Hogyan legyen tényleg pihentető a szabadság?

A nyaralás előtti héten ezekkel a lépésekkel készülhetünk fel a távollétre
Önnek ajánljuk!
Jóváhagyták a szabadság igényünket és már számoljuk a napokat a jól megérdemelt pihenésig? Sokan éreznek így ezekben a hetekben, azonban, ha mi ki is kapcsolunk, az iroda biztosan nem fog, így van néhány dolog, amit mindenképpen érdemes meg tenni még a szabadság előtt, hogy az biztosan pihentető legyen.
Ki szeretne a nyaralása alatt is azon aggódni, hogy minden fontos teendőt elvégzett-e, biztosan elküldte-e azt az utolsó e-mailt, vagy épp nem felejtett-e elmondani valamilyen fontos információt a munkatársának? Összegyűjtöttük, hogy mire érdemes figyelni, hogy elkerüljük az ilyen kellemetlen meglepetéseket a nyaralás alatt.
Priorizáljuk a teendőket
Hasznos lehet, ha rendszerezzük a tennivalókat, esetleg listát készítünk róluk, hogy lássuk, mit kell mindenképpen befejezni, mielőtt egy időre búcsút intünk a munkahelyünknek és kipihenjük az egész éves fáradalmakat. Érdemes a teendőket priorizálni is, így biztosan nem marad semmi fontos az utolsó percekre.
Korábban már írtunk arról, hogyan lehet kihozni egy határidős feladatból a legtöbbet és bár jelen esetben nem ugyanolyan határidőről beszélünk, mégis van egy időkorlát, amíg el kell rendezzük a munkahelyi ügyeinket és feladatainkat. Éppen ezért lehet hasznos az említett témánál taglalt praktika, vagyisa Parkinson-törvény, ami röviden annyit tesz, hogy minden feladat kitölti a rendelkezésre álló időt. Mondhatnánk úgy is, hogy ha 3 napot adunk magunknak arra, hogy rendet tegyünk az asztalunkon, akkor valószínűleg a harmadik nap végére készülünk el vele, míg, ha mindössze 1 órát szánunk rá, akkor 1 óra múlva is hasonló rendet fogunk varázsolni, mint 3 nap alatt.
Szintén hasznos, ha a mindössze pár perc alatt elvégezhető feladatokat fontosságtól függetlenül előre vesszük és minél gyorsabban végzünk velük. Egyrészt motiváló és jó érzés az, hogy eggyel kevesebb tennivaló szerepel a listán, másrészt hajlamosak vagyunk a kisebb feladatokat a végtelenségig halogatni, majd elfelejteni, így ezzel a módszerrel elkerülhetjük a későbbi aggodalmat, hogy vajon mit felejtettünk el.
Segítsük a kollégákat
Fontos kiemelni, hogy a közelgő nyaralás kapcsán az első és legfontosabb dolog a kommunikáció: ne felejtsük el tájékoztatni a munkatársainkat is arról, hogy mikor és mennyi időre szándékozunk szabadságra menni. Így egyrészt felkészülhetnek ők is erre az időszakra, valamint kisebb eséllyel fog előfordulni, hogy a nyaralás alatt keresnek meg munkával kapcsolatos ügyekben.
Amíg mi szabadságon vagyunk, a munkatársak vagy egy helyettesítő személy veszi át a munkánkat. Érdemes lehet készíteni egy listát vagy egy leírást arról, hogy mik azok a dolgok, amiket mindenképp meg kell csinálni és azokat hogyan szoktuk mi elvégezni, így könnyítve az ő munkájukat.
Amennyiben ügyfelekkel, partnerekkel dolgozunk, érdemes őket is tájékoztatni arról, hogy nem leszünk elérhetők egy darabig és ha mégis szükségük van segítségre, kit kereshetnek. Nem csak azért, hogy elkerüljük a munkával kapcsolatos teendőket a szabadságunk alatt, hanem azért is, mert ezzel a kollégáknak is segítünk és a partner is érzi majd, hogy fontos számunkra.
Természetesen minden esetben érdemes egy automatizált e-mailt és esetleg hangposta üzenetet is beállítani arra az időre, amíg távol vagyunk, így aki keresne, azonnal választ kap atekintetben, hogy miért nem vagyunk elérhetők és mikor számíthat leghamarabb a válaszunkra.
Rend a lelke mindennek
Sokaknak természetes, hogy mielőtt nyaralni megyünk, kitakarítjuk a lakást, meglocsoljuk a növényeket és mindent rendben hagyunk magunk után, hogy amikor hazaérünk, ugyanez fogadjon minket. Ezt a munkahelyünkön is alkalmazzuk: tegyünk rendet a munkaterületünkön vagy íróasztalunkon, rendszerezzük az iratokat és irodai eszközöket, fertőtlenítsük le a billentyűzetet és monitort, valamint töltsük fel a gyakran használt eszközöket.
Ezzel szintén segítünk a kollégáknak, ha valamire szükségük van, miközben minket helyettesítenek, valamint sokkal jobb érzés lesz szabadság után, kipihenten újra belefogni a feladatokba.
A rendezettséghez az is hozzátartozik, hogy előre gondolkodunk kicsit. Gondoljuk át, mit kell majd csinálnunk, ha visszajöttünk a nyaralásról és rendszerezzük a feladatokat. Ne szervezzünk üzleti találkozót és megbeszélést az első napokra, hagyjunk magunkat időt arra, hogy visszarázódjunk a munkába és újra átlássuk az aktuális teendőket.
Az ünnepélyes átadás
Érdemes rászánni egy kis időt a munka és a feladatok átadására az utolsó napokban.
Az angolul ’handover’-nek nevezett átadási folyamat egyben egyfajta apró köszönetnyilvánítás is lehet a kollégák felé azért, hogy ellátják a mi feladatainkat a szabadságunk alatt. Jó ötlet lehet egy kis kávéval és süteménnyel is készülni az utolsó napra, ahol még egyszer megbizonyosodhatunk arról, mindenki megértett minden feladatot és biztosan nincs senkinek kérdése az ezt követő időszakról.
Ha jelenleg is állást keres vagy épp váltana és irodai, adminisztrációs munkák érdeklik, kattintson ide. Ha jobban motiválja az otthoni környezet és kipróbálná magát ilyen jellegű munkában, nézzen szét a home office állásajánlataink között.
Készítette: Balogh Emese
A Profession.hu Facebook oldala
A Profession.hu Instagram oldala