Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A munkahely elhagyása egy gyász folyamathoz hasonló lelkileg, és akkor is megviseli a munkavállalót, ha saját elhatározásából dönt úgy, hogy otthagyja eddigi munkahelyét. Erika, senior HR menedzser egy kiskereskedelmi cégnél, és sok ilyen felmondásnak volt szem- és fültanúja már. „Hatalmas a különbség aközött, amikor valaki úgy mond fel, hogy magára haragítja a munkatársakat és a céget, és aközött, amikor jó hangulatban válnak el a felek. Függetlenül attól, hogy mi történt és mi vezetett a felmondáshoz, érdemes szinte bármi áron a baráti hangulatú távozásra törekedni. Az ok egyszerű: a harag elmúltával az illető azt fogja érezni, hogy légüres térbe került, és a szakmán belül is elterjedhet, hogy nem könnyű vele együtt dolgozni.”

Felmondás: Így távozzunk a munkahelyről méltósággal

Íme, pár tanács, hogy a lehető legpozitívabban távozzunk, ha már menni kell:

1. Jelentsük be elhatározásunkat a lehető legkorábban!

A stressz nagy része abból ered mindig, hogy a fogadó fél, jelen esetben a munkaadó váratlan helyzet elé kerül. Ezt megelőzhetjük az által, ha nem viharszerűen az utolsó pillanatban, hanem jól előkészítve vezetjük fel.

2. Készüljünk fel a beszélgetésre!

Játsszuk le a beszélgetést coach segítségével, vagy egy barátunkkal, akiben megbízunk. Sportolókon lefolytatott kutatások bizonyítják, hogy a pozitív vizualizáció majdnem ugyanolyan mértékben befolyásolja a győzelmi esélyeket, mint maga az edzés. Játsszuk le fejben, hogy hogyan zajlik majd le a felmondásról szóló beszélgetés, és mivel indokoljuk majd meg döntésünket. Készüljünk fel arra is, hogy tanácsot kell majd adnunk arra, hogyan szervezzék át a munkát addig, ameddig nem találnak valakit a helyünkre, esetleg személy szerint javasolnunk kell valamit.

3. Szedjük össze magunkat a beszélgetés előtt!

Sok munkavállaló egy-egy nehéz beszélgetés előtti éjszaka nem tud aludni, pedig az összeszedettség, a nyugalom és a kipihentség átsugárzik másokra is. Jó módszer a nyugalom elősegítésére az, ha mélyeket lélegzünk, miközben kezünket mellkasunkra helyezzük. Ez azért is fontos, mert ha idegesek vagyunk és annak is látszunk a felmondás bejelentése alatt, azzal csökkentjük esélyünket arra, hogy a legjobb feltételekkel állapodjunk meg.

4. Fogalmazzuk meg világosan az üzenetet!

A beszélgetés alatt tartsuk meg a szemkontaktust és legyen testbeszédünk nyitott, ez magabiztosságot és együttérzést mutat. Az, hogy mit mondunk ki szóban, összhangban kell, hogy álljon testbeszédünkkel. Húzzuk ki magunkat, vállunkat engedjük le és húzzuk hátra, lélegezzünk lassan és nyugodtan. Ezáltal tiszteletet és elismerést sugallunk majd.

5. Hallgassuk meg és tükrözzük vissza!

Az empátia és a bizalomépítés sarokköve egy nehéz beszélgetés alkalmával az, ha beleéljük magunkat az illető helyzetébe. Gondoljuk át, mit él át a főnök, amikor megtudja, hogy egy kulcsember kiesik, és sürgősen pótolni kell. Ha kiborulnak, érdemes érzékeltetnünk, hogy habár nem tudjuk megoldani problémájukat, megértjük felháborodásukat. Adjunk teret az erős érzelmi reakcióknak, melyet a hír közlése okozhat, és ha úgy érezzük, hogy valószínűleg hárítanunk kell majd, kérjünk meg egy HR-es kollégát arra, hogy legyen bent velünk a beszélgetés alatt. A HR-es kollégával arról is egyeztessünk előzetesen, hogy milyen jogaink és kötelezettségeink vannak, hogy ne a helyszínen derüljön ki számunkra.

 

Fogadjuk meg a fenti tanácsokat és közben folyamatosan figyeljük a legfrissebb álláslehetőségeket, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Ha növelni akarjuk esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkat, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, illetve töltsük le a mobil applikációt - Androidra itt, iPhone-ra itt. Minél több lehetőséget és információt vizsgáljunk meg, mert annál jobb döntéseket hozunk majd.


 Készítette: Khojaste K

                      A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala