a váltásnak. Ha esetleg valaki munkát keres, ajánljuk fel, hogy nyitva tartjuk a szemünket, és szólunk, ha belebotlunk valamibe, ki tudja, nekünk lesz mikor szükségünk hasonló segítségre.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala