Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Sok munkaadó elgondolkodott már azon, hogy vajon milyen jelei vannak annak, ha a munkatársai távozni készülnek, mert elveszítették a motivációjukat. Nem is olyan könnyű észrevenni, pedig milyen jó lenne, ha már az álláshirdetés segítségével szűrni tudnánk azokat, akik nem fogják jól érezni magukat a vállalatnál.

 Amikor észrevesszük, hogy a kollégák már nem olyan elkötelezettek a munkájuk iránt, akkor érdemes azonnal lépéseket tenni, mert nagy az esély rá, hogy a munkavállaló éppen az álláskeresést fontolgatja. Bemutatjuk, melyek ezek a jelek, és mit tehetünk annak érdekében, hogy megelőzzük a felmondást.

Ha egy-egy időben felfedezett negatív tendenciát kezelünk, azzal nemcsak a dolgozói elégedettséget növelhetjük, hanem magunkat és a céget is megkímélhetjük a toborzás-kiválasztás időigényes folyamatától és költségeitől.

Bemutatjuk, melyek a motiváció elvesztésének jelei és milyen álláshirdetéseket kell írnunk annak érdekében, hogy megelőzzük őket:

1.) Unalom

Az unalom az egyik leggyakoribb oka annak, ha a kollégák már nem lelkesednek munkájuk iránt. Ennek pedig sokszor a monoton munkavégzés, az ismétlődő feladatok vagy a lassú folyamatok az oka.

Megoldás: Már az álláshirdetés szövegében villantsuk fel a továbbfejlődés lehetőségét. Írjunk arról, hogy milyen képzésekben lehet részük, illetve milyen oldalági pozíciókba léphetnek át. Ám ha nem változatos a munka, azt se rejtsük véka alá. Írjuk meg, hogy magas monotonitástűrés szükséges az adott pozícióban.

  Álláshirdetések
  

2.) Túlterheltség

Az unalom ellentéte a túlterheltség, bár ez is fásultsághoz vezet. A kollégák üveges szemmel merednek az előttük tornyosuló munkamennyiség elé, és úgy érzik, hogy soha nem jutnak a végére. Az ilyen munkavállaló annak a határán áll, hogy feltegye a kezét és azt mondja: feladom, mert ezen a munkahelyen bármilyen keményen hajtok, úgysem elég!

Megoldás: Az álláshirdetésben világosan írjuk le, hogy milyen munkabírású jelöltet keresünk, vagy jelezzük, ha túlórákra lehet számítani. Ezzel elkerülhetjük, hogy olyanok jelentkezzenek az állásra, akik jelenleg nem rugalmasak a munkaidő terén.

3.) Az elismerés hiánya

Amikor a kollégák úgy érzik, hogy erőfeszítéseik észrevétlenek maradnak, és ötleteikért, munkájukért nem kapnak elismerést, akkor lassabb üzemmódra kapcsolnak. Munkaadóként ezt sokszor már csak akkor vesszük észre, amikor ez az alacsonyabb teljesítmény az eredményekben is jelentkezik. Ekkor azonban már késő, hiszen minden bizonnyal a kolléga lelkesedését és bizalmát már elveszítettük.

Megoldás: az álláshirdetésben hangsúlyozzuk ki, hogy az eredményeket hogyan fogjuk mérni. Jutalékalapú rendszerben kell majd dolgozni? Vannak év végi bónuszok vagy extra juttatások? Ne csak azt hangsúlyozzuk, hogy motivált, lelkes jelölteket keresünk! Arra is térjünk ki, hogy a teljesítményt mivel ösztönözzük, és milyen célokért lehet küzdeni!

4.) A megértés hiánya

A legtöbb munkahelyi frusztráció a meg nem értettségből fakad. Nem tisztázott hatáskörök, logikátlan folyamatok, és így tovább, a sort a végtelenségig folytathatnánk. Teremtsünk tiszta kommunikációt, és alakítsunk ki olyan vállalati kultúrát, ahol az ajtók nyitva állnak és a jogos sérelmeket, a megoldási javaslatokat fel lehet vetni a csapaton belül!

Megoldás: Ha olyan kifejezéseket helyezünk el az álláshirdetésben, mint „nyitott iroda” vagy „modern vállalati kultúra”, arra utalunk, hogy közvetlen kommunikációs csatornákra van lehetőség a cégen belül. Ha hierarchikusabb a felfogás és rugalmatlanabb struktúrába kell beilleszkednie a munkatársaknak, akkor érdemes azt is jelezni előre, így nem ér csalódás senkit.

 


Készítette: Khojaste K

Címkék: karrierépítés, álláskeresés, állásinterjú