Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az értékesítők színes, dinamikus világa sokak számára vonzó. Ez a terület állandó változásban van, széles kapcsolatrendszert kínál és számtalan lehetőséget is, azonban érdemes tisztán látni a másik oldalt is. Szabolcsot, az egyik telekommunikációs cég dedikált ügyfélmenedzserét kérdeztük a szakma kulisszatitkairól. 

Nem csak munka

Szabolcs több, mint tíz éves érékesítői tapasztalatot tudhat maga mögött, ismeri a mérleg mindkét serpenyőjét. „Értékesítőnek lenni életforma. Ha az ember jól akarja csinálni, nem feltétlenül reggel nyolckor kezd, és teszi le a tollat délután ötkor. Mivel ebben a szegmensben általában az alapfizetésen túl jutalékos a bérezés, mindenkinek érdeke, hogy a lehető legtöbb sikeres üzletet bonyolítsa, az üzlet azonban nem ismeri a munkaidőt.

A sikeres értékesítők 5+1 titka - álláskeresés, szakma, karrier

A szakma leglátványosabb része, amikor az értékesítő az ügyfelekkel tárgyal, és szerződéssel zár egy megbeszélést, ez azonban csak egy a sok láncszem közül. A potenciális ügyfelet meg kell találni, a tárgyalásra pedig fel kell készülni: „bármennyi időt is töltünk el ebben a szegmensben, a legnagyobb hiba, ha elkezdünk rutinból dolgozni. Minden ügyfél más, a felkészülésen múlhat, kötünk-e üzletet.

A partnereket nem elég megszerezni, meg is kell tudni tartani. Ez rendszeres telefonos kapcsolattartást, a jó üzleti viszony ápolását jelenti. Emellett számos adminisztratív feladat, a szerződések nyilvántartása, napi szintű riportálás is tartozik ehhez a munkakörhöz, vagyis a rugalmasság és a precizitás is kulcsfontosságú az eredményességhez.

Sok a jelentkező, kevés a valódi szakember

Szabolcs munkája részeként az értékesítői csapatuk bővítésében is szerepet vállal. „Sok álláskereső gyors lehetőséget lát az értékesítésben, amellyel a hirtelen bevételkiesés könnyen pótolható. Ez távol áll a valóságtól! Mint minden szakma, úgy ez a terület is komoly szaktudást és megfelelő személyiséget kíván. Sokakat csak a lehetséges fizetés érdekel – cserébe azonban nagyon keveset tudnak felmutatni.” 

Ehhez a munkához valódi szakmai alázatra van szükség, ahogy az önállóság, a nyitottság, a hibátlan kommunikációs készség is nélkülözhetetlen. „Lehet bármilyen jó a kínált termék vagy szolgáltatás, ha azt az értékesítő nem tudja az ügyfél nyelvén bemutatni. A magabiztosság, a pozitív hozzáállás, az energikusság mind olyan faktorok, amelyek nélkül ezen a területen nagyon nehéz érvényesülni” – osztja meg a szakember.

Út a sikerhez

Motiváltság nélkül nincs üzlet, ahogy egyetlen munkakörben sem zárhatunk sikeres munkanapot fásultan. Mivel az értékesítésben az értékesítő személye rendkívül sokat nyom a latban, ezért a piaci változásokat követve folyamatos megújulásra van szükség, hogy megmaradjon a lendület, hogy mindig legyenek új kihívások.

Ha üzletkötőként valaki több évet eltölt egy cégnél vagy egy adott piacon, és reggelente már nem találja magában a kellő motivációt, érdemes elgondolkodni a váltáson. Akár vállalaton belül is találhatunk új perspektívát, de ha igazán nagy változásra vágyunk, merészkedjünk egy ismeretlen területre” – tanácsolja Szabolcs. És hogy mi kell még a sikerhez? A tapasztalt szakember az alábbiakat emelte ki:

1. Az első benyomás

Mivel az értékesítés a bizalmon alapszik, a megjelenés és a leendő partnerre tett első benyomás kiemelt jelentőségű. Az ápoltság, a megfelelő üzleti öltözet és egy barátságos mosoly a sikeres üzlet első alappillére. Viszont túlzásba sem ajánlott esni, a hangsúly a természetességen van.

2. Folyamatos fejlődés

Nem elegendő az értékesített szolgáltatások palettájával tisztában lenni, ismerni kell a konkurencia ajánlatait is – amelyeket mindig diplomatikusan illik kezelni. Emellett elengedhetetlen a személyiség és az értékesítési technikák fejlesztése, a kapcsolatrendszer bővítése is. Sok tréning mottója nem véletlenül az Albert Einsteintől kölcsönzött mondat: „Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más lesz.

3. Ügyfélélmény

Az értékesítés Alfája és Omegája. Ez magába foglalja az értékesítő előzetes ismereteit leendő partneréről, a megfelelő szókincs használatát, és az odafigyelve kérdezést. Ha az ügyfél érzi a csak neki szóló figyelmet, a valódi igényfelmérést, a bizalom is erősödik. Ebben segíthetnek a személyesebb kérdések, egy esetleges közös pont megtalálása, némi humor. Kötetlen hangulatban könnyebben megnyílik az ügyfél, és az üzleti lehetőségek száma is megnő.

4. Hitelesség

A szavahihetőség, a határidők betartása nagyon fontos! Emellett a hitelesség az online világ előretörésével, az új technológiák térhódításával új értelmet is nyert. Ma már egy prezentációt tableten szokás bemutatni, kihasználva az eszköz nyújtotta előnyöket. Ugyanígy kötelező az okostelefon-használat és a különféle kommunikációs csatornák biztosítása.

5. Win-win szemlélet

A hosszú távú sikerességhez nélkülözhetetlen a kölcsönösség elve. Amennyiben csak az értékesítő nyer egy üzlettel, a kapcsolat biztosan nem lesz gyümölcsöző. Ha viszont mindkét fél elégedetten ráz kezet, és az ügyfél valódi megoldásokat, személyre szabott szolgáltatást kapott, a későbbi ajánlatokra is nyitott lesz.   

+1 Privát telefonszám

Az értékesítői lét velejárója, hogy olykor elmosódnak a határok a munka és magánélet között. Az egyensúlyra azonban érdemes figyelni, tudni kell nemet mondani, és olykor kikapcsolni a céges mobilt.

Ha új kihívásokra vágyunk, nézzünk meg a legfrissebb álláshirdetéseket, vagy keressünk a lehetőségek között személyre szabott beállításaink alapján. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítését. Ha pedig önéletrajz nélkül pályáznánk, használjuk a Mobilmunkát.

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, karrier, szakma