Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Talán nem volt még olyan generáció, amelyről annyi állítás és kutatás látott volna napvilágot, mint a „millenial”, ezredfordulós, vagy más néven Y-generációról. Ők az 1980-1994 között születettek, akik többnyire főiskolai vagy egyetemi végzettséget követően 25-30 éves korukra lépnek ki a munkaerő-piacra.

Annak érdekében, hogy jobban megismerjük őket, két szakértőt kérdeztünk meg az Y-generációval kapcsolatos két leggyakoribb állításról és dilemmáról. Arra voltunk kíváncsiak, milyen az Y-generáció helyzete a magyar munkaerőpiacon és mit tehetnek a vállalatok annak érdekében, hogy növeljék e generáció lojalitását. A válaszokból az is kiderül, mi ennek a korosztálynak a hozzáállása és fő motivációja karrier téren!

y generáció

Profession.hu: Az Y generáció tagjai kevésbé köteleződnek el egy munkahely mellett. Mennyire igaz ez a jelenség a magyar munkaerőpiacon?

Szabó Viktória, munka és szervezetpszichológus, Coaching Team Kft. trénere

„Alapvetően nem az elköteleződés mértékében van a különbség a generációk között, hanem abban, hogy a fiatalok gyorsabban és könnyebben hozzák meg a munkahelyváltás döntését, ha elvárásaik nem teljesülnek. A váltók nagy része viszont nyitott lenne a jelenlegi cégénél maradni, ha azok kielégítenék szakmai kíváncsiságukat és információéhségüket. Szóval a gyakori munkahelyváltás nem egy Y-generációra jellemző negatív jelenség, hanem a lehetőségek hiányának következménye. Habár sokszor a fizetés növelése is cél, leginkább a szakmai kihívások és személyes fejlődési lehetőségek állnak a magyar fiatalok munkahelyváltása mögött is.”

Bite Barbara coach, tréner, a Coaching Team ügyvezetője

„A fiatal munkavállalók már egy márkákkal teli világban nőttek fel. Sokkal erősebben tudnak elköteleződni egy jó cég brand mellett, és/vagy egy erős személyes márkával bíró vezető mellett. A lojalitás kérése, akár egy-egy álláshirdetésben, interjún, vagy vezetőktől kapott elvárások között inkább taszítja, mint vonzza őket. Ezzel együtt, ha kíváncsiságuk, tudáséhségük és projektalapú működési igényük kielégül, képesek hosszú ideig is egy munkahelyen dolgozni.”

Profession.hu: Az Y-generációnak már mások az elvárásai egy munkahelytől, mint a korábbi generációknak. Mit tehetnek a vállalatok, hogy meg tudják tartani őket?

Szabó Viktória, munka és szervezetpszichológus, Coaching Team Kft. trénere

„Egy Y generációsnak látnia kell, hogy milyen jövő várja a szervezetben. Mikor és meddig tud eljutni és ehhez mit kell megtennie. Ha ezek tisztán és konkrétan vannak kommunikálva szervezeten belül, sokkal kisebb esély van a munkahelyváltásra. Tévhit, hogy a fiataloknak csak a vezetői szék a megfelelő cél! Sokszor vonzóbb számukra, ha szaktudásukat tudják bővíteni, különböző szerepköröket tudnak kipróbálni.

Az elköteleződés fenntartását biztosítja azt is, ha folyamatos kihívások elé állítja a cég a munkavállalókat, kikéri a véleményüket, felelősséget oszt rájuk, egészen egyszerűen fogalmazva, nem hagyja őket unatkozni. A kompetenciák növeléséhez és a fejlődés élményéhez elengedhetetlen a gyakori visszajelzés adás is, bár úgy gondolom ez az igény generációtól függetlenül fontos. Nem szabad a cégeknek a rugalmas munkaidőtől sem félni, hiszen nem az irodában töltött órák száma számít igazán, hanem a valós teljesítmény. Attól még, hogy valaki később jön, be vagy akár néha előbb megy el az irodából, még elkészülhet a munkával 100%-osan, sőt! Az Y generáció tagjait motiválja, ha szabad kezet kapnak idejük beosztására, növeli hatékonyságukat, ha munkájuk mellet magánéletükre, hobbijaikra is jut idejük..”

Bite Barbara coach, tréner, a Coaching Team ügyvezetője

„Érdemes elfogadni a vállalatoknak, hogy az Y generáció és az utána jövő Z generáció is életének egy jó részét online térben tölti. Ott kommunikál, teremt kapcsolatokat sajátos, fiatalos, gyors stílusban. Ami nem rosszabb, vagy jobb, hanem ez az ő életük része. Nem kizárni, hanem a vállalati környezetbe integrálni érdemes ezt az online teret. Számos dolog tud ebben a térben történni, aminek mind biztosan örül az Y-os. A fejlesztések, az információk átadása, tudás- és élménymegosztás például.”

 

Ha még keressük a megfelelő Y-generációs munkatársakat, a Profession.hu csapata lehet segítségünkre egy adott pozíció optimális jelöltjeinek kiválasztásában. Ezzel sok időt és energiát spórolhatunk meg, ráadásul adatbázisunkban több százezer önéletrajz is rendelkezésre áll, amely naponta kb. 400 további önéletrajzzal bővül.

 

Készítette: Khojaste K

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala