Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Éreztük már a hátrányát annak, hogy nem tudunk mindig mindent megfelelően kommunikálni? Vagy sajnálkoztunk már azon, hogy míg mások kevesebb munkával jobban érvényesülnek a főnök előtt, mi hiába teszünk meg minden tőlünk telhetőt, észre sem veszik? Ha értek már bennünket hasonló benyomások, minden bizonnyal nem vagyunk maximálisan motiváltak a munkahelyünkön. Ám mindezen tudunk változtatni, és kizárólag rajtunk múlik. Mai cikkünkben ehhez nyújtunk segítséget olvasóinknak.

Létezik 14 dolog, amelyek jelentős szerepet játszanak abban, hogyan alakulnak munkahelyi kapcsolataink. Nézzük, melyek ezek és figyeljünk oda rájuk!

1.) Empátia: mások érzéseinek, szükségleteinek és meggyőződéseinek ismerete

2.) Mások megértése: ez a képesség teszi lehetővé, hogy megértsük mások érzelmeit és nézőpontját, és aktív érdeklődést tanúsítsunk az ő meggyőződéseik iránt. Szorosan összefügg az előzővel.

3.) Mások fejlesztése: elősegíti mások fejlődési szükségleteinek megértését és támogatást is nyújthatunk nekik ezáltal.

Munkahelyi konfliktusok kezelése

4.) Ügyfélközpontúság: nemcsak a külső ügyfelekre vonatkozik mindez, hanem a belsőkre is, azaz a kollégáinkra és partnereinkre.

5.) A sokszínűség értékelése: vagyis elfogadjuk és terepet biztosítunk a kollégáink különbözőségének.

6.) Diplomáciai érzék: észleljük és optimálisan alkalmazkodunk a csapat érzelmi feszültségéhez és erőviszonyaihoz.

7.) Társas készségek: azok, amelyekkel másokból az általunk kívánt reakciót képesek vagyunk kiváltani.

8.) Befolyásolás: hatékony módszereket tudunk alkalmazni a kollégák meggyőzése érdekében.

9.) Kommunikáció: egyfajta arany középút követése és alkalmazása, pártatlan érdeklődés és társalgás a többiek véleménye iránt, és hatékony meggyőző képesség.

10.) Konfliktuskezelés: ezáltal képesek vagyunk úgy tárgyalni, hogy feloldjuk az ellentéteket, és optimális esetben mindenki számára egy elfogadható megoldásnál kötünk ki.

11.) Vezetés: ide értendő az egyes kollégák és a csapat inspirálása és irányítása is.

12.) A változás katalizálása: vagyis hogy mennyire tudjuk ezeket kezdeményezni, gyorsaítani.

13.) Együttműködés: ez mutatja meg azt, hogyan tudunk másokkal együtt dolgozni a közös cél érdekében.

14.) Csapatszellem: itt lényegében az összhangteremtésen van a hangsúly, amely szintén a közös célok elérésére irányul.

A szociálisan ügyes, intelligens személyek könnyen teremtenek kapcsolatot, képesek irányítani, vitákat elsimítani, és mások szívesen vannak velük. Ha kiváló a fellépésünk, jól kontrolláljuk érzelmeinket, rá tudunk hangolódni mások érzelmeire, az mindenképpen szerencsés együttállás a munkahelyi kapcsolataink javítása és fejlesztése érdekében.

Ha azonban valakinek hiányzik a saját igények, érzelmek olvasásának képessége, akkor belőlük ún. szociális kaméleonok válnak. Az ilyen ember jó benyomást kelt másokban, a hatáskeltés bajnoka is lehet, milyen mindig olyannak mutatkozik, amilyennek a környezete látni szeretné. Személyes kapcsolatai terén azonban az illető nem igazán jeleskedik, nyilvános arca és belső valója igen eltérhet egymástól. Helena Deutsch pszichoanalitikus az ilyen embereket „mintha-személyiségnek” tartja, mivel ők képesek rokonszenvet színlelni olyanok iránt is, akikkel csak muszájból tartják a kapcsolatot. Képesek akár egyik pillanatról a másikra túláradó szívélyességről a hűvös tartózkodásig minden árnyalatra átváltani csupán attól függően, hogyan várja el környezetük a reakcióikat.

Nem kérdés, hogy mennyire félrevezető és káros az, ha ilyen kollégákkal is együtt kell dolgoznunk. Amennyiben a fenti listán szereplő tényezők terén sem sikerül javítani a munkahelyi konfliktusainkon, ne magunkban keressük a hibát. Ha úgy érezzük, minden tőlünk telhetőt megtettünk, akkor a helyzet csak akkor változik meg, ha továbblépünk. Ezért mindig tartsuk a szemünket a friss álláslehetőségeken! De ne álljunk meg itt, keressünk álláslehetőségeket személyre szabott beállításaink alapján itt.Sőt, kipróbálhatjuk a legfrissebb alkalmazást, a Mobilmunkát, ahol még önéletrajzot sem kérnek.

 

Forrás: Fodor László – Kriskó Edina: A hatékony kommunikáció alapjai, Noran Libro kiadó

 

Készítette: Posta Renáta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, fizetés, karrier, szakma, munkahelyi konfliktus