Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A nappali takarítás egyre népszerűbb Nyugat-Európában, emiatt a takarítók szerepe megváltozott: már nem láthatatlan, éjszakai műszakosok, hanem a nappali munkamenet szerves részei. Európa-szerte a takarítás több mint fele (53 százaléka) nappal zajlik.

Az irodai dolgozók tisztelik a takarítók munkáját és mind az üzletmenet, mind pedig a saját munkájuk szempontjából nagyra értékelik tevékenységüket – derült ki az SCA és a Tork nemzetközi felméréséből.

Jelentős különbségek vannak abban, hogy Magyarországon a munkatársak mikor és hogyan találkoznak a takarítókkal. A 200 főnél több alkalmazottal rendelkező irodákban a munkatársak és a takarítók sokkal többször találkoznak egymással, mint egy kisebb irodában.

ILYEN ÁLLÁSOKAT KÍNÁLNAK TAKARÍTÓKNAK A PROFESSION.HU-N.

Határozott generációs különbség is kimutatható a takarító személyzettel való kapcsolattartásban: az idősebbek sokkal pozitívabban állnak a takarítókhoz és a nappali takarításhoz. Azok között, akik soha nem beszélgetnek a takarítókkal, sokkal több a 25 év alatti, mint az 50 év feletti. Az idősebbek között többen köszönnek a takarítóknak és kezelik őket munkatársként.

Az idősebbek fele kollégának tekinti a takarítót, a fiataloknak viszont csak az egyharmada.

"Fizetnem kellett a lakáshitelem, ezért másodállásban elmentem takarítani – mesélte lapunknak a kereskedelmi végzettségű Adél. – Egy irodaházban dolgoztam. Kisvárosban lakom, többször is előfordult, hogy szembejött velem egy-egy régebbi, felületes ismerős. Általában átnéztek rajtam, nem mutatták, hogy megismertek. Ez még nem is zavart túlságosan, de amikor az egyik volt osztálytársam is elment mellettem, és amikor ráköszöntem, elfordította a fejét, az elég rosszul esett.”

Így viszonyulnak a takarítókhoz az irodai dolgozók

Magyarországon inkább éjjel

Hazánkban nem erősödik az éjszakai takarításról a nappali műszakra való áttérés – mondta Ritz Tibor a Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) vezető szakértője. Laczikó Péter a Future FM létesítményüzemeltető Zrt. üzletág igazgatója is azt tapasztalja a szakmában, hogy az irodai takarítások 90 százaléka változatlanul a hivatali időn kívül történik. Szerinte az alaptevékenység és a kiszolgáló tevékenység egyidejűsége óhatatlanul zavarja egymást.

Mugits József a Per Clean Kft. tulajdonosa, ügyvezetője viszont lát némi változást a nappali-éjszakai takarítás megoszlásában. Tőle és cégétől már kérték ügyfelek a nappali műszakra való áttérést abban a reményben, hogy a műszakpótlék és a villanyáram megtakarításával költséget csökkenthetnek. Tapasztalatai szerint is a délutáni, munkaidőn túli takarítás az általános.

Az irodai munkatársak 84 százaléka úgy látja, a takarítás közvetlenül hatással van a munkája minőségére. Szinte az összes válaszadó úgy vélte: a takarítók munkája pozitív hatással van arra, hogy a vásárlóik milyen képek alakítanak ki magukban a cégükről, és 10-ből heten úgy gondolták, hogy a takarítás a vállalat jövedelmezőségére is hatással van - derül ki a felmérés lapunknak eljuttatott adataiból.

A teljes felmérés eredményei ITT érhetők el.

Összeállította: Durbák Ildikó

Címkék: takarító, álláskeresés, munkahely, irodai munka