Hogyan legyünk boldogabbak a munkahelyen?

2016. május 05. Forrás: Profession.hu

Ha úgy érezzük, hogy a munka során érzett öröm már csak távoli emlék, ideje felturbózni motivációnkat!

Önnek ajánlott állások

Ha azon vesszük észre magunkat, hogy - mint egy régi kapcsolat végén - már egyre inkább nehezünkre esik felidézni, milyen volt az a lelkesedés és a kirobbanó örömérzet, amit a kezdetek-kezdetén éreztünk, ideje, hogy valamit tegyünk motivációs szintünk feltornászásáért.

Hajlamosak lehetünk azt gondolni, hogy teljesen természetes, ha egy bizonyos idő elteltével már nincs kedvünk bejárni a munkahelyre és a hétköznapok egy soha véget nem érő folyamatnak tűnnek, más szóval: "a hétvégének élünk”. Jó, ha tudjuk: ha így érzünk, akkor valamin változtatnunk kell, mert a csökkenő motiváció a teljes kiégéshez vezető út egyik első állomása.

Mielőtt még végleg lemondanánk arról, hogy élvezetet találjunk a munkánkban, próbáljuk ki az alábbi, garantáltan motivációnövelő tippeket!

1. Vegyük körül magunkat olyanokkal, akiknek magas a motivációjuk!

Ha folyamatosan olyanokkal beszélgetünk, akiknek lelkesedése saját karrierjük és munkájuk iránt a nullával egyenlő, ne csodálkozzunk, hogy ez saját lelkiállapotunkra is hatással lesz. Vegyük körül magunkat olyanokkal, akik magasra értékelnek, és nem lehúzni, hanem felépíteni akarnak minket. Ne engedjük, hogy bekerüljünk egy negatív spirálba néhány energiavámpír munkatársunknak köszönhetően. 

2. Munka és szórakozás!

Ahhoz, hogy igazán kiegyensúlyozottak legyünk, meg kell találnunk a harmóniát a munka és a magánélet között. Ha ez eddig úgy történt, hogy az irodából kilépve hazamentünk és tévét néztünk, akkor jobb, ha ezután valami olyat végzünk szabadidőnkben, ami feltölt, nem pedig csak ”feledtet”. Az aktív pihenés, mint például a sport vagy kézműves tevékenység valóban energiát ad, az eredmény pedig: élvezetesebb szabadidő és nagyobb lendület a munkahelyen.

3. Tréningezzük az agyunkat!

Tekintsünk úgy az agyunkra, mint egy kutyára, amelyet megtaníthatunk rá, hogy bizonyos jelek felismerésekor hogyan reagáljon. Figyeljük meg az érzést, amikor a negativitás beüt és tudatosan iktassuk ki. Meg fogunk lepődni, hogy csupán azzal az egyszerű módszerrel mennyi jót teszünk, hogy tudatosítjuk: negatív hangulatban vagyunk és ezen változtatni kell. Elkerüljük a sodródást és az érzelmeknek való teljes kiszolgáltatottságot. 

4. Fejlesszük magunkat!

Tanuljunk új dolgokat arról az iparágról, amelyben dolgozunk. Ha most erre az a reakciónk, hogy ez ugyanúgy munka, tehát nem fogja növelni a motivációnkat, nagyot tévedünk! Meglátni valami újat azon a területen, amiben benne vagyunk, rendkívül jó hatással lesz ránk, tanulni, szélesíteni a látókört és kilépni a komfortzónából - ez teljesen felfrissíthet bennünket!

5. Adjuk el magunknak újra a munkahelyet!

Képzeljük magunkat egy új kolléga helyébe, aki ugyanabba a munkakörbe érkezne, mint a miénk. Hogyan mutatnánk be neki a pozíciót? Hogyan győznénk meg, hogy a cégnél dolgozzon? Hogyan írnánk meg egy fiktív álláshirdetést erre a pozícióra, hangsúlyozva annak előnyeit? Az is sokat segít, ha megnézzük az álláshirdetést, amire annak idején jelentkeztünk és boldogok voltunk, hogy felvettek minket. 

6. Nevessünk minél többet!

Tudtuk, hogy egy átlagos 4 éves gyermek napjában körülbelül háromszázszor nevet, míg egy átlagos 40 éves felnőtt csupán napi háromszor? A nevetés endorfint szabadít fel az agyban, ez hozzájárul a boldogságérzethez.

7. Segítsünk másokat!

Még ha nem is vagyunk a legtapasztaltabbak a szakmában, fontoljuk meg, hogy mások mennyit tanulhatnának tőlünk. A hála, amit a segítségért, mentorálásért fogunk kapni, segít, hogy mi magunk is hálásak lehessünk azért, amilyen tudásunk és állásunk van.

Készítette: Khojaste K

a Profession.hu Google+ oldal

a Profession.hu Magyarországi állások Google+ oldal

Címkék: munka, motiváció, kiégés, boldogság

- Profession.hu

További cikkek a karrierépítésről
További cikkek a karrierépítésről