Karriergyilkos hibák a munkahelyen

A munkahelyünk kultúráját mi magunk határozzuk meg, legyünk hát figyelmesek egymással és tegyünk meg minden tőlünk telhetőt a színvonalasabb együtt töltött időszakért. Cikkünkben összeszedtük, mire érdemes figyelni a megbeszélések során!

Íme, 18 illemszabály a munkahelyi megbeszélésekhez!

1. Időben küldjük ki a meghívókat az összes címzettnek. Tiszteljük az idejüket, és hagyjuk kellő időt nekik a felkészüléshez.

2. Gondosan készítsük elő a megbeszélést annak érdekében, hogy gördülékeny és hatékony lehessen.

3. A kevésbé fontos kérdéseket ne a megbeszélésen vitassuk meg, ez időpazarlás.

4. Mindig pontosan érkezzünk a megbeszélésre.

5. Ha indokolt eset miatt késünk, akkor minél halkabban - elég egy fejbiccentés - és az érkezés helyéhez legközelebb foglaljunk helyet.

Karriergyilkos hibák a munkahelyen

6. Érdektelenségre utal, ha a megbeszélés közben külön párbeszédet folytatunk valakivel, vagy a telefonunkat böngésszük. Továbbá ne tegyünk semmi olyat, ami a többieket zavarja, például ujjdobolás, hintázás a széken stb.

7. Ne ásítsunk - vagy tegyük minél kevésbé feltűnően.

8. Ha nem értünk egyet a hozzászólóval, akkor is várjuk meg, amíg befejezi a mondanivalóját. Sose vágjunk közbe, ez nagyfokú illetlenség.

9. Kézfelnyújtással jelezzük, ha mondanivalónk van, és még nem kaptunk szót.

10. A legélesebb bírálatot is igyekezzünk minél tapintatosabban kifejteni. Kerüljük a személyeskedést és a sértegetést!

11. Támadás helyett érvekkel győzzük meg a többieket.

12. Ha előadásra vagy egy téma bemutatására, kifejtésére kérnek fel bennünket, felkészülten érkezzünk. Egy rövid, lényegre törő vázlat a legjobb megoldás minden esetben, ami egyfajta sorvezető nekünk is, hogy egyetlen lényeges pontot se felejtsünk el. Amennyiben számítógépről prezentálunk, legyünk ott a kezdés előtt minimum 15 perccel, hogy letesztelhessük, minden zavartalanul működik-e.

13. Stílusunk, szóhasználatunk alkalmazkodjék a hallgatósághoz. Másképp érveljünk szakmai berkekben, és másképp, ha a vezetőséggel tárgyalunk.

14. Figyeljünk a megfelelő hangerő használatára a megbeszéléseken. Vegyük figyelembe ezzel azt is, hogy nem mindenkinek hasonlóan éles a hallása.

15. Illetlenségnek számít, ha egy megbeszélésen túlzásba visszük az idegen szavak használatát. Természetesen vannak egy-egy cégnél jól bevett rövidítések, kifejezések, de ne használjuk ezeket, ha nem (csak) a kollégáink körében zajlik a tárgyalás.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

16. Tiszta, ápolt öltözékünkkel és megjelenésükkel is egy társas illemszabálynak teszünk eleget, ne sajnáljuk erre se az időt.

17. A megbeszélések befejezését illik tiszteletben tartani, akár mi szerveztük a találkozót, akár meghívottként vagyunk jelen. Éppen ezért időben vitassunk meg minden kérdést, ami ebben az időszakban terítékre kerülhet. Ha felmerül egy-egy átfogóbb téma, azt egy másik időpontban vizsgáljuk meg.

18. Ha egy megbeszélésről a befejezés előtt indokoltan távoznunk kell, tegyük ezt a lehető legkisebb feltűnéssel, és már az elején jelentsük be a többieknek elnézést kérve.

Figyeljünk a fentiekre, és tartsuk be őket még a legintenzívebb, feszült periódusokban is. Ne feledjük, hogy a megítélésünk minden szinten komplex, így az udvarias viselkedés is lényeges tényező, mondjuk, ha előléptetésre vagy egy jó referenciára várunk.

Forrás: Köves J. Julianna: Illik tudni, K.u.K. Kiadó.

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munkahely, karrier, hiba, illemszabály