Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Egy-egy trükkös kérdés még a legtapasztaltabb értékesítőkön is kifoghat. Márpedig, ha sales interjúra megyünk, bizony fel kell rá készülnünk, hogy a megszokott „Mit tartunk a legnagyobb sikerünknek?, „Hol képzeljük el magunkat 5 év múlva?” kérdések mellett, néhány specifikusabb, kifejezetten a sales vénánkat kipuhatolni vágyó téma is szembe jöhet velünk.

„Meséljen egy esetről, amikor nem sikerült összehozni egy üzletet!”

Minden értékesítőnek vannak sikertelen próbálkozásai, a lényeg, hogy ahelyett, hogy másokat okolnánk (az ügyfelet, a körülményeket), tanuljunk az esetből, és a következő adódó alkalommal, hasznosítsuk az új tapasztalatokat. Pontosan erre kíváncsi az interjúztató is, hogy hogyan álltunk a kudarchoz. Annak éltük-e meg egyáltalán, vagy a fejlődés lehetőségét láttuk meg benne?

Bónusz tipp: Említsünk meg egy személyes hibánkat és meséljük el, hogyan lendültünk túl rajta. Például: „Nem láttam át pontosan, hogy az ügyfél számára mik lennének a legfontosabb pontok. Azóta minden alkalommal felteszek néhány plusz kérdést ezzel kapcsolatban, hogy még személyre szabottabb ajánlatot tudjak adni.”

„Hogyan visz végig egy szerződéskötést?”

Ahelyett, hogy számokkal kezdenénk el dobálózni, hogy már hány lezárt értékesítés van a hátunk mögött, meséljünk egy kifejezetten nehéz projektről, ahol valamilyen kihívásba ütköztünk. Részletezzünk egy esetet, amikor valami problémát kellett megoldanunk, de mindenképp érdemes a csapatmunkát is kihangsúlyozni benne! Visszatetsző is lehet, ha csak a saját nagyszerűségünket hangoztatjuk, viszont, ha elismerjük munkatársaink szerepét is a sikerben, egyből csapatjátékosnak mutatjuk magunkat.

Bónusz tipp: Ne egy olyan esetet válasszunk, aminek ez lett a vége, hogy kedvezményt adtunk, ezért sikerült megkötni a szerződést. Az interjúztató valószínűleg többre értékel egy olyan történetet, ahol nekünk sikerült a termék értékének növelésével meggyőzni az ügyfelet.

Hogyan adjuk el magunkat egy sales állásinterjún?

„Beszéljünk a számokról!”

Az értékesítő szakma a számokról szól, és itt az idő, hogy beszéljünk róluk! Sokan keresnek értékesítő kollégát, és természetesen, mindenki a legjobbat szeretné. A hozott számaink azok, amivel kitűnhetünk a tömegből. Pontosan ezért, jó, ha az interjú előtt egy kicsit tájékozódunk, hogy hogy is állunk versenytársainkhoz képest.

Bónusz tipp: A sales világa nagyon kompetitív, így nem árt, ha felvillantjuk versenyszerető énünket is. A sportolói múlt például kifejezetten hasznos lehet, főleg, ha esetleg tudjuk az interjúztatóról, hogy ő milyen sportot űz…

„Hogyan épül fel egy jó jutalék rendszer?”

Van olyan cég, ahol alacsonyabb fizetést, viszont magasabb jutalékot ajánlanak. Van, ahol ez pont fordítva van. Ezen kívül létezik még profit megosztás, területi képviseletekre osztás, stb. A helyes válasz erre a kérdésre nem az, hogy megmondjuk az adott cégnek, hogy szerintünk milyen rendszert kellene alkalmaznia. Sokkal inkább azt fejtsük ki, hogy az a rendszer, amit jelen pillanatban ők alkalmaznak, hogyan passzol össze a mi terveinkkel.

Bónusz tipp: A legtöbb vállalat olyan sales kollégákat keres, akik segítenek a cég növekedésében, nem pedig olyanokat, akik minden áron csak egy kitűzött számot akarnak elérni, és azért bármire képesek. Ahelyett, hogy csak a magunk szemszögéből vizsgálnánk a jutalék rendszert, hangsúlyozzuk ki, hogy a célunk egy win-win szituáció felállítása.

„Hogyan szervezi meg egy napját?”

A helyes válasz erre a kérdésre unalmasnak tűnhet, és az is. Ha valamikor, akkor most kell az unalmas részletekkel untatni az interjúztatót, hiszen valószínűleg pontosan azokra kíváncsi. Mindenki ismeri a sales munka izgalmas pillanatait, amikor létrejön egy nagy szerződés, vagy megszerzünk egy jó ügyfelet. De a kérdés, hogy a munka kevésbé vérpezsdítő részére is hajlandóak vagyunk-e. Meséljünk a napi hideg-hívás listánkról, hogy átlagosan azok közül mennyiből születik találkozó is.

Bónusz tipp: Ne féljünk bevallani, hogy ezek igenis monoton részei a munkának, a lényeg, hogy akkor is megcsináljuk őket, hiszen egy szerződés kötés minden fáradtságot megér.

Összességében az a legjobb, ha úgy gondolunk az állásinterjúra, mint egy sales meetingre. A jelentkező, tehát mi vagyunk az eladandó termék, az interjúztató pedig az ügyfél, akit meg kell győznünk.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala