Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ha a recepciós kedves, közlékeny, segítőkész, érti a problémánkat és alternatívákat is tud nyújtani rá, akkor hajlamosak vagyunk azt képzelni, hogy az egész szervezet ilyen. Ezért, ha a frontvonalba helyezettek nem ezeket a szimpatikus kvalitásokat reprezentálják, komoly hendikeppel indul a cég az ügyfelek, a partnerek, tágabb értelemben a közvélemény népszerűségért rendezett derbin.

Mit csinál a recepciós?

Iványi Kornélia tizenhárom éve fogadja egy nagyvállalat központjába látogatóba érkező vendégeket. A telefonon jelentkezőket is útbaigazítja, fejben tartja az összes melléket, a gazdáikkal együtt, sőt az épületben dolgozók napirendjét is betéve fújja. Ám a véleménye szerint a jó recepcióst nem a fent említett tudás jellemzi elsősorban, hanem az, hogy ő a cég arca.

A tudás megszerezhető, de arcnak születni kell - mondja nevetve Kornélia, aki meg van győződve arról, hogy minden cégnek megvan a maga "arca", csak gyakran nem ők ülnek a recepciós pultokban.
Együtt kell éreznünk a céggel, sokkal erősebben kell magunkra vennünk, viselkedésünk, reakcióink legkisebb rezdüléseivel demonstrálnunk az általános filozófiáját, mint a harmadikon dolgozó kollégáknak - hangsúlyozza a recepciós, aki meg van győződve arról, hogy a munka maga nem nehéz, ha valakinek jó a memóriája, szeret és tud intézkedni és imád beszélni. Ugyanis a napi rutin része a belső és a külső kommunikációs rendszer működtetése, koordinálása, ami beszélgetés nélkül elég lehetetlen lenne. A postai küldemények rendszerezése is a portán szolgálatot teljesítők kötelessége.
Ám a legfontosabb feladatuk mégis mindenhol az, hogy röviden, tömören, de könnyen érthetően útbaigazítsák a látogatókat. Ehhez jön a vendéglátóiparban dolgozó testvérszakma képviselőitől, a portásoktól örökölt feladatcsokor, amit a segítségnyújtás jellemez. A kollégáknak, vezetőknek, külföldi partnereknek szerzünk színházbelépőt, bérelt autót, nyaralót, de kivehetjük a részünket rendezvények, konferenciák szervezésének operatív részéből is - vallja Kornélia.

Front Office Manager, avagy a cég humánerő logisztikusa: a recepciós

Nők a pult mögött

A céges recepciókon döntő többségében nőkkel találkozhatunk, ellenben a szállodák portáival, ahol inkább az erősebbik nem domborít. Ennek oka az, hogy a cégek vezetői úgy vélik: egy nő kedvessége, kisugárzása mindig egy hajszálnyival szimpatikusabb egy férfinél. A munka sokkal inkább áll közelebb a nők alapbeállítottságához, harmonizál lelkialkatukkal, mint a férfiak általános attitűdjeivel. A szakma elnőiesedése, ezért természetes folyamat, amit a szállodákban tapasztalható hagyományos férfiuralom sem képes befolyásolni.

Hogyan lehet valaki recepciós?

Kifejezetten recepciós képzés nem létezik. A vendéglátóiparban van szállodai portás képzés, de az nem ugyanaz. Ahhoz, hogy valaki odaállhasson a pult mögé, legalább érettségire, minimálisan középszintű és legalább két világnyelvet érintő nyelvtudásra van szüksége. Számítógépes szövegszerkesztő programok ismerete szintén alapkövetelmény a recepción. A gyakorlatban közvetlenül az iskolapadból lehet gyakornokként bekerülni egy céghez, majd ebből a pozícióból lehet lépni helyben fölfelé, vagy kívülről keresni egy továbbvezető lehetőséget. A recepciósok fizetése ingadozó. Függ a foglalkoztató méreteitől, profiljától és a gyakorlati tapasztalatoktól. Egy kezdő 100.000, míg egy 3-4 év tapasztalattal rendelkező recepciós 2-300.000 Ft-ot is megkereshet.