Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Mindannyian ismerjük azt a kellemetlen érzést, amikor társalognunk kellene valakivel, de nem igazán sikerül. Különösen kellemetlen ez a munkahelyünkön, ahol napi minimum nyolc órát együtt töltünk a kollégáinkkal. Munka közben könnyebben tudjuk kerülni a beszélgetést, ha látványosan végezzük az éppen aktuális feladatunkat, de hogyan védjük ki a közös ebéd, vagy más társasági esemény közepette felbukkanó kínos csendeket? 

A globális felmelegedés kezdete, és az oltásellenes mozgalmak megszületése óta már sem az időjárás, sem az egészség nem tűnik biztonságos témáknak, ezért most megosztjuk azt a nyolc szabályt, amelyekből, ha csak egyet is betartunk, soha többé nem kell egy ilyen szituációban az okostelefonunk képernyőjébe mélyedni zavarunkban.

1. Figyeljünk

Legyünk jelen a beszélgetésben testben és lélekben egyaránt! Tegyünk le mindent a kezünkből, amivel babrálhatunk, és ne gondoljunk másra, csak figyeljünk a beszélgetőtársunkra!

2. Ne prédikáljunk

Ha csak az a célunk, hogy egy monológban elmondjuk a saját álláspontunkat valamiről, akkor inkább írjunk blogot! A társalgás ne csupán a saját véleményünk kifejtése legyen, lépjünk kölcsönös interakcióba a másik féllel. Álljunk nyitottan a partnerünkhöz, biztosan tanulhatunk tőle valamit!

3. Tegyünk fel nyitott kérdéseket

Ha érdekes válaszokat szeretnénk kapni, mellőzzük az eldöntendő kérdéseket! Alkalmazzuk a milyen, mennyire, hogyan kérdőszavakat, így sokkal többet megtudhatunk az adott témáról és illetőről, sőt a beszélgetés is élvezetesebb lesz, mindkét fél számára.

4. Ürítsünk ki az elménkből minden mást

Ne kalandozzunk el, ha a másik fél kicsit hosszabban beszél. Ha bekúszik is a fejünkbe egy nem odaillő gondolat, űzzük el és koncentráljunk továbbra is a beszélgetőtársra. Így nem kerülünk olyan kellemetlen helyzetbe, hogy olyasmire kérdezünk rá, amit a másik már elmondott.

5. Nem tudjuk? Valljuk be!

Bár sokan tesznek így, mégsem szükséges azt a látszatot keltenünk, hogy a beszélgetés során felmerülő összes témában jártasak vagyunk, ettől válik ugyanis felszínessé a csevegés. Ha valamit nem értünk, kérdezzünk rá, ezzel is elmélyíthetjük a további társalgást.

6. Ne gondoljuk, hogy mindenki ugyanabban a cipőben jár

Ne vegyük azonosnak az élettapasztalatainkat, valaki máséval! Ha például empatikusak szeretnénk lenni a beszélgetőpartnerünkkel, aki azt meséli el, hogy nemrég vesztett el egy hozzá közel álló személyt, ne kezdjünk mi is hasonló történetbe. Mindannyiunknak mások a tapasztalatai, érzései, éppen ezért mutassunk őszinte érdeklődést, és tanácsok helyett válasszuk a figyelmes hallgatást. 

7. Ne ismételjük magunkat

Lekezelőnek és unalmasnak tarthatja a másik fél, ha többször is elmondjuk ugyanazt. Sajnos munkahelyi szituációban, egyet nem értés esetén gyakran hajlamosak vagyunk erre. Ehelyett inkább gondoljuk át a valódi érveinket, határozottan mondjuk ki őket, és adjunk teret a valódi reakcióknak. 

8. Csak a lényeget

Kerüljük a túl aprólékos elbeszélést, a lényeg szempontjából jelentéktelen részleteket! Ezek úgyis nehezen jutnak eszünkbe, a partnerünket pedig csak untatjuk velük. Törekedjünk a rövid, tömör megfogalmazásra, hiszen a jó társalgás olyan, mint a miniszoknya: elég rövid, hogy fenntartsa az érdeklődést, de elég hosszú, hogy lefedje a lényeget! 

Hasznát vehetjük ezeknek a szabályoknak akkor is, ha éppen állásinterjúra készülünk, vagy próbáljuk kiépíteni a kapcsolatot az új kollégákkal. Amennyiben még keressük leendő munkahelyünket, keressünk a legfrissebb állásajánlatok között, de saját szakmai tapasztalatainknak megfelelő szűrőt is beállíthatunk. Feliratkozhatunk email hírlevélre is, vagy feltölthetjük önéletrajzunkat a Profession adatbázisába, hogy minél előbb a munkaadók látókörébe kerüljünk. És ne feledjük, bárkivel is sodor minket össze az élet: mostantól beszélgessünk jól a munkában és a magánéletben egyaránt!

 

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: munka, munkahely, kollégák, kapcsolat, beszélgetés