Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A Nyitottak vagyunk közösségi kezdeményezés 2013-ban indult útjára, amelyet a Prezi, a Google és az espell alapított. Ami közös bennük, hogy kiemelten fontosnak tartják, hogy munkatársaikat és partnereiket kizárólag tetteik és teljesítményük alapján ítéljék meg, tekintet nélkül életkorra, nemre, nemi identitásra, szexuális orientációra, nemzeti, etnikai hovatartozásra vagy származásra, politikai, vallási vagy más meggyőződésre, fizikai és egyéb adottságokra. Ez a szellemiség jelenti a kezdeményezés alapját. Célokról, eredményekről, nyilvános vállalásokról beszélgettünk a Nyitottak vagyunk ügyvezetőjével, Miklós Melindával.

Elfogadással, mindenki felé

Szerettünk volna egy nyilvános platformot teremteni mindazok számára, akik hisznek a fenti alapértékben. Jóval több szervezetre jellemző ez a gondolkodás, mint sejtenénk: ma már több, mint ezer cég és szervezet csatlakozott a kezdeményezésünkhöz, vállalva, hogy tesz azért, hogy  nyitott és elfogadó munkahelyi légkört teremtsen. Az, hogy a cégek megjelennek az oldalunkon, fontos üzenetet küld a partnerek, vásárlók felé, és ami talán még fontosabb, a jelenlegi és leendő dolgozók felé is.” – kezd bele a témába Melinda.

A kezdeményezésben résztvevők nem csak egy kényes területre koncentrálnak, mint a nők, a megváltozott munkaképességűek vagy az LMBTQ közösséghez tartozó munkavállalók helyzete, hanem valamennyi kérdésre ugyanannyi figyelmet fordítanak. „Az a szerencsés helyzet, hogy ugyanaz jó a cégeknek és az ott dolgozóknak: az, ha az ember úgy dolgozhat, hogy közben önmaga lehet. Ha tudja, hogy csak az számít, amit letett az asztalra, nem pedig az, hogy ki ő, milyen nemű, honnan jött, vagy kit szeret. Ez az igény közös”– teszi hozzá a vezető.

Legyünk nyitottak! - álláskeresés, munka, karrier

Megéri nyitni

A Nyitottak vagyunk indulása óta eltelt négy évben a növekvő számú csatlakozó egyértelműen igazolta, hogy igény és szükség van arra, hogy ezek a fontos témák teret kapjanak. „Az is kiderült, hogy a cégek - méretüknek, iparáguknak megfelelően - egyre komolyabban és mélyebben foglalkoznak a kérdéssel. Napjainkra a munkáltatói márkaépítés kiemelt részévé vált a nyitottság, amely egyfajta garancia is a sikerre: azok a dolgozók, akik boldogabbak a munkahelyükön, és érzik, hogy önmaguk lehetnek, sokkal jobban teljesítenek, ami az adott cég eredményeiben is kimutatható” – mutat rá egy fontos pontra a kezdeményezés képviselője.

Melinda a nemzetközi kutatásokat alapul véve arra is felhívja a figyelmet, hogy azok a cégek, amelyek kultúrájában, dolgozói összetételében teret nyer a sokszínűség, nemcsak pénzügyileg teljesítenek jobban, de innovatívabbak, árnyaltabban ismerik a piacukat, és nagyobb eséllyel tudják bevonzani illetve megtartani a jó munkaerőt. Ez utóbbinak a mai keresleti piacon vitathatatlan a jelentősége: „a KSH legfrissebb adatai szerint kb. 43 000 betöltetlen állás van jelenleg a versenyszférában. Rendszeresen halljuk azt kis- és nagyvállalati vezetőktől, hogy a nyitottságukkal sikerült megnyerniük embereket a cégüknek. Az új alkalmazottak elmondták nekik, hogy több állásajánlat közül azért döntöttek mellettük, mert a cég korábbi lépései alapján úgy gondolják, hogy itt tényleg csak a teljesítményük alapján fogják értékelni őket.

A vágyott változás

A nők és férfiak eltérő munkahelyi megítélése az egyik leggyakrabban emlegetett aktuális probléma, amelyre a Nyitottak vagyunk már több kampányban is rámutatott. „2016-ban készítettünk egy reprezentatív felmérést a témában, amelyből kiderült, hogy 1,1 millió munkavállaló tartja sürgetőnek, hogy munkahelye tegyen azért, hogy egyenlő esélyeket és lehetőségeket kapjanak a nők és a férfiak. Onnan indulunk, hogy minden harmadik megkérdezett nő érzi ugyanis úgy, hogy sem a karrierlehetőségek (31%), sem a fizetésük terén (37%) nem kezelik ugyanúgy őket, mint férfi kollégáikat” – foglalja össze a tanulságos eredményeket az ügyvezető.

2015 és 2016 nőnapján is kampány indult az egyenlőtlenségek felszámolásáért: „a résztvevő cégek összesen tizenegy pontban tehettek nyilvános vállalásokat, vagyis kinyilváníthatták szándékukat, hogy a rendelkezésre álló eszközeikkel javítanak addigi gyakorlatukon. A pontok között szerepelt például a férfi-női fizetéskülönbségek csökkentése, a női vezetők arányának növelése, a GYES, GYED utáni programok, a részmunkaidő és a távmunka bevezetése, illetve a szexista üzenetek kiirtása. Örömmel tapasztaltuk, hogy sok munkáltató csatlakozott az akcióhoz. A visszajelzések alapján többen ennek hatására mérték fel, milyen változtatásokra lenne szükség, kikérték a dolgozók véleményét is, azaz valódi lépéseket tettek a megoldás felé.”

Az idei nőnapot is rendhagyó módon, egy #virághelyett #virágmellett videó kampánnyal ünnepelte a Nyitottak vagyunk. „ismert embereket és cégvezetőket, nőket illetve férfiakat kértünk arra, hogy idézzenek fel egy személyes történetet, amelyből kiderült számukra, hogy van még tennivaló az egyenlő esélyekért. Az volt a célunk, hogy ezekkel a történetekkel egész évre szóló változásokat indítsunk be. Inspiráló és szókimondó üzenetek születtek, bízunk benne, hogy támaszt és ihletet adtak sokaknak” – osztja meg Melinda. 

Amennyiben állást keresünk, érdemes tájékozódnunk, a cégek mennyire nyitottan és elfogadóan bánnak munkavállalóikkal, hogy hosszútávon is jól érezhessük magunkat. Figyeljünk a legfrissebb álláslehetőségekre, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, így biztosan nem maradunk le a számunkra legmegfelelőbb munkáról.

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, karrier, fizetés, nyitottság