6 kerülendő esti szokás

6 kerülendő esti szokás

Hasznos tippek otthoni munkavégzéshez, hogy mindig tudjuk: hol a határ

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az otthoni munkavégzés sokunknak újszerű terület és többen is most szembesülünk vele először, hogy ez nem is olyan könnyű pálya, mint ahogy azt eddig gondoltuk, és most, hogy a családok zöme teljes létszámban egész nap otthon van, még nagyobb a kihívás. 

Nem mindegy, hogy milyen napi rutint alakítunk ki magunknak, mindennek meg kell legyen a helye, az ideje. Ahhoz, hogy minden reggel energikusan tudjunk nekikezdeni a munkánknak, elengedhetetlen, hogy leszámoljunk azokkal a rossz szokásainkkal, amelyek gátolják a pihentető éjszakánkat. Íme, hat esti tevékenység, ami a frissítő alvásunk útjában állhat, és persze a megoldások is, amelyekkel ezeket kiválthatjuk.

1. Túl sok idő a kanapén

Aki otthonról dolgozik, a nap nagy részében ül a számítógép előtt. Csábító lehet, hogy áttelepedjünk a laptopunkkal a kanapéra, azonban ez nem tesz jót a gerincünknek, így jobb, ha mellőzzük. Ha el akarjuk kerülni a hát- és nyakfájást, valamint a szív-és érrendszeri betegségeket, ne üljünk át rögtön a fotelba akkor sem, amikor a munkával végeztünk!

Helyette: Mozgassuk át a tagjainkat, jógázzunk, nyújtsunk, vagy ha nagyobb intenzitású edzésre vágyunk, végezzünk néhány saját testsúlyos gyakorlatot – az interneten számos ötletet találhatunk otthoni sportoláshoz. A mozgást legalább egy-két órával lefekvés előtti időpontra időzítsük, hogy testünknek maradjon elegendő ideje az alvásra való felkészülésre. Elalvás előtt mindig szellőztessünk, hiszen minél frissebb a szoba levegője, annál jobban esik majd nyugovóra térnünk.

2. Vacsora helyett lukulluszi lakoma

Egy nehéz nap után gyakran készítünk önmagunk megjutalmazásaképpen fejedelmi vacsorát, vagy majszolunk egy kis édességet – különösen igaz lehet ez most, amikor mindannyian vágyunk egy kis extra örömforrásra. Ilyenkor sokszor figyelmen kívül hagyjuk, hogy valóban szükségünk van-e ennyi tápanyagra, kizárólag a vágyaink irányítanak minket. Ne terheljük az emésztőrendszerünket, ha nyugodt éjszakát szeretnénk!

Helyette: Együnk naponta többször, kisebb adagokat, így estére nem leszünk kiéhezve a felesleges kalóriákra. Gondoljuk át előre, hogy a nap során mikor, mit fogunk enni és tartsuk magunkat a tervhez. Ha notórius nassolók vagyunk, egyszerűen ne tartsunk most otthon a kedvenc desszertünkből, így máris jelentősen lecsökkentettük a kísértést.  

3. Online-mód egész nap

Habár a munkánk miatt egész nap interaktívnak kell lennünk, és a szociális kapcsolataink is jelentős mértékben az interneten zajlanak manapság, ne a közösségi média hírfolyamának pörgetésével fejezzük be a napot! Fejfájást és a koncentrációs képesség csökkenését okozhatja a szemünk, illetve az agyunk folyamatos maximumon járatása.

Helyette: Tegyük offline módba az estéinket, vegyünk elő inkább egy könyvet, beszélgessünk az otthon lévő családtagjainkkal, vagy meditáljunk! Ha másképp nem megy, kapcsoljuk ki a wifit!

4. Túl sok koffein

Szinte unalomig ismételt téma a koffein tartalmú italok túlzott fogyasztása és hatásai. A reggeli forró kávé, vagy az ebédidőben elfogyasztott energiaital segít felébreszteni az agyunkat és koncentrálni, ami viszont a barátunk napközben, az ellenségünkké válik, ha este visszük a szervezetünkbe és valószínűleg pont addigra fejti ki élénkítő hatását, mikor aludni próbálnánk. 

Helyette: Késő délutántól kerüljük az élénkítő hatású italokat, fogyasszunk helyettük lazító, nyugtató gyógyteákat, mint a kamilla, gyömbér, citromfű. Ha valami miatt mégis szükséges ébernek maradnunk a késő esti órákban is, próbáljuk ki ezetek a koffeinmentes megoldásokat!

5. Hosszúra nyúlt szunyókálás

Ha távmunkában dolgozunk, csábító lehet egy kis napközbeni szieszta beiktatása, főleg akkor, ha kiskorú gyermekeink is nyugovóra térnek az ebéd után. De vigyázzunk! Ha a rövidre tervezett pihenő hosszú órákra nyúlik, az rossz hatással lesz az éjszakai pihenésünkre, arról nem is beszélve, hogy garantáltan felborul a teljes napirendünk, és kénytelenek leszünk a munkánkat éjszaka elvégezni. 

Helyette: Állítsunk be órát, arra az esetre, ha elaludnánk! Maximum 20 perc extra pihenőt adjunk magunknak napközben, ez pont elég arra, hogy felfrissüljünk. Ezt a módszert kávé helyett is bevethetjük, de alvás helyett, relaxálhatunk vagy meditálhatunk is.

6. A „hazavitt” munka

Talán furcsa lehet erről beszélni, ha eleve otthon teljesítjük kötelezettségeinket, de ebben a helyzetben is fontos, hogy meghúzzuk a határokat! Nem engedjük, hogy az egész napunkat meghatározzák a feladataink! Ne emailezzünk este az ágyból, vagy készítsünk el még egy utolsó kimutatást a munkaidőnk letelte után, hiszen amikor minden nap bejárunk a munkahelyünkre, akkor sem szaladunk vissza esténként megválaszolni a későn érkezett üzeneteket!

Helyette: Mentálisan és fizikailag is távolodjunk el a munkahelyi feladatainktól, ha lejárt a munkaidőnk! A legjobb, ha kialakítunk egy dolgozósarkot a lakásban, ami a munkahelyünk, és amikor végeztünk, menjünk haza otthonról, fejben is. Csukjuk be a dolgozószobánk ajtaján, vagy pakoljuk el egy szekrénybe a munkánkhoz szükséges eszközöket, majd hódoljunk a hobbinknak, olvassunk, társasozzunk a családunkkal!

Akár távmunkában, akár irodában szeretünk inkább dolgozni, most is rengeteg állásajánlat közt böngészhetünk a Profession.hu oldalán. Személyes prioritásainkat követve keressünk a friss állások között, és váljunk láthatóvá a munkáltatók számára is! Iratkozzunk fel hírlevélre, és kérjünk Facebook értesítést is, hogy a legújabb ajánlatokról azonnal értesüljünk, és az elsők között pályázhassuk meg az adott pozíciót!

 

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: távmunka, otthoni munka, napirend, esti rutin, pihenés

További cikkek a karrierépítésről