Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Stressz és év vége – szinte kéz a kézben jár ez a két tényező, és sokan kész idegbajnak élik meg ezt a periódust. Egyszer a kollégáink vagy ügyfeleink okozzák a legtöbb feszültséget, máskor a szoros határidők, a feltornyosuló munka, az egyre kevesebb szabadidő és pihenés.

Interjúalanyunk, Betti (34), médiakapcsolati munkatárs a következőképpen vallott erről nekünk: „Még a saját munkám csak hagyján, azt tudnám menedzselni év végén is. De van egy idősebb kolléganőm, aki rászokott arra, hogy áthárítja a munkáját rám. Ez nagyon idegesítő és terhes számomra, ráadásul a főnökünk hagyja, és nem tesz semmit ellene! Viszont nekem meg nincs annyi felesleges időm, hogy mások helyett végezzem a munkát, amiért meg ő kapja a fizetését! Úgy döntöttem, hogy ezt a pár hetet és a bónuszfizetés még kivárom, és jövőre új helyre megyek dolgozni.”

Így kezeljük a stresszt!

Érthető Betti felháborodása és reakciója, ám a neves karrierszakértő, Gary Chapman 4 olyan jól bevált tanácsot is említ hasonló esetekre, amelyet érdemes kipróbálnunk! Nézzük, melyek ezek!

1.) Értsük meg a stressz természetét!

Akkor tapasztalunk feszültséget és nyomást, amikor úgy érezzük, hogy a velünk szemben támasztott elvárások meghaladják az erőfeszítéseinket. A stresszt fokozhatja az is, ahogyan mi látjuk az adott helyzetet – tehát túlaggódhatjuk magunkat olyanon is, amit csupán feltételezünk, de valójában nem is merül fel. Nézzük meg kívülről, hogy mi az oka, honnan jön ez a nagy teher, és reálisan meddig tart! Így könnyebben elviselhetjük, és kevésbé viselhet meg bennünket.

2.) Alakítsunk ki új és pozitív szokásokat!

Vagyis legyünk következetesek, és a stressz megértésére, kezelésére koncentráljunk. Ezután tanuljuk meg a hozzáállásunkat rögzíteni és begyakorolni! Így idővel természetes reakciónkká válik, és könnyebben túllendülünk rajta. És mint ez is, minden pozitív szokás segít bennünket abban, hogy megbirkózzunk a nehézségekkel és a problémákkal.

3.) Ismerjük fel, hogy a szokások legyőzik az akaraterőt!

A legújabb kutatások rámutatnak arra, hogy az akaraterőnk igencsak korlátozott. Ezért is van szükségünk jó szokásokra – ha az akaraterőnk gyenge, a szokásainkat kell segítségül hívni. Bizonyára velünk is megtörtént már, hogy elkeseredve tapasztaltuk, nem tudjuk betartani az elhatározásainkat. Ugyanakkor, ha olyan szokásokat alakítunk ki, amelyek mondjuk, vészhelyzet esetén előrevisznek bennünket - mint például a robotpilóta a repülőt -, akkor van mihez nyúlnunk ilyen esetben.

4.) Szánjunk időt a mozgásra!

Gyakran hallhatjuk ezt, sőt, biztosan mi magunk is egyet értünk vele, de mégis előfordul, hogy kevés figyelmet szentelhetünk a mozgásra a fokozódó nyomás és a kevesebb szabadidő miatt. Márpedig pár perc is nagyon sokat számít – főleg az ülőmunkát végzőknél, hogy oldódjon a feszültség, és felfrissülve folytathassuk a munkát, vagy éppen lenyugodva térjünk pihenőre. Ne sajnáljuk erre az időt!

Gondoljuk végig a fentieket, és alkalmazzuk, ha szükséges! Ám az is elképzelhető, hogy a fentieket követjük, de nem biztos, hogy jól érezzük magunkat a munkahelyünkön. Fontos tudni, hogy a helyzet csak akkor változik meg, ha mi magunk teszünk érte. Ezért mindig tartsuk a szemünket a friss álláslehetőségeken! De ne álljunk meg itt, keressünk álláslehetőségeket személyre szabott beállításaink alapján is.

 

 

Készítette: Posta Renáta

Címkék: álláskeresés, munka, fizetés, karrier, szakma, stressz