Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Életünk egyik legboldogabb pillanata, amikor elismerik erőfeszítéseinket, kemény munkánk gyümölcse beérik, és az adott csapatból kiemelkedve magasabb beosztásban dolgozhatunk holnaptól. Ám ez nem mindig egyszerű és zökkenőmentes, és egy dolog egészen biztos: minden előléptetés ugyanazokkal a tipikus kihívásokkal állít szembe bennünket.

De semmi pánik vagy kapkodás! Nézzük, mit tanácsol erre az esetre Michael D. Watkins, a világ egyik vezető tranzakciós szakértője, a Genesis Advivers vezetőfejlesztő tanácsadó cég alapítója.

ERRE AZ 5 TÉNYEZŐRE FIGYELJÜNK AZ ELŐLÉPTETÉS UTÁN:

1.) A szélesség és a mélység egyensúlya

A szakértő szerint ki kell szélesítenünk a látómezőnket és az információinkat az eddigiekhez képest. Ezenkívül meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt a széles látókör és a részletekben való elmélyedés között. Ez a zsonglőrködés nem mindig egyszerű, ráadásul akár egyik napról a másikra kell meglépnünk. De nagyon fontos.

2.) A feladatok delegálása

Minden egyes előléptetéssel nő a problémák komplexitása, és kevesebb lesz az egyértelmű döntéshelyzet. Ezért hatékonyan kell beosztanunk erőforrásainkat, és meg kell tanulnunk a helyes delegálást. Ennek a nyitja: megbízható, kompetens emberekből álló csapat, célok és mércék megállapítása, az általános célok konkrét felelősségekre történő lefordítása a közvetlen beosztottak számára, és végül a beosztottak támogatása a feladatuk elvégzésében.

  karrier  

3.) Befolyás és tekintély

Ellentmondásos módon előfordulhat, hogy a pozíciónkból fakadó tekintély sokszor kevesebbet nyom a latban, amikor akaratérvényesítésről van szó. Egyrészt a problémák egyre kevésbé átláthatóak és egyértelműek a szervezetben felfelé haladva – és ezzel egyenes arányban egyre nehezebb pusztán tényeken és elemzéseken alapuló helyes megoldást találnunk. Másrészről, a szervezet magasabb szintjein a többi vezető is egyre erősebb és önérzetesebb lehet velünk. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy jó szövetségeseink legyenek. Gondoljuk végig, hogy kik lehetnek ők!

4.) Hivatalosabb kommunikáció

Ahogy egyre magasabb szintre kerülünk a szervezetben, úgy tágul látókörünk az üzlettel kapcsolatban. Ugyanakkor nagy valószínűséggel távolabb kerülünk a frontvonaltól, és egy idő után csak megszűrt információk jutnak el hozzánk. Ezért új kommunikációs csatornákat kell kialakítanunk, például ügyfelekkel való rendszeres kapcsolattartás, vagy véleményvezér kollégákkal való találkozók. Ezen kívül nekünk is másképp kell kommunikálni. Mondjuk a korábbi kis csoportos megbeszélések helyett nagylétszámú tájékoztatásokat kell tartanunk, illetve rendszeresítenünk kell az elektronikus kommunikációt, hogy minél szélesebb körben tájékoztathassuk az érintetteket.

5.) A megfelelő jelenlét

Az előléptetés egyik megkerülhetetlen következménye, hogy sokkal több figyelmet és szigorúbb kritikát vív ki az emberek körében. Mi magunk is érezhetjük, ahogy fokozódik a nyomás és az elvárás a viselkedésünkkel kapcsolatban. Éppen ezért fontos tisztáznunk már az elején, hogy mit is jelent pontosan az új pozíciónk, hogyan kell viselkednünk, és mivel fogjuk ezt elérni.

Érdemes végiggondolni és kipróbálni a világhírű szakértő fenti tanácsait. Ám emellett tartsuk a szemünket az új álláslehetőségeken is, hiszen ahogy azt már megtapasztalhattuk: karrierünk során a jól informáltság az egyik legfontosabb. Szánjuk hát ezekre a beállításokra néhány percet, hogy utána mindig első kézből értesülhessünk: kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést a legfrissebb álláslehetőségről, illetve töltsük le a mobil applikációt - Androidra itt, iPhone-ra itt.

Készítette: Posta Renáta

Címkék: előléptetés, karrier, kinevezés, munka, fizetés