Ideje újragondolni a vállalati online stratégiát
A céges internetes jelenlét nem csak abból áll, hogy regisztráltunk közösségi oldalakon.
Önnek ajánljuk!
A mai folyamatosan változó fogyasztói világban elengedhetetlen a gyors reakciójú, rugalmas, naprakész kapcsolat. Emellett gyakran mondják: amit nem találunk meg az interneten, az nem is létezik.
Európai szinten mégis van még mit fejlődniük a Magyarországon működő vállalatoknak az online kommunikáció terén. De hogyan? Berényi Norbertet, a Bosch csoport online kommunikációs menedzserét kérdeztük.
Profession.hu: Milyen az ideális online jelenlét a vállalatok számára és hogyan profitálhatnak a cégek belőle.
Berényi Norbert: Az online kommunikáció, azon belül is a social media olyan, mint egy jó társasjáték. Soha nem lehet unatkozni, pörgős, interaktív, és az offline kommunikációval szemben a legnagyobb előnye, hogy lehetőséget ad a kétirányú kommunikációra. Ez egy vállalat számára felbecsülhetetlen, hiszen így a felhasználóktól értékes információkat tudhatunk meg, ráadásul első kézből. A közösségi médiát emellett nagyon jó hatékonyságnövelő eszköznek is tartom, mert a vállalatok számára megkönnyíti a célcsoportok elérését, hiszen a közzétett tartalmak hajszál pontosan célozhatók. Ebből minden vállalat profitálhat.
Profession.hu: HR-téren hogyan aknázhatjuk ki az internet adta lehetőségeket?
Berényi Norbert: A Bosch ebben is az élen jár – ha jól tudom, világszerte a Bosch Magyarország Facebook oldala volt az első Boschos közösségi média felület. Amellett, hogy a klasszikus termék- és szolgáltatás kommunikáció is szerepel a palettán, a Bosch a Facebookon a hangsúlyt a vállalati kommunikáció és brandépítés mellett a HR fókuszú tartalomszolgáltatás helyezi. Ezek főként a HR a külső és belső marketingstratégiát támogatják: állásbörzék hirdetése, Junior Manager Program kommunikációja.
Ezen kívül hangsúlyos az úgynevezett közvetett HR tartalmak közvetítése is, ilyen a mérnökhallgatóknak minden évben meghirdetett motivációs és konstrukciós versenyek. Magyarországon a legnépszerűbb csatorna jelenleg még a Facebook, de a trendek azt mutatják, hogy ma már kevés a Facebookon jelen lenni – nyitni kell más csatornák felé is.
Szimpatikus volt – és ez megerősítette bennem a cégcsoportról alkotott hiteles, a világ változásaival lépést tartó, de erős tradíciókkal rendelkező nagyvállalat képét – hogy a Bosch ezen a téren is az élen jár mind világviszonylatban, mind Magyarországon. Mióta tagja vagyok a "boschos" csapatnak, már beszélhetek többes szám első személyben is: aktívan használjuk a LinkedInt, minden telephelyünknek van külön profilja. Ez a csatorna a munkaerő toborzása mellett remek lehetőséget kínál arra, hogy betekintést adjon a vállalat életébe.
A YouTube elsősorban a feltöltött videókkal egészíti ki a most használt közösségi média felületeinket.
A magyar vállalatok csupán 2 százaléka ír vállalati blogot – a Bosch lehetőséget lát a blogoszférában, ebben is kiemelkedik a hazai cégek közül. Itt olyan mélységben tudunk egy adott témáról írni, ami a Facebookon vagy LinkedInen nem lenne lehetséges.
A fentiekből tanulva íme 3 tipp a hatékony online stratégiához:
1. Ne csak a Facebookra koncentráljunk!
Tanulmányozzuk a közösségi oldalakat és rá fogunk jönni, hogy a Facebook, habár igen népszerű, csak egy a sok közül. Figyeljünk olyan, specifikus közösségi oldalakra is, mint a Munkatársaim.hu, ahová a felhasználók kifejezetten azért regisztrálnak, mert többet szeretnének megtudni azokról a vállalatokról, ahol barátaik, ismerőseik dolgoznak, illetve valós véleményekre kíváncsiak az ott dolgozóktól.
2. Rendszeresen frissítsük az oldalakat!
Nem elég egyszer kialakítani a felületet, a közösségi médián nem jön létre magától egy "közösségi” kommunikáció. Jelöljünk ki bizonyos fix napokat a héten, amikor új tartalmakkal jelentkezünk. Tegyünk fel kérdéseket, hirdessünk meg játékokat!
3. Erősítsünk rá a vállalati kultúrára!
Képzeljük magunkat egy jelölt helyébe, akit érdekelne egy általunk meghirdetett állás. Az álláshirdetés szövegéből a főbb jellemzőket már megtudta, de valójában arra lenne kíváncsi, milyen is lehet cégünknél dolgozni. Ha felkeresi a cég közösségi oldalait, mit lát? Tegyünk ki videókat, fotókat, közösségi rendezvényeken készült felvételeket, hogy reális képet alkothassanak arról, milyen is a vállalati kultúra. Így olyanok fogják hozzánk beadni a jelentkezést, akik el tudják képzelni magukat nálunk és illenek a már kialakult munkatársi közösségbe.
Készítette: Khojaste K
Címkék: munka, toborzás, kommunikáció, online, közösségi oldal