A HR szakemberek szinte egyöntetűen egyetértenek abban, hogy a munkatársak a cégen belüli karrierépítést még mindig nem használják ki kellőképpen. Pedig lehetőség lenne. Interjúalanyunk példáján keresztül tekintsünk bele egy nemzetközi kinevezéshez vezető útba, a hozzá vezető sikerfaktorokba, és hasznosítsuk a közkinccsé tett tapasztalatokat a saját szakmai előrelépésünk érdekében.

Sikeres nemzetközi karrier - cégen belülNémeth Norbert 2012 decemberében csatlakozott a Tchibo Budapest Kft.-hez,és vezetése alatt a Tchibo az egyik vezető e-kereskedelmi céggé vált Magyarországon. A magyar szakember eredményessége nem hagyta hidegen a német anyavállalat vezetőségének figyelmét sem. Így amikor idén augusztusban összevonták a Tchibo lengyel és a magyar e-kereskedelmi üzletágát, ezzel párhuzamosan nemzetközi e-commerce igazgatóvá léptették elő Norbertet, a Tchibo Magyarország e-commerce üzletágának magyar vezetőjét. Most már mindkét területért és csapatért ő felel.

Tanulságos belenéznünk, mindez hogyan valósult meg. A kinevezés ugyanis nagy elismerés a magyar szakembernek, hiszen meglehetősen ritka, hogy egy kis ország vezetője vigyen régión belül egy jóval nagyobb országot - ráadásul egy stratégiailag kiemelten fontos terület esetében. Nézzük, melyek voltak a sikerhez vezető lépések!

"15 éve dolgozom a digitális szakmában - foglalja össze szakmai életútját Norbert -,marketingesként kezdtem médiás berkekben. Ez már adott egy dinamikus startolást, 8 évet dolgoztam így, majd két és fél év külföldi munkatapasztalat következett. Örülök, hogy ezt a lépést sem hagytam ki, mert nyitottabb szemléletet, erősebb nyelvtudást és a nemzetközi munkakultúrával való mindennapos együttélést sajátíthattam el. Mindenkit csak bátorítani tudok arra - ha lehetősége nyílik rá, vagy megteheti -, hogy külföldi munkatapasztalatot is szerezzen!"

Sikeres nemzetközi karrier - cégen belülAZONNAL MEGPÁLYÁZHATÓ KÜLFÖLDI ÁLLÁSLEHETŐSÉGEK ITT!

Azonban csupán a fentiek még nem feltétlenül vezetnek egy ilyen mértékű előléptetéshez. Ehhez átlagon és elvárásokon felüli eredményességre is szükség volt. A GKI Digital nemrégiben publikált felmérése alapján a Tchibo tavaly 1400 hazai webáruház közül már a hetedik legnagyobb hazai webáruházzá vált.

"A Tchibo, mint márka, Magyarországon közel 20 évig egyet jelentett a kávéval - fejti ki a szakember. - 2007-ben az üzleteink révén a hazai vásárlók már találkozhattak a Tchibo használati cikkeivel is, azonban országos szinten csak a webáruház 2012-es megjelenésével vált mindenki számára elérhetővé és megismerhetővé a teljes árukínálatunk. Az e-commerce terület egy nagyon ambiciózus árbevételi tervet kapott 2013-ra, meg kellett háromszorozni az előző éves eredményeket. Szerencsére sikerült elérnünk a kitűzött árbevételi célokat, és ezt a dinamikus növekedést hoztuk a későbbiekben is. A folyamatosan változó, teljes egészében saját márkájú termékekre épülő kínálat hatására vásárlóink rendszeresen visszatérnek, és egyre több mindent választanak. Mindehhez azonban az is szükséges, hogy gyors és pontos legyen a kiszolgálásunk a minőségi termékkínálat mellett. Összetett a csapatmunka, ebből is látszik."

Sikeres nemzetközi karrier - cégen belülA TCHIBO MAGYARORSZÁGON JELENLEG ILYEN MUNKATÁRSAKAT KERES!

A szakember azt is megosztotta velünk, hogy amikor a Tchibo-hoz igazolt, már akkor látta benne a nemzetközi fejlődésre való lehetőséget. Két és fél év alatt célkitűzése meg is valósult.

Íme, a 4 legfontosabb sikerfaktor a szakember szerint!

1. Eredményesség: első helyen szerepel, és az üzletágból fakadóan meg sem lepődünk rajta. Ám ez minden előléptetés alapja. Ráadásul nem elég csupán az elvárt szintet teljesíteni, érdemes azon is túllépni.

2. Eredményközpontú gondolkodás: minden döntésünket hassa át a legfőbb célunk, és sose veszítsük szem elöl, hová tartunk.

3. Kooperáció és csapatmunka: találjuk meg a legfontosabb partnereinket és szövetségeseinket a szervezetben. Vállaljunk be nemzetközi feladatokat, vegyünk részt vagy kezdeményezzünk közös projekteket.

4. Leadership: minden sikeres vezető mögött találunk egy erős csapatot, enélkül nincs kimagasló eredményesség. Ám a csapat csak akkor lesz átlag feletti, ha a vezetőjük mentor és partner is egyben. Vagyis nem kizárólag feladatok végrehajtását várja tőlük, hanem inspirálja őket, teret ad a személyes kibontakozásra és fejlődésre.

Sikeres nemzetközi karrier - cégen belül

Norbert azt is megosztotta velünk, hogy a mai gondolkodásmódjához korábban változásra volt szükség. A Tchibo előtti pályafutása során volt egy nehéz időszak, amikor elveszítette a motivációját, a kitartását. "Nekem ekkor nagyon sokat segítettek a szakkönyvek. Persze, jótanácsokat is kaptam az ismerőseimtől, de rám mégis nagyobb hatással volt például egy bizonyos könyv, A rang nélküli vezető. Ennek segítségével megváltoztattam a szemléletemet, felismertem, hogy minden rajtam múlik, és saját erőből talpra álltam."

Végül 6 jótanács a nemzetközi karrierépítéshez, amelyeket érdemes elsajátítanunk:

1. Legyen konkrét víziónk és célunk. Határozzuk meg, hogy mit szeretnénk csinálni, milyen területen, miért, és mindezt mennyi idő alatt akarjuk elérni.

2. Érdemes türelmesnek lenni, mert a lojalitás kifizetődő. Manapság ez nem feltétlenül divat, és az is igaz, hogy mindennek van egy határa. Sokan egyből váltanak, ha egy cégen kívüli jobb lehetőség adódik, és ez is érthető. Ám a cégen belüli előrelépés azt bizonyítja, hogy a vállalat elismeri a munkánkat és az értékeinket.

3. Tegyük magunkat láthatóvá - az anyavállalat számára is! Vagyis vegyünk részt a közös munkában, vállaljunk aktív szerepet a szakmai együttműködésekben, és legyünk kezdeményezőek!

4. Vezetők legyünk, ne főnökök! Arra utalunk ezzel, hogy ne a feladatok leosztása és bevasalása alkossa a munkánkat, hanem gondolkodjuk távlatokban, és támogassuk a csapatunk és a partnereink fejlődését. Építsünk ki jó kapcsolatokat cégen belül és azon kívül is!

5. Jó dolgokkal foglalkozzunk! Fontos, hogy jól végezzük a dolgunkat, de még fontosabb, hogy jó dolgokat csináljunk. Lehetőleg azzal foglalkozzunk, aminek nagyobb hatása van a pozitív eredményre. Előbbre való, hogy elkészüljön valami, mint az, hogy állandóan a tökéletességre törekedjünk.

6. Folyamatosan fejlődjünk! Sose dőljünk hátra, még a legnagyobb szakmai sikerünk után sem. Mindig képezzük magunkat, olvassunk, informálódjunk, vegyünk részt olyan szakmai közösségek munkájában, amiből inspirációt és előremutató dolgokat tanulhatunk. Emellett osszuk meg a saját tapasztalatainkat is, amelyekből mások meríthetnek erőt és inspirálódhatnak.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Tény, hogy sok erőfeszítéssel jár együtt egy nemzetközi karrierút, de ha ez a célunk, akkor megéri megtenni minden tőlünk telhetőt. Gondoljuk át a fentieket, és teszteljük, hogyan működik a saját karrierünkre nézve. Ám ha nagyon reménytelennek látjuk a helyzetet, azt se feledjük: megoldás mindig van. Nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk! A sikeres álláskeresésben a kiváló önéletrajz is a segítségünkre siet, amelyet most ITT könnyedén összeállíthatunk a Profession.hu díjnyertes alkalmazásával. Pályázzunk minél több helyre, töltsük fel önéletrajzunkat ide, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést a legfrissebb álláslehetőségről. Éljünk a lehetőséggel, és turbózzuk fel álláskeresési eszköztárunkat!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munkahely, karrier, nemzetközi, külföldi