Meglepően hosszú, akár 3 hónap is lehet a kiválasztási folyamat új munkatárs felvételénél, derül ki a Profession.hu kis- és közepes vállalkozások (kkv-k), valamint nagyvállalatok körében végzett kutatásából. A megfelelő munkatárs választásánál már a közösségi médiából nyerhető információnak is van szerepe.

Ennyi ideig tarthat a kiválasztás

A válaszadók 42 százaléka, azaz 126 cég esetében a kiválasztás kevesebb mint 30 napig tart. A HR-szakemberek több mint fele nyilatkozott úgy, hogy egy-két hónapra van szükség a megfelelő új munkatárs felvételéhez. Ennél hosszabbra is nyúlhat a folyamat, 6 százalék, azaz 18 cég két-három hónap alatt választja ki az új dolgozót.

Álláskeresés: ennyi ideig válogatnak a munkaadók

Az akár 90 napra is elnyúló felvételiztetésre azért lehet szükség, mert ilyenkor közép- és felső vezetői állásra keresnek a cégek szakembert, vagy hiányszakmáról, esetleg ritka, speciális munkakörről van szó. Mindenesetre az eredmény meglepő, tudva, hogy sokszor egy-egy meghirdetett állásra akár több száz önéletrajz is érkezik.

A felmérés arra is kitért, hogy mi az állás meghirdetésének oka. A kérdésre adott válaszokból pozitív eredmény rajzolódik ki, mert 126 cég esetében (42 százalék) újonnan nyíló pozícióról van szó. 141 esetben (47 százalék) már korábban létrehozott állás üresedett meg és csak 24 esetben (8 százalék) volt átszervezés az indok.

A közösségi háló segíthet az álláskeresésben

Érdekesség, hogy a keresés során a munkáltatók már itthon is értékként tekintenek a közösségi médiából nyerhető információhalmazra, amely a korábbi munkatapasztalatokat, tanulmányokat és az önéletrajzban sorolt készségeket egészítik ki.

A jelentkezők internetezési szokásaiból modellezhető az alkalmazkodási képesség, a tanulási hajlam, a rugalmasság és az érzelmi intelligencia. A felvételiző közösségi média aktivitása, internetes érdeklődési köre, keresési szokásai (Magyarországon szigorúan csak a jelentkező beleegyezésével ellenőrizhető tartalmak) pontosabb képet adnak a HR-szakemberek számára.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ennek tudatában az álláskeresők újabb hatékony eszközt kapnak a kezükbe, ha tudatosan használják ezeket a csatornákat.

"Minden cég arra törekszik, hogy megtalálja az ideális jelöltet és minden álláskereső szeretné megtalálni a számára legmegfelelőbb pozíciót. A klasszikus eszközök mellett ezt a folyamatot számos eszközzel segíthetjük" - mondta Zsédely Krisztián, a Profession.hu értékesítési vezetője.

"Életünk egyre nagyobb részét az interneten töltjük, kapcsolati hálónkat is a közösségi média segítségével ápoljuk. A Profession.hu ezeket a trendeket kihasználva teszi hatékonyabbá a munkakeresés folyamatát. A rendszerünkön keresztül a munkakeresők megnézhetik, dolgozik-e ismerősük egy adott cégnél, referenciákat kérhetnek korábbi munkaadóiktól és kollégáiktól. Hirdetőink pedig az ajánlásokat látva és saját dolgozóik tanácsait figyelembe véve könnyebben dönthetnek" - tette hozzá.

(A kérdőíves kutatásban 300 cég vett részt, 2013. november és 2014. február közötti időszakban.)

Szemlézte: Durbák Ildikó

Címkék: álláskeresés, toborzás, kiválasztás, állásinterjú, munka