Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Mindenkinek van személyes brandje, hiszen amikor nem vagyunk jelen, akkor is gondolnak rólunk valamit. Akár tisztában vagyunk vele, akár nem, mindenki építi a személyes márkáját, a kérdés az, hogy ezt tudatosan teszi-e. „A mi megközelítésünk szerint az itthon elterjedt „énmárka” kifejezés az önismeretet jelenti. Az csak az enyém. A személyes márka, „personal brand” pedig már jelenti a kifelé látható képet. Ez már mindenkié.” - magyarázza Kőszegi András, a márkaépítésre specializálódott BrandTrend társtulajdonos ügyvezetője.  

Szerencsés a helyzet akkor, ha tudatosan, proaktívan és értékalapon alakítjuk a képet magunkról, fogalmazza meg a szakember. Ha valaki szürke egér szeretne maradni, akkor is legalább egy állásinterjún részt kell vennie, ahol bizony el kell adnia magát.

A személyes márka alapjai

Egyik legfontosabb alapja a személyes márkánknak, hogy megtaláljuk erősségeinket, azaz amit természetünknél fogva jól csinálunk. Ez azért is fontos tényező, mivel minden képességet más iparágban tudunk érvényesíteni.

Továbbá

- legyünk tisztában saját értékrendünkkel (például becsület, tisztesség, igazmondás),

- fogalmazzuk meg, hogy mi az, amiben hiszünk,

- fogalmazzuk meg, mit tartunk fontosnak az életben.

  Saját márka: amit mások gondolnak rólunk  

A hamis márka leomlik

A személyes márka nagyon érzékeny dolog, talán érzékenyebb, mint egy termék vagy egy szolgáltatás márkája. Ha valaki úgy próbál érvényesülni, hogy hamis, nem önazonos és nem a saját meglévő őszinte értékeire építkezik, akkor előbb utóbb, a „homlokzat elmélettel” találhatja magát szembe, miszerint, mint a vakolat a falon, megrepedezik a máz és le fog hullani. 

Amikor a személyes márka összekapcsolódik a vállalat márkájával

„Amikor egy vállalatnak márka tanácsadási stratégiát állítunk össze, akkor is együtt kezeljük a márkát, a fenntarthatóságot és a vezetők személyes brandjét” - mondja Kőszegi András. Így kapcsolódik össze a személyes márka egy vállalat termékével, szolgáltatásával és a céggel.

„Miután a termékek már szinte nagyjából egyformák, ezért egyre fontosabb az, hogy mit képviselünk a világban.” Azt pedig, hogy egy vállalat mit reprezentál magáról, azt általában a vállalatban dolgozó személyek testesítik meg. S így el is jutottunk a személyes márka fontosságáig.

Egy jól felépített személyes márkával lehet vezetőként motiválni a beosztottakat, inspirálni a környezetet, beosztottként pedig magunk mellé állítani például a főnökeinket.

Építsd a személyes márkád storytellinggel

A storytelling, a személyes márkaépítés egyik hatékony eszközévé vált, veszi át a szót dr. Jánosy Zsuzsanna brand szakértő, a BrandTrend Kft. társtulajdonos ügyvezetője. Egyre inkább begyűrűzik munkavállalói oldalon is. „Például saját történetünkkel ugyanúgy fel tudjuk hívni a munkaadó figyelmét, ugyanúgy csábítóvá tehetjük magunkat, mint egy termék esetében.” Ha pedig jól építjük fel a saját márkánkat, akár értékes termékké válhatunk.

Vagy gondoljunk arra, hogy a bankok iránt tapasztalható bizalmi válságot az egyik legnagyobb bank azzal próbálta enyhíteni, hogy reklámjaiban saját munkatársai személyes életén keresztül reklámozza saját szolgáltatásait. Hozzá hasonlóan az egyik szupermarket lánc és egy sportruházatot forgalmazó bolthálózat is beépíti munkatársai saját személyes történeteit a reklám szpotjaiba. Ez is storytelling.

Nyilván a személyes márka azért is fontos, mert piaci termék, nemzetgazdasági erő, amit el kell adnunk. Vállalkozóként a vásárlóinknak kell eladnunk magunkat, főnökként a munkatársainknak, politikusként pedig a választóknak. Nincs ez másképpen a vállalatoknál és a termékeknél sem. „Tehát meg kell találni azokat az alapértékeket, amelyekre építkezni lehet, s az erősségeinket akár egy személyes történetbe is becsomagolhatjuk” - magyarázza dr. Jánosy Zsuzsa.

A személyes brandépítés eszközeivel még fogunk foglalkozni. 

De ne álljunk meg itt, keressünk álláslehetőségeket minél több irányban, s eközben folyamatosan figyeljük a legfrissebb álláslehetőségeket, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Ha tovább szeretnénk növelni esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkat, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, illetve töltsük le a mobil applikációt - Androidra ittiPhone-ra itt. Minél több lehetőséget és információt vizsgáljunk meg, mert annál jobb döntéseket tudunk majd hozni.

 

Készítette: Sebők Viktória

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala