Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Budapesten az internetes penetráció, falun pedig az egyéb lehetőségek hiánya ösztönzi az online álláskeresést – derült ki az NRC kutatásából, amelyben az álláskeresési preferenciákat térképezték fel. A fővárosban és a kistelepüléseken 70 százalék felett van azoknak az aránya, akik elsődlegesen a világhálón próbálnak munkát találni. Az egyéb városokban a válaszadók 66 százaléka tervezi (vagy már próbálta) a netes álláskeresést.

Gyors, könnyű és hatékony

Míg 2008-ban a kutatásban résztvevők 55 százaléka inkább az ismerősöktől kérdezősködött állás iránt, tavaly már csak a válaszadók fele. Az internetes munkakeresés 2010-re beérte a „networking” típusú álláskeresést. Két év alatt az állásbörzék, az álláskereső oldalak is népszerűbbek lettek, illetve egyre többen próbálnak munkát keresni közvetlenül a cégek megkeresésével. Ezzel szemben a tanácsadó cégeken, munkaügyi központon keresztül, valamint a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetések között kevesebben vadásztak állásra.

A felhasználók csaknem harmada azért kedveli a netes álláshirdetéseket, mert gyors és nagy a választék. A kényelem a válaszadók 15 százalékának fontos, a könnyű keresés pedig a tizedüket vonzza az állásportálokra. A legtöbben (62 százalék) akkor keresnek fel egy ilyen weboldalt, ha épp nincs munkájuk, 39 százalék viszont csak nézelődik, érdeklődik, hogy milyen pozíciókat kínálnak azon a területen, ahol épp dolgozik. A látogatók több mint egyharmada azért keresgél, mert állást szeretne változtatni, és a negyedük használja arra, hogy felkészüljön az álláskeresésre, illetve önéletrajz-feltöltésre.

 Hol keres állást a magyar? 

Nőhet a foglalkoztatási hajlandóság

A felmérés szerint az állásportálokon hirdető cégek száma 2010-re csaknem elérte a válság „begyűrűzése” előttit, javuló tendenciát mutattak a számok. A foglalkoztatás bővítése a versenyszférából indult, az idei évben is meghatározó szerepe lesz a gazdasági szervezeteknek a piaci mutató javításában. A munkaadók pozitív várakozásokkal, növekedés-kezeléssel, utánpótlás-neveléssel, fejlesztésekkel és beruházásokkal készülnek a várható fellendülésre – áll a kutatásban. A cégek szerint az online álláskeresés térnyerése szélesíti a megszólítható munkavállalók körét, hiszen a térbeli korlátok eltűnnek.

A válság beköszöntése óta átalakult az álláskeresők hozzáállása: sokkal rugalmasabbá váltak, egyre többen indulnak el külföldre szerencsét próbálni, elfogadják az atipikus munkákat (részmunkaidős állást, távmunkát vagy épp projektmunkákat vállalnak). Sokan már nemcsak szigorúan a képzettségüknek megfelelő állásokat pályázzák meg, hanem tágabb spektrumban gondolkodnak. Budapest és vonzáskörzete a bérek miatt még vonzó. A munkanélküliek egyre tudatosabb álláskeresési technikákat használnak, új csatornákat és módszereket vesznek igénybe.

Tavaly a munkanélküliségi ráta egyre csak növekedett, éves átlagban elérte a 11,2 százalékot. A foglalkoztatási arány 55,4 százalékos volt, 10 százalékkal alacsonyabb, mint az EU átlaga. Csaknem félmillióan voltak munkanélküliek, és az összes foglalkoztatott 5,8 százaléka dolgozott részmunkaidőben. Az idősebbek és a pályakezdő fiatalok találtak legnehezebben munkát, a legmagasabb a 15-24 évesek rátája volt, 26,6 százalék. A tartósan munkanélküliek (azok az emberek, akik a több, mint egy éve nem tudtak elhelyezkedni) aránya 43-ról 51 százalékra nőtt, és a munkanélküliként töltött idő hossza elérte a 18 hónapot.

Míg 2010-ben inkább csak a stagnálás jellemezte az álláspiacot, 2011-re enyhe gazdasági növekedés várható, főként a gyártás, feldolgozóipar területén.