Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az elmúlt évben a járvány miatt sok dolgozót, akiknél megoldható volt az otthoni munkavégzés, ’home office’-ba küldtek. Az ügyfélszolgálat olyan részleg, ahol számos vállalatnál már korábban is volt példa a távoli ügyintézésre, de most különösen fontossá váltak az ilyen megoldások, hiszen a személyes találkozások számát igyekeztek mindenhol lecsökkenteni a legszükségesebb szintre.

Természetes, hogy ezekben az időkben mindenki feszült és stresszes, éppen ezért különösen nagy nyomás helyeződött az ügyfélszolgálatokra, mivel hozzájuk futnak be nem csak a kérések és kérdések, de a panaszok és a megoldandó problémák is.

Megkérdeztük a call centeresként dolgozó K. Ivettet, ő hogyan került ebbe a szakmába és milyennek látja a mindennapokat. Ivett 2020 márciusában kezdett jelenlegi munkahelyén, de már 6 éve ügyfélszolgálatos pozícióban dolgozik.

„Ezelőtt nem nappali munkarendben dolgoztam és úgy éreztem, hogy szükségem van egy rendes beosztásra, emiatt váltottam. Szeretek segíteni az embereknek, jó érzéssel tölt el, mikor hálásak és örülnek, hogy sikerül egy ügyet megoldani.”

Egy nap az ügyfélszolgálaton

Többféle ügyfélszolgálat létezik, van, ahol chaten beszélhetünk a diszpécserrel, van, ahol telefonon keresztül kommunikálnak kizárólag és van olyan is, ahol vegyesen dolgoznak.

„Én egy call centerben dolgozom, úgyhogy elég monoton a munka abból a szempontból, hogy kizárólag hívásokat fogadunk, a hívások közti időben - amennyiben van - akkor pedig e-maileket kezelünk. Napi 2x15 perc rövid szünettel, illetve egy egyórás – egyes pozíciókban fél óra - ebédszünettel.”

Kihívások

Természetesen a munkatempótól is függ, milyen kihívásokkal kell szembenézni. Sokszor a nyomás és a folyamatos telefoncsörgés az, amivel meg kell birkózni a nap folyamán, de van, akinek ez a kisujjában van és más jellegű nehézségekkel találkozik.

„Számomra a legnagyobb kihívás az, hogy a legtöbb esetben 5-10 perc után minden kezdődik elölről. Igaz, hogy minden ügyfél és minden eset más és más, de a folyamatok és az érdemi munka lényegében ugyanaz, így viszonylag egyhangú. Egy "elejétől-a-végéig" folyamat hihetetlen gyorsan véget ér. Ezen kívül még mindenképp a kihívások közé sorolnám azt, hogy ha csörög a telefon, akkor fel kell venni: ezt úgy értem, hogy nem tudsz elsétálni az asztalodtól, kimenni a mosdóba bármikor, illetve, ha egy hívás elhúzódik vagy az ebédszüneted előtt 1 perccel kezdődik, akkor minden tolódik, de ezen agyban túl kell lendülni, egy idő után rájössz, hogy nem érdemes idegeskedni rajta.”

Ilyen a jó ügyfélszolgálatos

A jó kommunikációs készség és a monotonitástűrés mellett más kvalitások is hasznosak, mondhatni elengedhetetlenek ahhoz, hogy valaki jól végezze a munkáját az ügyfélszolgálaton. Ilyen például az, hogy a jó ügyfélszolgálatos tényleg szeret embereknek segíteni és beszélni velük, valamint a csapatmunkára való hajlandóság sem elhanyagolható.

„Mindenképpen stressz-, és monotonitástűrő embereknek javaslom, illetve azoknak, akik szeretnek emberekkel foglalkozni, beszélgetni, mert ezek az alappillérei a területnek. Fontos, hogy tudj csapatban dolgozni, bele tudd képzelni magad más emberek élethelyzetébe, sajátodnak érezd a problémákat, még akkor is, ha az apróságnak tűnik.”

Előrejutási lehetőségek

„Egy idő után már nemcsak a cég ügyfeleinek tudsz segíteni, hanem tapasztaltabbként a csapattársaidnak, kollégáidnak is. Segíthetsz a betanításukban, mentorálásukban, aztán ha elég ügyes vagy és vannak csapatvezetői ambícióid, team leader, azaz csapatvezető is lehetsz.”

Ha pedig hasonló, de más területen szeretnénk kipróbálni magunkat, arra is van lehetőség. Ivett szerint, mivel az ügyfélszolgálattal rendelkező cégek általában nagyobb, sokszor multinacionális cégek, így van lehetőség egyéb osztályokra és területekre is bekerülni.

"Belsősként valószínűleg nagyobb esélyed van kezdőként bekerülni egy számodra ismeretlen pozícióba, mint egy másik cégnél (ügyfélszolgálatos tapasztalattal) megpályázni egy hasonlót.”

Ha tehát szeretsz emberekkel kommunikálni, segíteni nekik és jól bírod a monotonitást, esetleg még csapatvezetői érzéked is van, érdemes elgondolkodni egy olyan munkahelyen, ahol ügyfélszolgálaton, vagy más kapcsolattartó pozícióban dolgozhatsz.

 

Készítette: Balogh Emese

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala