Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Már több mint 130 év telt el azóta, mióta 1886-ban, Carl Benz, mannheim-i mérnök, bemutatta az első gépkocsit, amely három kerék meghajtású és benzinüzemű volt. Abban az időben még senki nem gondolta volna, hogy ezáltal forradalmasítani fogja a szállítást. Természetesen emellett, az úthálózatokat is ki kellett alakítani minden országban. A fejlett nyugati fogyasztói társadalom kialakulásában is óriási szerepe volt az áruszállítás kialakulásának, és a mai napig mindent meghatároz és átsző.

Az alapanyagok előfordulási helye, a vásárlók lakóhelye, illetve az áruk termelési helye sok esetben nem esik egybe. Ezt a problémát oldja fel az áruszállítás. A közúti teherszállításnak főszereplői a gépjármű és tehergépkocsi vezetők. Lássuk, mivel foglalkoznak a szakemberek ezen a területen!

Amennyiben gépjárművezetők vagyunk, a mindenkori KRESZ-nek, valamint a biztonsági előírásoknak és utasításoknak megfelelően kell vezetnünk a gépjárművet. A gépkocsi rendeltetési helyre történő vezetése és a rakomány károsodásmentes szállítása elsődleges feladataink közé sorolandó. A rakodási feladatokat is tudnunk kell irányítani, illetve a rakomány átvétele és átadása egyaránt a munkakörünkhöz tartozik.

Vezetőként a gépjárművek műszaki állapotának ellenőrzésére is alkalmasnak kell lennünk, hiszen a gépjármű működési zavarának, esetleges hibáinak felmérése és behatárolása segíti a munkánkat és a biztonságos szállítást.

Többféle munkakörben is kipróbálhatjuk magunkat:

árufuvarozó

áruszállító

áruterítő gépkocsivezető

fuvarozó

kamion vezető

teherfuvarozó

Minden esetben az adott munkakörnek megfelelő jogosítvánnyal kell rendelkeznünk.

https://palyamodositas.hu/

Az indulás előtt kötelező felmérnünk a gépkocsi műszaki állapotát. Amennyiben valamilyen rendellenességgel találkozunk, a legtöbb telephelyen lehetőségük van a hiba elhárítására.

A napi szintű feladatok közé tartozik bizonyos papírmunka is. Indulás előtt ugyanis ki kell tölteni a menetlevelet, fel kell írnunk a célállomást és az ehhez szükséges kilométer mennyiséget. Ezután átvesszük a szállító levelet, melyben szerepel az áru pontos megnevezése, a mennyiség feltüntetésével együtt. A gépjármű vezetése állandó helyzetváltoztatással jár. A konkrét úticél sok esetben, akár napi szinten változhat a szállítást megrendelő igénye szerint.

A vezetés állandó koncentrációt igényel, emiatt sofőrként elsősorban pszichikai téren terhelődünk, azonban néhány esetben a fizikai igénybevétel is komoly lehet, ha kézzel történik az áruk fel- és lerakodása. Azonban ma már szerencsére, a legtöbb esetben targoncák és daruk segítik a szállítmány rakodását.

Gépjárművezető

Ha tehergépkocsi vezetők akarunk lenni, át kell esnünk egy orvosi alkalmassági vizsgálaton is, utána le kell tennünk a KRESZ vizsgát, ezt követően pedig a biztonságos üzemeltetéshez szükséges műszaki gyakorlati és elméleti fogásokat kell elsajátítanunk. Ezután már csak a munka, -tűz, -és balesetvédelmi előírásokkal kell tisztában lennünk és kezdhetjük is a vezetést. 

Amennyiben magunkénak érezzük ezeket a feladatokat és kedvet kaptunk ehhez a szakmához, ne habozzunk. Ide kattintva számos álláslehetőség közül válogathatunk!

Gépjárművezetés: több, mint 700 állás

Szállítás, beszerzés, logisztika: több, mint 300 állás

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala