Sziget Ágnessel, a Magyar Telekom Nyrt. HR kompetencia specialistájával az Y és a Z generáció álláskeresési szokásairól, a digitális munkakultúráról és a HR előtt álló új kihívásokról beszélgettünk. A szakember részt vesz a Profession.hu idei konferenciáján, a HR határok nélkül, avagy a nagy coming back című rendezvényen.

Profession.hu: Miben látja a HR-es legfontosabb feladatát, mi jelent az Ön számára inspirációt?

Sziget Ágnes: A HR-esnek és a HR szervezetnek a vállalat üzleti területeivel együtt kell lélegeznie, sőt olykor előtte kell járnia. Egy versenyképes HR-esnek éppen ezért amellett, hogy szakmailag felkészült, értenie kell a vállalat céljait, törekvéseit és olyan eszközökkel kell segítenie a vezetőket és munkatársakat, melyek nem önmagukért valók, hanem a háttérből proaktívan támogatják az üzleti célok elérését egyszerűen és élményszerűen, és mindeközben emberközpontúan.

Profession.hu: Meg tudná fogalmazni, mi a személyes küldetése?

Ezek a HR új kihívásaiSziget Ágnes: Legfontosabb feladatomnak azt látom, hogy összekössem a HR és a vállalati kommunikációs területet. A két szakma között a zökkenőmentes együttműködés kritikus egy szervezet életében és ahhoz, hogy megvalósuljon, fontos, hogy a különböző háttérrel és tudással dolgozó szakemberek megértsék egymás szempontjait, céljait, együttműködjenek, és kihasználják a szinergiákat.

Profession.hu: Melyek voltak a meghatározó sikerek, melyeket még ma is mérvadónak tart pályafutása során?

Sziget Ágnes: Kiemelhetnék több projektet, de én a mindennapi kis sikerekben hiszek: egy levélben, amiben megköszönik, hogy segítettem, a vidám arcokban, amiket egy rendezvényen látok, vagy egy gyakornok örömében, aki nálunk kapja meg az első igazi munkaszerződését. Nekem ezek jelentik a benzint, ami a hétköznapokban folyamatosan hajt.

Profession.hu: Hogyan látja a közösségi média szerepét a HR-ben?

Sziget Ágnes: A közösségi média az élet minden területén fontos része az életünknek. Ez alól a toborzás a munkáltatói brand építése sem kivétel. A potenciális munkavállalók sokkal könnyebben és gyorsabban szereznek információkat egy cégről, szóval, ha valaki eddig hitt abban, hogy kifelé fényes képet lehet festeni olyasmiről, ami befelé rozsdás, akkor el kell keserítenem, ez a korszak rég véget ért.

Fontos, hogy ennek figyelembe vételével tudatosan és őszintén használjuk a közösségi média felületeket. Ha ez megvan, óriási előnyt kovácsolhatunk belőle.

Profession.hu: A mobil álláskeresés előretörése mennyiben változtatja meg a recruitment startégiát?

Sziget Ágnes: Csak körül kell néznünk egy egyetemen, vagy egy fiatalok által látogatott szórakozóhelyen és észre kell vennünk, hány egyetemista és főiskolás ül a telefonjába mélyedve. A mobiljuk az életük nélkülözhetetlen része, ezért ha valamit nem érnek el róla, az gyakorlatilag nem is létezik számukra. Ez egyben azt is jelenti, hogyha egy cég állásait nem érik el a mobiljukról, akkor arra sem fognak jelentkezni.

Profession.hu: Merre tart a HR? A digitális kihívásokra hogyan reagálhatnak a cégek?

Sziget Ágnes: Az online eszközöknek a HR részévé kell válniuk. Beszélhetünk itt toborzásról, kiválasztásról vagy bármilyen más HR funkcióról, az egyszerű, ügyfélbarát, digitális megoldásoknak kell támogatniuk a folyamatokat. A HR-nek abban is nagy szerepe van, hogy a munkatársakkal megismertesse a digitális munkakultúrát és ezt beépítse a cég mindennapjaiba. 

Profession.hu: Az Y-Z generáció munkaerő-piaci előretörésére hogyan készülhet fel a HR szakma? Milyen változásokat hozhat a toborzásban?

Sziget Ágnes: Az Y és Z generációt teljesen másként kell megszólítani, mint elődjeiket. Más eszközökkel érhetjük el őket - hiszen ők már tablettel a kezükben nőnek fel -, és más válaszokat kell adnunk az elvárásaikra. A sablon megoldásokat elfelejthetjük, a toborzás és kiválasztás már nemcsak HR folyamat, hanem kommunikációs eszköz is.

Fontos az is, hogy nemcsak vonzanunk, hanem meg is kell tartanunk őket. Ez pedig nem mindig egyszerű, hiszen egy cégnél egyre több különböző generáció dolgozik együtt, akik teljesen más elvárásokat támasztanak a munkáltató és így a HR csapat felé is. 

Bővebben is hallhat a témáról a Budapest Music Centerben szeptember 30-án!

Ezek a HR új kihívásai

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Címkék: munkahely, technológia, Y és Z generáció, fiatal, pályakezdő, HR

Készítette: Fogas Krisztina