Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Találgatás lenne megbecsülni, hogy Magyarországon pontosan hány ingatlan- és autókereskedő került az utcára, de a számuk - a legális és illegális állománnyal együtt - biztosan meghaladja a tízezret, ami jelentős mennyiségű munkaerőt képvisel. Főleg, ha hozzá vesszük az általuk eltartott családtagokat, amivel együtt már szociológiai értelemben is jelentős mennyiséget kapunk.
Horváth Gábor, egy kereskedelmi középvállalat vezetője szerint az autó- és ingatlankereskedők számára számtalan lehetőséget kínál a munkaerőpiac.
Ha pedig korábban sokat és jól teljesítettek olyan jellegű képességeikről tettek tanúbizonyságot, ami jóval túlmutat egy termék keretein. A jók, a sikeresek értik és tudják az eladás csínját-bínját, amit egy másik termékre állítani könnyebb, mint gondolnák. A jó kereskedőkből pedig mindig hiány van, ezért állandóan szükség van rájuk.

Nem az a lényeg, hogy az ember mit árul - mondja Jákly László, ingatlankereskedő, hanem a termékbe vetett hit és lelkesedés, amit ha valaki ügyesen tálal, sikeres eladó lesz. Jákly László nem fél a jövőbe tekinteni, noha május óta állás nélkül van, mert hisz magában és az "eladás" művészetében, amiben - állítása szerint - komoly tehetségnek számít. Csak át kell állítani magamat egy másik "árura" - érvel László - és a dolog mehet tovább a maga útján.

Újra a munkaerőpiacon

A kereskedelmi tapasztalat nem évül el és nem feltétlenül kötődik egy adott termékhez - mondja Nagy Péter coach, aki szerint az autó- és ingatlankereskedők átképzése a leggyorsabb és legkönnyebb feladat. A probléma a coach szerint csak azzal van, hogy a magyar munkavállalók többsége rugalmatlan és nem szívesen képzik magukat tovább, vagy át. Hallani sem akarnak arról, hogy beüljenek az iskolapadba, még akkor sem, ha ezt teljesen ingyenesen kínálják fel nekik. Inkább reménykednek abban, hogy a recesszió visszaszorulásával egyenes arányban kapják majd vissza az elveszett állásaikat.

Több szakma, nagyobb esély

Nagy Krisztián autókereskedő szerint az utcára került kollégáinak a tudása nagyon markánsan foglalja magába az adott márkatermék jellemvonásait. Az egyedi finanszírozásoktól, a hitelkonstrukciókon át egészen a márka üzenetéig kell "átszellemülniük" az ott dolgozóknak, ami miatt a tudásuk csak egyetlen helyen hasznosítható. A kereskedő szerint a munkanélküli autókereskedők vannak a legnagyobb veszélyben, ha nem ülnek azonnal iskolapadba.

A válság munka-erőpiaci vesztesei: az autó- és az ingatlankereskedők. Mi lesz a szakemberekkel?


Nagy Péter coach a pályamódosítás belső energiákat felszabadít hatására hivatkozva emeli ki, hogy ez serkentheti a kreativitást, fokozhatja a szellemi rugalmasságot, ezért nem csoda, hogy vannak olyan vélemények, amik kifejezetten javasolják a pályamódosítást. Az emberi pszichének szüksége lehet az új ingerekre, amit egy új feladat maximálisan képes produkálni.
Az ingatlan és autókereskedőknek bármilyen területre érdemes átképezniük magukat - tanácsolja a szakember - amihez csak arra van szükség, hogy felkeressék az oktató központok, iskolák honlapjait. Számtalan lehetőség kínálkozik erre, melyek között támogatott konstrukciókat is szép számmal lehet találni.